kita selalu merungut kalau panas...
mesti kita terus p bukak air cond...
abis kurang pun, p bukak kipas...
sampai tiga sekali bukak,
nasib baik kipas sampai button 3 je...
kalo sampai button 10 mau bukak sampai 10....
nampak sangat tak tahan panas....
panas sikit dah bising....tapi....
tapi....tapi.....
kita pernah dak terpk....
kalau wat salah...
atau nak wat dosa....
pernah dak kita terpk....
panasnya api neraka tu....
ni ada satu kisah...
a : nini,kalau aku nak buat dosa boleh tak..?
aku : boleh...tapi sebelum tu p letak tangan kat api dulu...
a :erm....kalau pakai sarung tangan boleh ?
aku : boleh...tapi kena letak lama-lama..kalau pakai sarung tangan getah lagi best...
a : erk..tak jadilah....
ok nak stop kat sini dulu....
pk la dulu kalo nak wat apa-apa yer...
Thursday, May 17, 2012
nak buat dosa ???? boleh je.....
Labels:
rel='tag'>coretan minda
Sunday, May 13, 2012
rezeki la tuuuu
Ada orang sedih....sebab belum dapat kerja.....belum ada rezeki katanya.....
penat dah berdoa kerja tak dapat lagik...erm...
ada orang kecewa....bila buat sales, tak dapat-dapat....taak reti dah nak buat camana...
erm...tak de rezeki la nampaknya bulan ni...
berdoa...usah kira.....selalu aje mohon murah rezeki....
tapi....
kita selalu lupa...
kekadang...ada kawan belanja.....rezeki la tuh.....
ada kawan selalu bagi barang kat kita....tetiba dia bagi tudung kat kita...
rezeki la tu....
kita ada family yang bahagia.....rezeki la tu....
kita ada kawan-kawan yang sentiasa tolong kita....rezeki la tu...
sebenarnya.....REZEKI tu luas....usah sempitkan perkataan REZEKI tu dengan hanya dapat duit yang banyak...sedangkan....banyak perkara yang lain yang memberikan kita kebahagiaan dalam hidup kita...dan itu juga REZEKI....
oklah nak stop kat sini dulu...
penat dah berdoa kerja tak dapat lagik...erm...
ada orang kecewa....bila buat sales, tak dapat-dapat....taak reti dah nak buat camana...
erm...tak de rezeki la nampaknya bulan ni...
berdoa...usah kira.....selalu aje mohon murah rezeki....
tapi....
kita selalu lupa...
kekadang...ada kawan belanja.....rezeki la tuh.....
ada kawan selalu bagi barang kat kita....tetiba dia bagi tudung kat kita...
rezeki la tu....
kita ada family yang bahagia.....rezeki la tu....
kita ada kawan-kawan yang sentiasa tolong kita....rezeki la tu...
sebenarnya.....REZEKI tu luas....usah sempitkan perkataan REZEKI tu dengan hanya dapat duit yang banyak...sedangkan....banyak perkara yang lain yang memberikan kita kebahagiaan dalam hidup kita...dan itu juga REZEKI....
oklah nak stop kat sini dulu...
Labels:
rel='tag'>cetusan minda
Wednesday, May 9, 2012
ishhhh...tak SUKA la dengan apa yang aku buattt =(
dah lama aku tak post something....tak share something mengenai kehidupan aku...haha....bz sangat...(konon)
okay....hari ni nak cakap pasai sumthing yang kita tak SUKA but we have to do it....arghhhhh sangatlah menyakitkan hati bila terpaksa buat sesuatu yang kita tak suka....
kisahnya, aku kena buat MARKETING....yang aku sangat dan amat BENCI....hahahaha...everyday kena buat 15 calls....dan bulan pertama aku tak dapat paper projek pun...selamba je aku....sebab bos tak marah...tapi ekceli jauh di sudut hati bos...dia sangat kecewa...aku tau...sebab dia gtaw...hahahaha...
tapi kan....aku realize something.....
kadang-kadang...kita tak suka something....
but itu yang kita dapat....
kenapa ????
sebab kita tak pernah tahu....sebenarnya itu yang terbaik buat kita....
dan sebenarnya....kita memang akan berjaya dan boleh buat yang terbaik...
cuma kita tak percaya diri kita...boleh lakukan....
kita dah set mind kita...yang kita TAK SUKA...SUSAH...LECEH...dan macam-macam alasan lagi...
yang menjadi penyekat pada diri kita....
dan sekarang aku sangat realize.....
yang sebenarnya.....aku sangat lah boleh buat sales....
bila AKU PERCAYA AKU BOLEH BUAT....dan sangat HEBAT dengan kerja sekarang.....
teringat satu kata-kata...
kita cuma ada dua pilihan....
sama ada meninggalkan apa yang kita tak suka...
atau suka dengan apa yang kita tak buat...
so kalau kita tak boleh tinggalkan apa yang kita tak suka...
kita masih lagi ada pilihan kedua...SUKA APA YANG KITA NAK BUAT....yes...SUKA DENGAN APA YANG KITA BUAT...
alah....orang kawin tu pun...memula penah benci, last2 CINTA TAK HENGAT kan.....
oklah nak stop kat sini dulu...
sebenarnya...kita lebih HEBAT dari apa yang kita fikirkan...=D
okay....hari ni nak cakap pasai sumthing yang kita tak SUKA but we have to do it....arghhhhh sangatlah menyakitkan hati bila terpaksa buat sesuatu yang kita tak suka....
