Showing posts with label novel. Show all posts
Showing posts with label novel. Show all posts

Friday, August 11, 2017

Miss cleaner undercover

Assalamualaikum wbt..

Memandangkan saya tak boleh nak jadikan hp ssbagai bff maka saya jadikan novel sebagai bff...

Semoga sikap ini berjaya menjadi role model kepada yaya...hahaha

Novel ni saya pinjam kat library
660 page
Boleh tahan tebal kan =)

Saya suka novel ni sebab
Saya rasa lain sikit kot...lain bila watak utama adalah seorang polis yang menyamar...
Lepas tu ada watak orang gila yang pandai...sebab dia sebenarnya menyamar dan tak gila...
Ada watak nelly yang saya rasa nak tahu dia jahat ke tak atau dia memang betul betul ikhlas

Yang buat saya berfikir

Bila kita senang, ramai yang cemburu dan nak jatuhkan kita
Dia tak tahu, kita senang tu sebab kita dah lalui saat saat getir dan susah dalam kehidupan
Sebenarnya orang yg cemburu ni
Dia pun ada cerita senang dia cuma dia tak nampak atau pura pura tak nampak sebab dia asyik nampak senang kita

Lebih mudah cakap...dia lupa untuk bersyukur sehingga dia cemburu tentang cerita kita....

Marilah kita sama sama bersyukur dengan apa yang kita ada =)
Cerita susah atau cerita senang
Semua tu kenangan dan pelajaran yang paling indah dalam hidup kita


Monday, July 17, 2017

Pinggan tak retak, nasi tak dingin

Assalamualaikum wbt,

Alahai macam mana la boleh terjebak dengan cerita ni sampai rasa nak cari novel.
Ter tengok cerita episod satu, macam best ajer....
Pandai betul penulis dia...part 1 dah menarik opkos la rasa nak follow lagi.
Sampai rasa nak beli buku dia lagi...
Ni kalau tanya mil kemungkinan besar dia ada novel ni sebabnya dia sangat suka membaca...

Siapa yang ada buku ni dan nak let go...saya nak beli boleh...hihi =)

Monday, November 3, 2014

raudhah

assalamualaikum wbt...

waalaikumussalam wbt..



wah wah wah.....ram muncul kembali dengan raudhah... 

tak sabaq dah nak baca...

agak2 ada yang sudi bagi pinjam ka..bagi baca ka..bagia terus ka...dak.

hihi



Friday, October 4, 2013

novel tanpa tajuk (1)


Lagu yang berkumandang di radio di kuatkan. Phia menyanyi mengikut rentak lagu. Dia langsung tidak mempedulikan Adi yang sedang asyik memandu. Adi baru sahaja mengambil lessen kereta, jadi dia tidaklah secekap Phia. Phia malas mahu bercakap dengan Adi, sebab bila dia bercakap seolah-olah dia dj radio buruk. Adi langsung tidak melayannya bercakap kerana focus memandu kereta. Maklumlah lesen baru.
Lagu Kalau Aku Kaya nyanyian Altimate featuring Awi Rafael kedengaran di radio. Phia yang memang gemarkan lagu ini turut menyanyi riang.
“Kalau aku kaya……sekarang juga aku kawen dengan B….B tak payah risau….aku yang akan masuk meminang.”
Adi yang sedang fokus memandu menoleh kearah Phia. Tersenyum sendiri mendengar Phia yang menyanyi mengikut rentak tetapi lirik sendiri.
“Anis nyanyi lagu apa ?” Phia menoleh. Sengih. Dia berhenti menyanyi.

“Kalau Aku Kaya.” Selamba dia menjawab dan menyambung nyanyiannya. “Kalau aku mampu….buat suka hati aku.” Adi tersenyum sendiri dengan keletah Phia. Phia menghiburkan hatinya dengan tingkah selamba dan sempoinya. 

Wednesday, July 18, 2012

awak suka saya tak

bahaya baca novel ni....
kita boleh jadi heroin dalam novel tu...
amboi....


lepas tu si hero tu...
orang tu la...orang yang kita minat tu....
tetiba....
capai hp...


---- saya nak hidup dengan awak....-----
----?------
----Saya dok baca novel. teringat kat awak----
----novel apa ?----
----awak suka saya tak ?----
----hahaha....awak ni kenapa ?----
----awak suka saya tak?---
----Suka----
----Ok saya pun suka awak....ekceli saya baca novel tajuk dia AWAK SUKA SAYA TAK...?---






dan dan berangan masa baca novel.....
bahaya betul la....
aish.....

