Friday, May 2, 2014

babies blink pinkish ada kkm

Assalamualaikum wbt...

waalaikumussalam wbt....


sebelum proceed dengan entry ni make sure dah baca sini dan sini okey...

lagi cerita pasal babies blink yang pemes emes...
well....before diz aku dengan berani mati cakap babies blink ni bahaya...
opkos sape sape yang pernah pakai n dapat hasil yang cemerlang marah kan....
hehe...ok sorry...

secara jujurnya.....produk yang kita pakai...
kalau ngam, memang menjadi...memang akan dapat kulit halus mulus gebusssss....
kalau tak ngam...memang sorry to say, baik ampa tukar produk lain cepatttttt....

babies blink ni plak how ????
yes, memang ada yang okey....
dan tak kurang jugak ada yang naik jerawat....
so it depends....

and now...ekceli juz nak habaq mai...
aku baru je check kat laman web bpfk....
n now, babies blinks dah ada kelulusan...



kalau ampa still tak puas ati, boleh p cek sendiri noh...
cara dia boleh click sini...

Wednesday, April 30, 2014

babies blink pinkish bahaya (2)

Assalamualaikum wbt 
walaikumussalam wbt...









masalah cash register

Assalamualaikum wbt...
Waalaikumussalam wbt...



bila sesuatu terjadi.....
my boss mesti anggap tu perkara kecik yang aku boleh setel...
ya memang benda tu perkara kecik...
tapi kalau tak pandai, makanya bagi aku diz is a big problem....
hehehe

contoh masalah kecik yang bos rasa aku boleh setel....

printer problems....error macam macam 
komputer hang......
sistem problem...

so bila benda-benda kecik ni berlaku....
dia tak suka aku inform dia...
dia suka aku setel sendiri...

masalah ni jadi besar, bila aku amek masa yang lama tu setel sendiri sebab aku tak pandai....oh oh 
lepas tu akan mengganggu kerja harian kami...
pelanggan terpaksa tunggu lama 
dan kurang puas hati 
dan performance kami turun...
oh oh....


dan sebenarnya malam ni just nak share satu masalah kecik yang bagi aku besar...haha
sebab aku tak pandai...

kertas atau bil pada cash register dah habis
so nak kena masukkan yang baru....
and aku tak reti nak buat...
huhu

sebab bos pandang tinggi pada aku, ehem...
so aku usaha sedaya upaya siap google bagai...
tapi tak jumpa cara...
n setelah berhempas pulas....
finally aku berjaya masukkan kertas bil...
aku nak share dengan korang ekceli...
but then tak pandai nak explain....
tapi aku usaha carikan panduan...hehe 
sebab aku try cari tadik tak jumpa, 
so la ni aku dah jumpa..
so aku nak share dengan korang...
tapi korang kena bukak blog ini....hehe 

at least, kalau korang terdesak nak tukar bil pada cash register ni korang boleh follow panduan di blog yang aku bagi tu...


kadang-kadang.....bila kita terdesakkkkkkkk....tiba-tiba aje kita mampu lakukan......=)

Tuesday, April 29, 2014

bila dah matang.....ehem (2)

Assalamualikum wbt...

waalaikumussalam wbt...


entry ni sabungan entry sebelum ni..... click sini untuk entry sebelum ni yea...


pagi pagi masuk kerja...
terkejut plak nengok budak tak berapa matang wujud....
sepatutnya dia masuk petang...

aku tahan sabar je...takut nanti ada plak sesi laser menlaser....
muka aku kompom, aku make sure senyum lebar sampai telinga....
happy tu wajib....
takkan pagi pagi nak spoil mood kan...
so kehadiran si dia tu pura pura tak nampak....haha

pastu tetiba si dia tegur...
oh oh...aku slumber..layankan aje...
kita kan cool...ehem...

pastu dia cerita la masalah sebelum ni dah setel..
dan pembuat salah yang dia dok sound sound tu bukan aku...
dia dah tau sapa buat salah tu...
aku tak tanya lanjut pun, malas nak ambil tahu...
biarlah.....biarlah...biarlah berlalu...
n dia macam malu muka je dengan aku...
hambek kau, lain kali nak sound orang biarlah beragak..
n better discuss elok-elok...
baru lah benda boleh setel ...
nasib baik aku cool...(padahalllllllll.....)


so....kawan-kawan yang dikasihi sekalian...ececeh...(hati sedang gumbira)
biarlah apa orang nak kata kat kita, yang penting kita kena maintain cool....hehe...
kalau tak leh tahan dengan perli perli yang ntah paper tu, baik kita blah....
and paling penting, bukan dia bayar gaji kita....bos kita bayar...
so tok sah layan sangat budak yang tak berapa matang....

jom jadi professional....=D

Monday, April 28, 2014

bila dah matang......ehem

Assalamualaikum wbt...

waalaikumussalam wbt....




tetiba teringat kisah dulu kala....
zaman muda muda kiut miut mulut lazerrrrrr.....

dulu kalo sakit ati ngan sumone.....
mulut lancang berkata-kata...
perli memerli tu wajibbbbbb....
cakap kuat kuat supaya orang tu dengar kita ni tak puas hati ngan awak....
ya awak...memang tak puas hati dengan awak....
so sila dengar dan take note......


tulis kat facebook pon yer....
konon-konon sembang ngan member padahal dok perli si kawan...
oh sangat sangat sangat tak matured....
budak budak sangatttttt.....
sampai kena remove friend....
hahahaha...

la ni, bila dok teringat rasa nak gelak...
betapa tak matang perangai tym tu.....


la ni......bila dah besar panjang ni...
dah ada azam baru nak jadi wanita paling sabar dalam dunia....
dah tak main la benda-benda tak matured ni...
tak puas hati, mai sini kita sembang depan-depan...
kita bincang lek lok....
kita setel face to face okeyyyyyyyy.....


tapi tapi tapi....
rasa nak gelak pulak....
tetiba dua tiga hari ni ada plak budak kecik tak matured dok sound sound 
dok perli perli...
panas telinga....
rasa nak balassss je.....
tapi dok pk kalau balas, karang ang menangis air mata darah....
mulut aku ni boleh tahan gak la kalau laser menlaser ni....

tapi tapi tapi...
bila dok pk balik...
aish tak sesuai la....
aku yang dah matang ni nak sound sound orang...
nak balas perli perli ni...
biaq p la kat ang....
ang perli la sampai puas...
aku malas nak amek port....
hehehe...
sebab aku sangat cool...


ok ni entry luahan...
tak tau lah kalau luah kat sini kira cool ke dak...
sebab kira cam cakap belakang gak kan...
tapi aku tak sebut n tak habaq pon sape makhluk Tuhan yang baik itu...
dan aku tau dia pun tak baca pun blog ni...

cumanya nak share ngan ampa...

kalau orang dok perli perli kata kita macam-macam...
tok sah la dok layan..
sebab kalau kita layan, kita pun sama cam depa...
kita kan cooolllllllll....*ayat sejukkan diri kita....

well...hanya kita yang mampu sejukkan diri kita, bukan aircond atau orang lain..hehehe
cool bebehhhhhh 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....