isnin.....setiap isnin je....masuk kerja, perkara pertama yang aku buat,
kira duit......setelkan semua report, check stock take
dah siap ke belum, kalau belum, aku setelkan semua....
sampai sanggup bawak balik ke rumah...
sanggup stay up semata-mata nak siapkan stock take...
ye la, selasa da kena anta semua.....
ada yang kata, tak payah la sampai nak bawak balik...
buat je la kat tempat kerja....
kat rumah masa tuk rehat...
yeah aku setuju dan sangat sokong....
seboleh-bolehnya tak nak ajar diri ni bawak balik kerja kerumah....
tapi....
disebabkan aku enjoy buat kerja tu....
so aku tak kisah....
ramai yang merungut bila buat stock take...
mengantuk okey....
tapi aku suka buat....
yeah, aku akui, memang mengantuk bila buat....
tapi for me, its like fill in the blank....
hahahahaha.....
bila kita enjoy buat sesuatu, kita takkan rasa penat....
tahu-tahu dah siap pun kerja kita.....
dulu....aku pernah ada rasa malas nak buat sandwich...
yer la, masuk pagi-pagi, kena buat sandwich banyak-banyak....
pukul 9 nak kena siap semua benda....
tapi, aku tanam dalam diri...
rasa suka buat benda tu semua...
so aku sangat enjoy dan suka....
bila aku rasa suka, aku akan buat dengan senang hati dan ikhlas tentunya.....
apa sahaja, kalau buat dengan ikhlas,
insyaAllah hasilnya juga superb....
semuanya dari kita.....
rasa suka, cinta, seronok, enjoy....
semua tu boleh semai....
bila kita suka lakukan,
hasilnya lebih baik...percayalah.....
hati pun puas....
oklah nak stop kat sini.....
segala yang baik.....bermula dari hati.....betulkan niat...semoga kita lebih ikhlas melakukan tangunggjawab yang diamanahkan...=D
Tuesday, October 11, 2011
bila seronok.....hasil pun superb taw.....
Labels:
rel='tag'>coret-coret,
rel='tag'>kerja
Sunday, October 9, 2011
hari-hari bagi anak makan vitamin, tapi bodoh jugak....
mungkin gaji kita kecik....
tapi kita perlu lakukan....sebab kita da promise
da sign contract nak kerja kat situ...
kalo kita tak nak, baik kita resign je....
tu amanah, tu tanggungjawab.....
mungkin kita tak nampak...
taw-taw cukup bulan dapat gaji,
gaji bagi makan anak bini...
sekali anak lembab, kita bising...
padahal kita lupa....
kita tak bertanggungjawab, kita tak galas amanah dengan betul.....
jangan sedih,....
kalau kita ikhlas bekerja..
insyaAllah...Allah Maha Adil...
kita akan dapat apa yang kita buat.....
oklah nak stop kat sini dulu....
apa yang kita ada.....sebenarnya itu yang kita usahakan......
Labels:
rel='tag'>coret-coret
tayah la sambung master....awak kan da ada degree....
dah lama aku tak update blog...
entah.....rasa penat mungkin...
atau sebab aku demam...
kesian aku..
demam lagi...
hopefully esok aku okey...
rindu nak p keje...
aku taw, monday blues...
menanti aku dengan kerja yang menimbun...
stock take.....report sales....argh.....
but then i miss them so much...
haha....
ok ok...starting memang over....
ekceli nak story satu kisah...
simple je...
masa tu nak balik keje...
lepak2 kat booth oum kejap...
belek-belek...cam tertarik nak sambung study lagik...
erm...bila la gamaknya ya....
nak bina kerjaya dulula...boley ??
pastu tanya pasai master.....
person incharge tu pun explain la
bla bla bla....
pastu dia cakap cam ni....
tayah la sambung master, awak kan da ada degree....
fullamak, terbaik la ayat dia....
aku cakap y ?
dia cakap, gaji sama je...lebih kurang je...kecuali kalau awak amik pendidikan....
oh oh...sangat kesian ok....