kisahnya, aku kena buat MARKETING....yang aku sangat dan amat BENCI....hahahaha...everyday kena buat 15 calls....dan bulan pertama aku tak dapat paper projek pun...selamba je aku....sebab bos tak marah...tapi ekceli jauh di sudut hati bos...dia sangat kecewa...aku tau...sebab dia gtaw...hahahaha...
tapi kan....aku realize something.....
kadang-kadang...kita tak suka something....
but itu yang kita dapat....
kenapa ????
sebab kita tak pernah tahu....sebenarnya itu yang terbaik buat kita....
dan sebenarnya....kita memang akan berjaya dan boleh buat yang terbaik...
cuma kita tak percaya diri kita...boleh lakukan....
kita dah set mind kita...yang kita TAK SUKA...SUSAH...LECEH...dan macam-macam alasan lagi...
yang menjadi penyekat pada diri kita....
dan sekarang aku sangat realize.....
yang sebenarnya.....aku sangat lah boleh buat sales....
bila AKU PERCAYA AKU BOLEH BUAT....dan sangat HEBAT dengan kerja sekarang.....
teringat satu kata-kata...
kita cuma ada dua pilihan....
sama ada meninggalkan apa yang kita tak suka...
atau suka dengan apa yang kita tak buat...
so kalau kita tak boleh tinggalkan apa yang kita tak suka...
kita masih lagi ada pilihan kedua...SUKA APA YANG KITA NAK BUAT....yes...SUKA DENGAN APA YANG KITA BUAT...
alah....orang kawin tu pun...memula penah benci, last2 CINTA TAK HENGAT kan.....
oklah nak stop kat sini dulu...
sebenarnya...kita lebih HEBAT dari apa yang kita fikirkan...=D
Labels:
rel='tag'>coretan hati,
rel='tag'>KERJAYA
Monday, April 30, 2012
KUASA PERCAYA....
aku suka dengan ayat seorang kakak....katanya...
kita melakukan sesuatu sebab kita PERCAYA....
betulkan...
meh aku bagi contoh simple....
kalau kita PERCAYA....kita cantik bila kurus...kita akan berusaha untuk kurus.....betul dak....
kalau kita PERCAYA kita akan gagal dalam hidup...kita dah tak ada mood nak belajar...sebab kita PERCAYA....kalau kita belajar pun...kita tetap akan bodoh....
ada satu kisah tentang kajian......kisahnya begini....ada 40 orang pesakit cancer tahap rendah lah....10 orang pesakit, doktor berikan ubat biasa sahaja....dan lagi 30 orang pesakit doktor bagi ubat biasa, tapi bagitahu mereka yang ubat tu adalah penemuan baru dan mereka adalah orang pertama yang mencuba dan ubat itu diyakini mampu menyembuhkan penyakit mereka....dan...mereka sangat seronok dan bersemangat untuk meneruskan hidup berbanding dengan 10 orang pesakit yang hanya diberikan ubat biasa tadi....
sebab....mereka PERCAYA dan YAKIN ubat itu mampu menyembuhkan mereka....
oklah nak stop kat sini...tamo wat conclusion...sebab aku PERCAYA....kamu faham apa yang aku cuba sampaikan...erk...cam tu boleh ???? =p
Labels:
rel='tag'>cetusan minda
Friday, April 27, 2012
44 charles street
maybe part depan tu bosan sikit kot, sebab aku take time gile nak habiskan part yang depan, tapi dah masuk dia jumpa dengan roomate dia, yang tu dah start okey...sampai la habis....
so....sape2 yang ada lagi baucar satu malaysia tu...p la beli buku ni cepat-cepat...hehe...erk...baucar tu valid lagi ke...hahaha...
oklah, nak stop kat sini dulu....
baca novel english merupakan salah satu cara untuk belajar english...(ok ayat skema la plak...=p)
Labels:
rel='tag'>novel
Subscribe to:
Posts (Atom)
Popular Posts
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... lama tak update sebab terlampau bz bz bz dan bz....haish....belum ada anak somi lagi la...
-
Assalamualaikum wbt... waalaikumussalam wbt.... sebelum proceed dengan entry ni make sure dah baca sini dan sini okey... lagi cerit...
-
Assalamualaikum wbt... Walaikumussalam wbt... hari ni, my mom operate mata....so, mata yang tak nampak ada katarak tu, lepas ni dah...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... hari ni malam jumaat...so nak story pasa pompuan sahaja....*tetiba...tatau apa kaitan ma...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... teringin sangat nak pakai bio essence.....sebab kawan dok promote kata sangat menjadi......
-
assalamualaikum wbt... waalaikumussalam wbt... ni dia asus zenfone 4 rm299.... dengar rm299 yes memang mampu milik.... sebab baje...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt... payahhhhhhh kalau kekasih bos tu kawan sepejabat....ehem.... ADIL ???? adil pada p...
-
Assalamualaikum wbt Tadi saya p library, kali ni p sorang2 je sebab kebetulan abi yaya ada visit dia, so saya pun ambil kesempatan tuk kel...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... selepas entry babies blinks....la ni nak tulis entry mistine egg white plak... tajuk pu...
-
Assalamualaikum wbt... Waalaikumussalam wbt.... 5 kg in a week.....wow...... Ok not me...one of my team yg dapat angka ni... as for m...
Labels
- motivasi (24)
- motivation (20)
- motivation video (1)
- tips (47)
- ww (6)
tentang saya =D
- nini
- menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....