Thursday, June 7, 2012

Something from Tiffany's



Novel ni sangat best....walaupun aku baru baca sikit...hahaha...
kisahnya....dua pasangan....boleh plak kan depa tertukar hadiah tuk pasangan masing-masinggggg....
Ethan beli cincin nak propose awek dia...Vaneesa...
sekali boleh plak dia tertukar hadiah dengan Gary.....
and hadiah Gary plak bracelet je kot....
cincin Ethan tu lagi mahal la kan...
pastu Gary accident...
then awek dia Raechel pi tengok dia kat hospital..
amik semua barang-barang Gary wat balik...
pastu dia p check semua barang Gary...then dia bukak kotak hadiah...
dan......dia sangat teruja bila jumpa cincin konon-konon hadiah Gary untuk dia....
dia ingat Gary nak propose dia....
siap story kat nurse yang tiba-tiba jadi kawan baru dia lagi...
sebab dia sangat seronok...


dan at da same time
Ethan p cari balik Gary...nak minta cincin dia balik....


seterusnya.....
kena baca sendiri la yer...
sangat teruja nak habiskan...
sebab aku dah rasa kesian kat Raechel...
camanalah kalau dia tahu cincin tu bukan dia punya...
huhuhu


k lah nak stop kat sini dulu...=D

Friday, April 27, 2012

44 charles street

  Finally...aku berjaya habiskan novel ni....best....happy....sedih....romantik....semua ada...tapi novel ni sesuai untuk 18 tahun ke atas kot...sebab part-part kat belakang tu sensored sikit...adoiiii.....tapi overall cerita dia best la...superbbbbb......

maybe part depan tu bosan sikit kot, sebab aku take time gile nak habiskan part yang depan, tapi dah masuk dia jumpa dengan roomate dia, yang tu dah start okey...sampai la habis....

so....sape2 yang ada lagi baucar satu malaysia tu...p la beli buku ni cepat-cepat...hehe...erk...baucar tu valid lagi ke...hahaha...

oklah, nak stop kat sini dulu....
baca novel english merupakan salah satu cara untuk belajar english...(ok ayat skema la plak...=p)

Saturday, March 3, 2012

GETTING IT !

book cover of 

Getting It! 

by

Jane Blanchard

NEW NOVEL...FOR THIS MONTH...=D

Monday, December 26, 2011

Fiksyen 302

Cover Fiksyen 302 oleh RAM
suka novel thriller ? 
yeah ni la buku yang terbaeeeeeek yang perlu korang baca...
memang best gile lah...
tengok je la penulisnya sape kan ....ramlee awang murhsid pulak tu...
memang cerita dia tak disangka, tak terduga...
memang kena baca sampai habislah....
master mind pun sebenarnya awal-awal lagi dah diperkenalkan pada kita...
tapi tu lah, tak sangka lak dia tu master mind nya...
ceit kena tipu....




padahal aku lom abis baca pun novel ni ekceli...=p
tapi, memang style aku....sebelum baca memang aku tanya adik aku apa cerita dia...
sampai habis....so bila aku dah tahu kisah semuanya seronok sikit nak baca...
hahahaha...tak berdebar sangatlah kununnya....
hehe...




tapi, aku tamo share pun ngan korang cite dia camana....
sebab ada orang tak suka cam tuh kan...
ada orang suka baca sendiri je...
so jom la,
pakat gi cari buku nih...
memang best!!!!!!!
tak tercapai akalmu gitu ....=p

Monday, April 18, 2011

RAYYAN FANTASI


Finally....dapat habiskan novel ini dalam masa yang singkat...wallah...bagus (puji diri sendiri =p)
Dan seperti selalu, sememangnya karya Ramlee Awang Murshid tidak pernah mengecewakan.... =D
meh nak share sikit cerita dia...sebab kalo aku, memang sibuk nak taw cerita dia dulu, baru nak baca...haha..

masa tu Supinah ngah ngaji ngan ayah dia Pak Markum, pastu tetiba ada suara baby nangis...jeng jeng jeng.....pastu dorang p bukak pintu...ada sorang lelaki ngan baby yang nangis tu, pastu Pak Markum (ayahnya Supinah)...suruh lelaki tu bersumpah dengan nama Allah yang dorang ni tak jahat, pastu lelaki tu bersumpah tapi dia tanya Allah tu apa...

Then...kedua2 beranak tu tinggal dengan Pak Markum n Supinah...sampai la Supinah kawen dengan lelaki (Ibrahim) tu...n dia betul2 sayangkan Aiddin (anak Ibrahim)...

pastu Aiddin masuk U, n bertunang ngan Feena, n dia didapati ada penyakit barah tahap 4...permintaan kedua terakhir dia, nak daki gunung Kinabalu...lalu Aiddin, Feena, dan tiga lagi kawan rapat dorang sama2 daki gunung Kinabalu...kat puncak, Addin cakap, ni keinginan aku yang kedua terakhir...perkara terakhir yang ingin aku lakukan adalah.....dia mengeluarkan sebuah kotak, n dalam kotak tu ada rantai n dia pakaikan rantai tu pada Feena...wallah punyalah romantik...jeles....jeles....jeles... =D

then masa dorang nak turun, Aiddin hilang.......rupa2nya dia dibawa kembali ke tempat asal dia dan Ibrahim...dan rupanya jugak dorang bukan manusia....tapi bukan jin dan syaitan...siapakah mereka ? apakah perasaan Supinah selepas mengetahui semuanya ? canew ngan Feena...terus menunggu atau.......????

Jawapannya semua ada dalam novel RAYYAN FANTASI....bacalah...anda memang tidak akan menyesal...sebabnya...walaupun ceritanya fantasi...tapi memberi banyak pengajaran. macam pernah aku cakap dulu....wat ever kita buat dan kita tengok...pandanglah dari sudut positif dan kita akan dapat positifnya.... =)))


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....