Sunday, December 14, 2014

my diet journey : 10kg in 3 month

Assalamualaikum wbt 

Waalaikumussalam wbt...


ok tahuuuu 10 kg.....kompem ampa akan mintak gambar....



tudung oren tu tahun lepas....tudung kelabu tu diz year....


ekceli aku start serius diet bulan 9 bila aku beli supplement sampai rm 300 plus++

weh dah bayar mahal.....kompem kita nak result kan....

but second month.....aku dah tak mampu untuk teruskan rm300....rasa macam omaigodddd.....i can lose weight without any products and i believed it....ngeee


even makan supplement....tapi still kena jaga makan....so....baik aku jaga makan je kannnnn

aku start study macamana nak diet yang betul....and aku jumpa semuanya di blog susu sejat...
dan aku memang amalkan diet kalori...kira segala mak nenek kalori untuk makanan aku....

hihihihi.....


diet with supplement = lose 4 kg
diet without any supplement 2 month = 3.3kg
diet with tbl group a week = 2.7 kg 

anyway tbl have their own plan...so juz follow atau kami akan dikeluarkan...
o ya...tbl stand for the biggest loser....and admin dia memang gileeee tegas....
sebab aku takut dikeluarkan dari group la aku follow betul2 plan yang diberikan...hihihi....

ok nanti aku sambung apa plan untuk kami k...=D

Thursday, December 11, 2014

aku, dropship dan supplier

Assalamualaikum wbt 
Waalaikumussalam wbt...

bila bawal satin mula mendapat tempat...mulalah gedix nak tambah tudung tudung lawa lain.....








ni antara tudung2 yang hottt di awal abad ini....

kalo satin tu memang fully aku buat sendiri dari cari kain sampai ke pos pada customer yer kawan2.....

yang hak atas ni...dropship.....
baru start last week

sale mencanak2....sampai supplier nak bagi handbag kat aku....
kira macam top sale gitu kaaaannnnnn 
ehem.....



pastu ada lah cerita yang tak best.....hihihi
nak gelak sat 
tak tau la nak sedih ke nak gembira....hihi


ada dalam 7 lai tudung aku minta supplier pos pada aku....
sebab nak bagi kawan2 by hand...

lepas tu.....hari selasa tu plak asus kesayangan yang boleh diharap tu stress lalu dihantar kembali ke kilang...hahahaha 
maybe dia cakap, ko tak bagi aku rest langsung kan...
la ni aku nak rest dulu...
hamik ko....kan ke susah aku nak kontek sesape tu...
semua data hilanggg.....ngeeee


pastu the best part was....

my tudung2 lawa tu tak sampai2....should be semalam dah sampai....
tapi ari ni tak sampai lagi
customer pon dah bising....aish....kena banyakkan sabar bila deal dengan customer 
nasib baik customer kawan2 je...so sebekeng2 depa.....boleh tahan lagi la...


and today aku baru dapat tracking no setelah 3 hari dok mintak kat supplier tu tracking no...
aku pon tak mau la push sangat kan...kesian konon....hihi 

and tudung aku dah selamat sampai kat company mana ntahhh....
supplier salah tulis alamatttt...hahahahaha 
penerima dia inzani....
hadoiiiii....

bila aku tanya supplier tu dia siap tanya so skang ni salah sape...
lah tayah la tanya salah sape...tak penting.....yg penting skang ni aku nak tau cara camana aku kena buat tuk dapatkan balik tudung tu....

and aku rasa sabtu or ahad ni aku akan g company tu...
kot la ada rezeki kan...
doakan aku yer kawan2....hihihi


kalau tak de rezeki refund je la duit kawan2 tu.....erm....

tak pe nak dapat lebih lagi la tu maknanya kan...
(ok ayat sedapkan hati) hihi


so dari pengalaman aku yang tak seberapa ni...

meh aku nak share moral of the story....hihihi
u olls kalau nak buat dropship

1. make sure dapatkan track no dengan supplier....
(aku tak kisah pon part ni. my fault)

2. bagi details dengan kemas. 
(jujur aku ni messy sikit....walaupun sale banyak tapi kerja tak berapa nak kemas tu la jadi macam ni kot...hihihihi.....tapi cam tak lojik je kan aku salah bagi alamt sendiri pada supplier....ok stop...tak mau blame nak cari penyelesaian je)