maaf cakap.....orang yang belajar dengan orang yang tak belajar lain sangat-sangat....
budak diploma dan budak degree pemikiran depa lain,
budak degree dan budak master...pun pemikiran depa lain...
even budak degree dari matrix, dan budak degree dari diploma pun...
lain cara mereka berfikir....
so jangan la dok pk
tak payah la belajar tinggi-tinggi, nanti dok ceruk dapur gak....
hahahahha...sebab apabila kita belajar tinggi-tinggi....
ada satu kepuasan dalam diri kita sebenarnya.....=D
oklah nak stop kat sini dulu....
belajarlah sampai ke negeri china....
entah.....rasa penat mungkin...
atau sebab aku demam...
kesian aku..
demam lagi...
hopefully esok aku okey...
rindu nak p keje...
aku taw, monday blues...
menanti aku dengan kerja yang menimbun...
stock take.....report sales....argh.....
but then i miss them so much...
haha....
ok ok...starting memang over....
ekceli nak story satu kisah...
simple je...
masa tu nak balik keje...
lepak2 kat booth oum kejap...
belek-belek...cam tertarik nak sambung study lagik...
erm...bila la gamaknya ya....
nak bina kerjaya dulula...boley ??
pastu tanya pasai master.....
person incharge tu pun explain la
bla bla bla....
pastu dia cakap cam ni....
tayah la sambung master, awak kan da ada degree....
fullamak, terbaik la ayat dia....
aku cakap y ?
dia cakap, gaji sama je...lebih kurang je...kecuali kalau awak amik pendidikan....
oh oh...sangat kesian ok....
maaf cakap.....orang yang belajar dengan orang yang tak belajar lain sangat-sangat....
budak diploma dan budak degree pemikiran depa lain,
budak degree dan budak master...pun pemikiran depa lain...
even budak degree dari matrix, dan budak degree dari diploma pun...
lain cara mereka berfikir....
so jangan la dok pk
tak payah la belajar tinggi-tinggi, nanti dok ceruk dapur gak....
hahahahha...sebab apabila kita belajar tinggi-tinggi....
ada satu kepuasan dalam diri kita sebenarnya.....=D
oklah nak stop kat sini dulu....
belajarlah sampai ke negeri china....
Labels:
rel='tag'>coret-coret
Tuesday, October 4, 2011
kadang-kadang kita rasa lelah.....tapi....itu cuma hanyalah ujian dan training buat kita...
finally.....yang tinggal sebagai cashier hanyalah aku...
sedih........
rindu kat era....aku dah train dia semua benda...
semua dia tahu.....
and finally.....dia berhenti.....
aku rasa sayu.....
sekarang aku terpaksa train 3 orang budak baru...
yeah..memang terbaik.....
kekadang penat memang terasa.....
sebab masa mengejar aku....
banyak benda yang aku kena setel...
memang aku cashier cabuk...
tapi semua benda aku kena buat....
sebab....sebab....aku salah sorang orang lama kat situ...
walaupun baru kerja beberapa bulan....
huhu.....
memang cukup mencabar....
bila aku arah, dorang cakap kejap....
bila aku cakap cam ni, dorang cakap cam tu....
betul-betul buat aku teringat kan era....
dulu, aku suruh macam-macam...
era buat je, tak de bantahan langsung....
ye aku mengaku, aku memang garang dengan era....
dia tak boleh silap nanti mulut aku bising...
tapi, budak-budak ni tak sama dengan era...
lain....
dan.....
aku terfikir.....
memang menguji kesabaran aku....
dan menyedarkan aku.....
banyak perkara....terutamanya tentang kelemahan diriku sendiri....
dan aku bersyukur....
banyak benda yang aku perlu belajar....
dan masih belajar......
lain orang lain ragam....
dan hati ini...
terus meronta....
aku rindukan era.......
sedih........
rindu kat era....aku dah train dia semua benda...
semua dia tahu.....
and finally.....dia berhenti.....
aku rasa sayu.....
sekarang aku terpaksa train 3 orang budak baru...
yeah..memang terbaik.....
