Tuesday, January 10, 2012

aku dan abang jpj yang hensem...erkkkk =p

besday aku dah tak lama...
aish dari hari tu tak lama tak lama...
tapi tak juga bagitau bila...
kalau gtaw bukan dapat hadiah pun kan...=p
hehe


ok gedik, nak pergi beli hadiah....
kan aritu dah cakap, besday sendiri ni kalau boleh nak hadiahkan parents dengan hadiah...
so keluar dengan adik...
duit tak bawak...haha
nasib baik adik bawak duit...
belikan abah t, dan belikan umi handbag...
tak de la mahal, tapi boleh la...=D


keluar malam, dengan kereta...
lepas tu p amik duit kat RHB ganti duit adik..
karang kalau tak bayar...
bila la nak bayar...
kan berhutang tu seronok...
datz y la kena bayar cepat-cepat...
lepas tu adik aku cakap cam nih...
ko cakap nak belanja aku makan, jomlah...
bila masa ntah aku cakap cam tu...
aku pun tak ingat...
bila aku tanya balik dia sengih-sengih...
tataw la kalo adik aku saje je nak kenakan aku...
hampeh je...
tapi last last pergi makan la jugak...




lepas da amik duit tu....
masuk kete balik menuju ke tempat makan...
baru nak decide dalam kereta, tataw nak p makan kat mana...
lepas tu nampak enche jpj...
gelabah kau...
sebab aku tak pakai tali pinggang...
cepat je aku tarik tali pinggang tuh...
cuak...
lepas tu, tetiba je enche jpj tu suruh aku benti...
alamak ai...
dah nape plak ni kan ?
dia nampak ke aku tak pakai tali pinggang...
pastu dia p depan kereta...
pastu dia tunjuk lampu depan...
okey...aku lupa nak buka lampu...
hehehehe.....




oklah nak stop kat sini....
memang kalo orang buat salah dia cepat gelabah...padahal tadek mende pon....=p 

Monday, January 9, 2012

free treatment at New York Skin Solutions

pernah dengar NEW YORK SKIN SOLUTION....?

baru-baru ni dok chatting dengan adik aku kat facebook...
tetiba je dia story dia dapat buat free treatment kat sini....
amboi, jeles aku....
dia masuk pertandingan mende ntah, dapat free treatment tu...
dekat akhbar katanya....
sebab aku dah jeles kan, 
so aku pun search la website dia ni...
http://newyorkmy.com/malaysia/e-INDEX.html

 ada plak yang free trial tu kan...
aku isi la....
sekali ari ni ada plak depa call...
cakap aku pun dapat free treatment ni...
yuhuuu....seronok je, tak sabar nak gtau adik aku...
ahahaha....
tapi tapi tapi...
kat terengganu tak de la mende alah ni...
ada kat kuantan je...
tu je yang terdekat...
offer ni plak valid sampai 21 jan ni aje...
kalo aku nak, aku kena contact dia balik...
booking tarikh...
aish tataw la nak pergi ke idak...
hehe..
sebab aku main-main aje...


oh sesape yang pernah buat treatment dia...
atau yang pernah guna product dia...
hows ? okey tak ????
share sikit...=D

seronoknya berhutang.....sakitnya nak membayar.....=(

L        : Nini, aku tadek duit a nak bayar hutang ko.
Aku    : Bila masa lak ko hutang aku ni.
L        : Ada...dah lama dah.  Aku gadai barang boleh tak ?
Aku    : Amboi...sampai gadai barang....berapa RM ko hutang
            dengan aku ?
L        : RM 20.
Aku    : Lah...RM 20 je...tak pe la.  Kalau tak de duit tayah la 
            bayar lagi.  Kawan-kawan aku selamba je pinjam duit 
            aku RM 150 diam-diam je sampai sekarang. 


---------------------------------------------------------------------------

tu kisahnya.....ada orang pinjam seposen pun dia sanggup cari orang tu semata-mata nak bayar hutang yang dia pinjam....kalau da namanya hutang tu, seposen ke dua posen ke tetap kena bayar okey.....


tapi ada orang dah hutang ribu riban diam-diam je.....bukan niat nak mengungkit, sekadar tersentuh dengan L sebab dia hutang sikit pun dah sibuk-sibuk nak bayar....tak sedap hati katanya berhutang dengan orang....


ye lah,  kalau ada duit banyak, lepas tu tak bayar hutang sebab sayang duit sendiri...aish, lupa ke....ada duit orang dengan kita.....


ni yang aku copy paste...
Berdosa besar bagi orang yang sengaja tidak membayar hutang. Seseorang yang suka melewat-lewatkan bayaran hutang setelah berkemampuan untuk membayar-nya, boleh mendatangkan kesan buruk dalam hidupnya bukan sahaja di dunia bahkan di akhirat antaranya :
    i. Hidup akan ditimpa kehinaan dan hilang maruahnya.
    ii. Hidup mereka tidak akan mendapat keredhaan dan keberkatan   Allah.
    iii. Perbuatan mereka itu digolongkan dalam perbuatan zalim.
    iv. Amalan kebajikan mereka tidak akan diterima.
Sabda Rasul S.A.W.
  Maksudnya : “Penangguhan hutang oleh orang yang berkuasa membayarnya, adalah satu kezaliman, halal maruah dan hukuman ke atasnya (iaitu pemberi hutang boleh mengambil tindakan ke atas diri dan maruahnya)
(Riwayat Ibnu Majah)
 Sabda Rasul S.A.W.
  Maksudnya : “Kurangkan dirimu daripada melakukan dosa, maka akan mudahlah bagimu ketika hendak mati. Kurangkan daripada berhutang nescaya kamu akan hidup bebas”.
  (Riwayat Baihaqi)
Disediakan oleh Jabatan Mufti Negeri Selangor