3. catatan yang kemas
(at first aku tak de catatan pon...main juallll aje...ngeee...sampaikan supplier cakap nak bagi hadia baru aku realize...eh dah berapa banyak sale aku and dah banyak mana untung aku ekceli...hihihi)

4. cari supplier yang jujur dan mampu manage dengan baik
(group dropship lagi satu aku tengok supplier dia sangat tersusun....cuma group dia aku pening sebab gambar tudung dengan ahli tanya macam2...so aku tak jumpa mana tudung yang nak dijual and harga...supplier yg bg salah add ni buat 2 group satu group kami soal jawab satu group katalog)

5. dont and never give up.....
aku sangat percaya pada rezeki, usaha dan ujian....
banyakkan bersabar dan bertenang....
aku yakin dengan apa yang berlaku ni ada sesuatu yang lebih baik untuk aku sendiri...insyaAllah....aminnnn


eh kalau berkenan dengan tudung tu wasap je 
014 863 7586

habaq ja kawan blog nak bagi sepessseeelll niiii....ngeeee


Tuesday, December 9, 2014

asus fonepad 7

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt....


Lama tak update....the busiest week for me....

Tudung tudung tudung.....hihi....tu the first reason kenapa tak muncul2....

N second thing is.....

My asus fonepad warded.......grrrrr


Ok....kisahnya....

Malam charge....
pagi esok tak leh on....screen hitammmmm....

Sedihhhh sebab byk benda nak kena update tru fon....

Btw....a week ago memang aku guna asus dengan lasak....even tengah cas pon aku boleh berwasap n promote tudung....


N now.....pinjam my abah's fon....tapi tecitttt.....samsung neooo je kottt...tapi ok la dari tak de kannn....


So la ni my asus hantar p kedai...and dia akan dihantar ke kilang...
the best part was....aku tak de simpan resit and staff kedai tu still terima even without any resit or warranty card.....Alhamdilillah....


Harga ? Not sure yet...sebab asus ni baru 6 bulan guna hokeyyyy

Cuma kalau korang nak berbisnes...maybe use 2 phone better kot...ye la mana dan nak cas...kite kan bz...ehem...

So far....asus is the best for me....walaupun asus warded selepas pakai 6 bulan...tu sebab aku ni lasakkk sgt.....asus pon nak rehat kannnnn.....

U ols ada experience cam ni takkkk?
erm...kalu nak bisnes online....ada suggestion fon yang sesuai ??? Ngeeee


Monday, December 8, 2014

the biggest loser group

assalamualaikum wbt....

waalaikumussalam wbt...

aku ada join the the biggest looseer....erk tol dak tak tau ejaan ni....

tp kisahnya group ni group untuk dptkan badan yang kurus without any products......best kan...,

and paling penting Foc......

kisah kami bermula 1.12.2014...,

dan hari ni.....the best result among us LOSE 5kg.....
within a weekkkk....

best tak best takkkk...


tp nak dapat hasil ni.....macam nak hile sorang2......
penattttt.....peningggg....demam....semua ada....tp masing2 semua kuat semangat.....


eh nanti aku story about diet tu ehhhh.....sambunk k



Wednesday, November 26, 2014

present

assalamualaikum wbt
waalaikumussalam wbt


dah lama sebenarnya dapat hadiah ni....
tapi disebabkan bz dengan order bawal and shawl....
la ni baru sempat update....

before diz....nak say thanks a lot pada kakak comel
http://mushpunyer.blogspot.com

yang sudi pos present ni pada kite.....


well meh nak cite sikit....yang besar gedabak tu....scrub youghurt...
eh kalo lah bu dia tu boleh save dalam blog ni...la la ni jugak aku simpan bau tu kat sini sebab bau dia sangattttttt
a best.....i loike....
mula mula bau, aku tak sure bau apa tapi aku suke....and rasa cam familliar tapi losttt tak tauuuu....hahaha

sampai la kakak comel tu habaq mai tu yougurt.....

pastu dia bagi yang tecit molek tudung kaler biru kat bawah tu shower susu beras.....yang ni bau dia pon ohsemmmmmm.....grrrrr.....

and last but not least massage oil..lavender okayyyy.....cam tau tau ja aku memang loike lavender....hihihi

u alls kalau dok berkenan gak dengan barang2 ni boleh hbaq mai...kite deal sampai jadi...,boleyyyyy....hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....