kekadang penat memang terasa.....
sebab masa mengejar aku....
banyak benda yang aku kena setel...
memang aku cashier cabuk...
tapi semua benda aku kena buat....
sebab....sebab....aku salah sorang orang lama kat situ...
walaupun baru kerja beberapa bulan....
huhu.....
memang cukup mencabar....
bila aku arah, dorang cakap kejap....
bila aku cakap cam ni, dorang cakap cam tu....
betul-betul buat aku teringat kan era....
dulu, aku suruh macam-macam...
era buat je, tak de bantahan langsung....
ye aku mengaku, aku memang garang dengan era....
dia tak boleh silap nanti mulut aku bising...
tapi, budak-budak ni tak sama dengan era...
lain....
dan.....
aku terfikir.....
memang menguji kesabaran aku....
dan menyedarkan aku.....
banyak perkara....terutamanya tentang kelemahan diriku sendiri....
dan aku bersyukur....
banyak benda yang aku perlu belajar....
dan masih belajar......
lain orang lain ragam....
dan hati ini...
terus meronta....
aku rindukan era.......
Labels:
rel='tag'>coret-coret,
rel='tag'>kerja
Monday, October 3, 2011
servis cimb memang superb la....terbaik...!!!!
ingat tak ?
aku pernah story pasai customer is always rite....
n aku buat complaint.....
dan aku dapat respond....
tabik spring la dekat bank tu....
laju je setelkan masalah aku...
yeah...memang masalah tu masalah kecik...
tapi tu masalah besar dalam industri customer servis....
kena setel cepat-cepat....
sebab nak jaga hati pelanggan.....
dan....aku dapat ni....
tanda dorang minta maaf dari aku....
wah smile sampai pp arini....

oklah nak stop kat sini.....
kalau pemarah, tak tahan sabar.....jangan buat kerja yang kena deal dengan customer....bahaya....=p
aku pernah story pasai customer is always rite....
n aku buat complaint.....
dan aku dapat respond....
tabik spring la dekat bank tu....
laju je setelkan masalah aku...
yeah...memang masalah tu masalah kecik...
tapi tu masalah besar dalam industri customer servis....
kena setel cepat-cepat....
sebab nak jaga hati pelanggan.....
dan....aku dapat ni....
tanda dorang minta maaf dari aku....
wah smile sampai pp arini....
oklah nak stop kat sini.....
kalau pemarah, tak tahan sabar.....jangan buat kerja yang kena deal dengan customer....bahaya....=p
Labels:
rel='tag'>cimb
Subscribe to:
Posts (Atom)
Popular Posts
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... lama tak update sebab terlampau bz bz bz dan bz....haish....belum ada anak somi lagi la...
-
Assalamualaikum wbt... waalaikumussalam wbt.... sebelum proceed dengan entry ni make sure dah baca sini dan sini okey... lagi cerit...
-
Assalamualaikum wbt... Walaikumussalam wbt... hari ni, my mom operate mata....so, mata yang tak nampak ada katarak tu, lepas ni dah...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... hari ni malam jumaat...so nak story pasa pompuan sahaja....*tetiba...tatau apa kaitan ma...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... teringin sangat nak pakai bio essence.....sebab kawan dok promote kata sangat menjadi......
-
assalamualaikum wbt... waalaikumussalam wbt... ni dia asus zenfone 4 rm299.... dengar rm299 yes memang mampu milik.... sebab baje...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... payahhhhhhh kalau kekasih bos tu kawan sepejabat....ehem.... ADIL ???? adil pada p...
-
Assalamualaikum wbt Tadi saya p library, kali ni p sorang2 je sebab kebetulan abi yaya ada visit dia, so saya pun ambil kesempatan tuk kel...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... selepas entry babies blinks....la ni nak tulis entry mistine egg white plak... tajuk pu...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... 5 kg in a week.....wow...... Ok not me...one of my team yg dapat angka ni... as for m...
Labels
- motivasi (24)
- motivation (20)
- motivation video (1)
- tips (47)
- ww (6)
tentang saya =D
- nini
- menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....