Sunday, May 1, 2011

contest....giveaways...


okeh napew aku gedix nak buat contest...hahaha...gelak dulu sebab tadek orang tanya pon, saje je nak tulis entry ni sebelum tidur..baiklah =D

aku memang suka mengarang, suka wat cerpen dan berangan nak tulis novel tapi sampai sekarang tak pernah siapnya novel tuh..hahaha....kalo cerpen pun ikut mood, makanya setakat cerpen yang aku pernah siapkan sumenya satu sem baru siap..lalalala...padahal cerpen je pun, bukannya novel, sampai satu sem...gila pemalas...ups...bukan malas la, sumtimes, idea lari tak sempat kejar (okeh, alasan =p)

cam biasa mukaddimah panjang sedepe...so first contest yang aku buat, Jom Tulis Cerpen...Sebab dia, aku nak baca cerpen lah n tipulah kalo bukan nak pomote blog sendiri...tu pun ye jugak sikit..erk sikit ke...? =p tetiba rasa malu kuda plak...=p

haha..tapi objektif utama dia nak galakkan korang ni tulis cerpen, sebab aku taw korang ada bakat, kalau tak try sampai bila pon kita takkan tahu bakat kita kan...sometimes bukan tamo try, tapi kalo kita wat cerpen panjang panjang sampai berpinar mata nak baca je juz wat simpanan wat pe....pastu tadek orang komen lagi tak best okeh...so tu la tujuan dia jugak, datz y aku akan post cerpen tu kat blog aku sebab supaya senang orang nak review n bagi komen membina, sebab komen2 dari mereka pun akan mempengaruhi penilaian aku gak..opkos..

lagi ? sebabnya, kalo da tulis cerpen dengan penuh semangatnya, kita ta taw pon cerpen tu ok tak, kalu yang pasan mungkin kata cerpen meke bagus, makanya tak...so bila ada orang komen boleh improve, atau mungkin ada orang rasa cerpen dia tak best, padahal terbaik kot, santek, kemas, jalan cerita menarik, paling penting moral of value tinggi...bagus pe...nak suh orang sedar, sumtimes kena sound dalam cerpen, pergh sentap, watak sejibik cam aku...perangai sejibik cam aku kan....baru sedar...kalo sedar la...at least boleh la jugak mengajak kepada kebaikan...

aku rasa tu je kot...jom kita tulis cerpen....mana taw cerpen kita berjaya memotivasikan orang atau mungkin mengubah keburukan kepada kebaikan.....kan ke mata pena itu juga mampu mengubah seseorang....=D


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....