Sunday, September 25, 2011

mesej dia (2)

mesej dia pelik-pelik....
kekadang dia tanya pasal kawan-kawan kat tempat kerja...
opkos kawan-kawan pompuan...
aku layankan je....

kekadang dia story pasal kazen dia yang cun...
pun sama aku layankan je....


dia story pasai gaji dia, kehidupan dia bla bla bla...
aku layankan je...padahal kalau tanya balik aku pun da lupa apa yang dia story


paling tak leh blah,
dia suka tanya benda pelik-pelik....
dia tanya aku penat tak, sihat tak, ok tak, badan sakit-sakit tak...
argh perlu ke aku gtaw badan aku ni ok tak, sengal-sengal ke tak...


pastu dia suruh aku p kursus kawen....
erk yang ni aku belum pergi...nantilah....

pastu dia suruh aku pakai stokin tangan
sebab uniform aku t-shirt lengan pendek...
tapi sampai sekarang aku lom beli...
dulu memang aku pakai, pastu ilang plak benda alah tu...
sekarang tak pakai lagik...


dia cakap aku kedekut...
aku iyakan je...
dia cakap aku tua...
pon sama, aku iyakan....


dia marah, sebab half boiled egg yang dia order lambat...
selamba je aku cakap, memang aku sengaja buat lambat...
sebab aku tau, nanti dia komplen macam-macam....


dan sekarang....aku taw...dia mesti bengang gile ngan aku...
padan muka dia....

oklah nak stop kat sini...
entry ni nothing...saje tulis sebagai kenangan aku nanti ...=p

setiap hari nampak muka dia lepak kat situ.....(1)

haha...nak membebel lagi....
nak story pasal someone...
tatau la ada pengajaran tak dalam entry kali ni....
tapi, maybe leh jadikan panduan kot....=p


ada sorang kawan...
baru jumpa balik, selepas setahun tak jumpa...
dulu rapat la jugak...lelaki...dan hen...sem...
argh hopefully dia tak baca statement ni...
nanti dia perasan lagi....


jumpa pun sebab tetiba dia lepak kat kedai....
so aku tegur...
n bawak bersembang....
start dari tu dia selalu datang kedai....
start anta mesej...
datang umah aku..dengan alasan beraya konon....


persoalannya.....
dia nak ngorat aku ke ?
ok ngaku aku perasan....datz y aku wat bodoh je...
wat wat tak paham....
sampaikan dia ngaku dia nak ngorat aku but then aku je sombong...
sape suh cakap berlapik, aku tak paham....
dan sampailah kawan kerja aku cakap, dia cam nak tekel aku...
p aku diam je...malas nak layan gak....


oklah nak stop kat sini...
kisah dia akan bersambung lagi =p

Saturday, September 24, 2011

sorry le wak....sengaja la...=p

ye lah....aku admit...memang aku suka membebel....tetttttt....
dalam kedai tu, kalo tak puas ati je....terus je....sound direct...
ni sape la ni....letak sayur kat sini...tak simpan balik....
ni sape la nih, minum air tak cuci gelas ni...
ni bla bla bla.....
then pagi tadi....tetiba je mulut aku ringan berleter lagi....
ni sape la  ni bla bla bla....


tetiba terus je....
nini...maaf yer....tadi alia yang buat...
terus aku terdiam....
hehe


so...
apa yang aku nak cakap ?
simple je....
bila buat salah. cepat-cepat la minta maaf...
sebab maaf tu boleh lembutkan hati yang sedang marah.....
dan maaf itu juga boleh menghampuskan dendam...
juga....maaf itulah....yang membuatkan kita lebih tenang.....


oklah nak stop kat sini.....
selalu minta maaf, tapi lepas tu buat balik....erk cemana tu......

tayah la kawan dia, dia tu sombong tau....padahal tak pernah kenal pon....=p

ada sorang kawan....
muka sombong....
haish....nak tegur pun takut...
nak senyum pun segan....
bila p kem sesama....
aih rupanya gila-gila...
gedik....sengal...
sume ada....
dan paling best...suka pekena aku...ceit....



ada lagi sorang kawan.....
dok serumah....tapi akhir sem baru nak bertegur sapa...
ni sape sombong sebenarnya...
dia sombong ke aku sombong....
haha...tapi memang muka dia nampak cam sombong....
hakikatnya....dia sangatlah baik....
dan dia kawan yang tolong aku di saat aku kesusahan....
dan dia betul-betul buat aku terharu.....


ada lagi kawan yang lain.....
sekali pandang....pon sama....cam sombong gile.....
tapi.....
yeah...dia memang baik...cool....best....sempoi...layan.....



oklah nak stop kat sini dulu.....
muka cam sombong tapi hati baik taw....so....tayah la nak judge orang sebelum kita kenal orang ....=D

Friday, September 23, 2011

SEGMEN MYERA NYERA - ADA APA DENGAN DIA?

aku nak korang tulis tentang satu atau mungkin dua blog yang korang rasa aku patut promote. citer kat entry tu ada apa dengan dia sampai korang nak aku promote?


Okeh....nak join segment myera nyera....ayat kat atas tu salah satu syarat yang aku kena buat tok join segment nih....dan yang kena highlight tu ayat yang aku suka....dia nak aku story apa yang best sangat kat blog yang aku pick untuk dipromote oleh myera nih...

ok...aku takkan story banyak-banyak...nape aku pilih blog mereka....tapi aku akan bagi link kat dia....antara da best entry...dan dia boleh nilai sendiri....nape mereka patut di promote...
tak guna cakap banyak....sia-sia kalau aku cakap blog pilihan aku ni hebat, bagus, the best, wajib di promote........tadek bukti....sape nak caya.....so aku akan buktikan kat myera....


first blog yang aku suggest......blog xxxx....jeng jeng jeng....hahaha...
nape ?????
sebab ? 
banyak sebab....tapi antaranya....

---- simple je...tapi bermakna kan.....
---- sama macam sebab satu =p
---- bukan sekadar hiburan....

second blog yang aku suggest plak....jeng jeng jeng....blog blablabla...
nape ???
story kehidupan sendiri...tapi banyak pengajaran okeh....tak caya...SINI k...
ilmu pun dia share.....erm...kat sini k...
lagi ? godek sendiri la plak...hahahaha...=p

aku tak cakap banyak....malas.....hahaha....kalau sudi, tolong la promote...kalau tak....its okey je k.o.t...haha...

ok lah nak stop kat sini dulu....
takut nak story lelebey.....takut tak sampai expectation myera susah plak...=p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....