Oklah nak stop kat sini dulu....
erk....hutang ptptn pun belum bayar ni......=(

Saturday, January 7, 2012

kenangan aku dan honda cup c 70

aku start belajar motorsikal masa aku form 3
kesian...orang bandar....form 3, masa berpindah ke kampung baru dapat belajar motorsikal...
kalau orang kampung sekolah rendah pun dah pandai bermotorsikal ke sana kemari...

aku pun dah lupa macam mana aku boleh pandai naik motor ni...
nak kata ada orang ajar, macam tadek aje...
kira pandai sendiri la ni...
erk....hehe

lepas tu, bila dah pandai sikit...
pandai sikit aje, mulalah sibuk nak ke sana kemari dengan motor...
teringat satu kisah...
nak p daftar adik sekolah...
sebab dah pandai guna motor kan...
so dengan penuh yakinnya nak p sekolah dengan motor...
lepas tu, ntah camana ntah....
aku terlanggar tiang rumah, dan cermin motor pecah...
hehe...
terus je aku simpan balik motor, n pergi ke sekolah jalan kaki...


yang tu tak kisah, yang kisahnya...
malu der....jiran aku yang hensem nengok aku tym tu...
hahaha


ekceli, sebelum aku terror motor ni...
banyak accident kecil yang aku dah lalui...
nasib baik honda cup c 70 tu keras kepala...
so banyak mana pun dia accident, tapi dia still boleh guna sampai sekarang....
kalau nak kira berapa kali aku accident...
rasanya banyak kali jugak....
langgar pasu kat rumah kawan aku sampai pecah, langgar van sebab lupa angkat tongkat, jatuh motor sebab pasir, langgar tiang....
aish....tapi di sebabkan TAK SERIK...
aku naik jugak lagi motor tu...
sampailah aku dapat lesen...
aku rasa kalau aku SERIK...
mesti sampai sekarang aku tak bawak motor....
ni bukan motor aku, aku amek kat google jep, tapi motor cenggini la yang menyimpan seribu kenangan dalam hidup aku...=p

oklah nak stop kat sini dulu....
tak de istilah SERIK dalam hidup orang yang berjaya....ececeh...aku dah berjaya jadi penunggang motorsikal sekarang....haha

perlu ke jadi PLAY girl/boy ????

entry lepas wat aku takut lak..
tu la tym tulis, hamboi seronak jaaa...
tapi bila da dapat respond cam takut la plak...
takut ada yang kecik ati bagai...
oklah, maaf la kalo ada kecik ati na....


erk, sat mungkin ada yang tertanya2..
entry mana la yang aku merepek tuh...
ni entry ni...link
maaf lagi sekali kalo ada yang berkecik ati...
yer lah, kekadang kita nak sampaikan lain, 
tapi orang paham lain....
so, lepas ni...kalau nak tulis kena berhati-hati...
ayat kena betul...
karang salah paham plak...
hehe...
ok ok....lupakan pasal tu, hope pihak yang terlibat tak kecil hati yer...






-------------------------
ekceli....nak story pasai benda lain...
tertarik dengan entry ni....link
suka no aku respond balik entry orang siap buat entry baru...
bukan pe, kalau komen boleh seciput je...
kalau buat entry leh buat panjang lebar gitu kan...=p




wujud ke pompuan pasang ramai ????
jawapan aku....wujud je....
kalo tak wujud takkan wujud perkataan playgirl ye dak...
cumanya entry ni aku juz nak gtaw kenapa orang jadi play girl or play boy...
sebab hensem ? lawa ? cun ? meletopppppp ?
oh oh oh....ada je yang tak hensem, yang tak lawa, yang tak cun pasangan keliling pinggang...
kagum ? ntah tataw nak kagum ke nak respect ke nak benci...
hahahaha....




bagi aku, apa yang mereka buat ni bersebab...
sebab mungkin depa nak balas dendam, yer lah hati pernah di kecewakan, so nak balas balik la kat suma kaum yang pernah kecewakan dia tuh...datz y jadi lagu tuh...




n lagi reason ????
mungkin depa berkawan ramai, so nanti depa akan pilih satu je yang terbaik....ececeh.....nak pilih yang terbaik tu tak tahan tu...makanya diri sendiri ???? apa macam....haha




sebab kedua mungkin takut dikecewakan...
so awal-awal lagi da pasang spare part...
hehe...teringat lak satu pantun...
berkawan biar seribu,
berkasih biar berempat, 
bercinta biar satu, 
yang tiga lagi buat sparepart...




erk boleh lagu tu ????
terserah la pada korang yang menilai....
nak kapel sorang ke dua orang ke tiga orang ke...
atau tak nak kapel.....kawen je terus baru berchentaaaa....lagi syokkk kan....???


oklah nak stop kat sini....
perempuan yang baik untuk lelaki yang baik...so baikilah diri sendiri sebelum mencari yang terrrrrbaik buat diri sendiri...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....