Wednesday, May 8, 2013

review : face lifting cream

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...



ini ceritanya....


benda ni la yang aku tergila-gilakan selama ni.....ambil letak ambil letak ambil letak....
sampai la seminggu yang lalu....aku berjaya bawak balik benda ni and sapu di muka...





penangan nak dapat muka V shape macam ni.....ehem ehem ehem....

tapi tak best kalau pakai yang ni aje kan..belek punya belek, jumpa yang set....
DEEP CLEANSER 

    RADIANT YOUTH ESSENCE


    FACE LIFTING CREAM


    pastu aku tengok la cara pemakaian dia kan.....dia tulis, pakai radiant youth selepas pakai toner, and pakai face lifting cream pun lepas pakai toner...dah aku blur....siap p tanya penjual dia lagi...ni lepas cuci muka, apply radiant youth lepastu face lifting cream ke...dia cakap dak aih....radiant tu pakai siang, face lifting tu ibaratnya cam krim malam a....

    ni toner dia......harga rm 20.72 (lepas less kat guardian). set tu harga dia rm 98.90 tapi lepas less rm 92.88. total nak cantik ni rm 113.60. aku harap tahan dua bulan, kalo tahan sebulan je, kompom lepas ni tukar safi rania gold aje...hahahaha


    okeyh.....ni nak story sikit pasal produk ni.....

    pencuci muka dia okey je....sesuai untuk semua kulit....tapi.....kalau letak sikit kat tangan tak berapa nak berbuih...so untuk orang yang berjimat cermat ni....susah sikit da....=p

    toner dia okey....cepat menyerap....aku suka...tayah aku nak tonyoh banyak kali....sat ja, dah serap dalam kulit....

    radiant youth essence tu.....katanya dalam masa 7 hari, fines lines dryness akan hilang and kulit macam baby weh.....adoi...tu yang aku bersemangat tu, tiap-tiap hari pakai tak tinggal..nak kulit cam baby kan...ehem....
    so today hari yang ke 8....
    hari ke 7, aku terus je paksa adik aku cakap aku cantik dan comel...hahahahaha....kalau tak, aku tukar produk lain.....

    hehe...tipu ja, aku tanya adik aku...aku comel tak ? liang roma aku nampak lagi dak...sebelum ni, orang rabun pun boleh nampak liang roma aku, la ni adik aku cakap, dia dah mengencut....makin cerah sikit kot....ada kot tu tak suka dengar....

    pastu tanya member....jarang sangat jumpa....dia cakap makin cerah kot....ish nape la dia tak cakap makin lawa.....hahahaha....aku siap cakap aku pakai bio essence, bio essence cakap, pakai 7 hari kulit akan cerah, sebab tu aku tanya ko...dia cakap..haah cerah sikit (tatau la ikhlas ke dak...hahaha...cam kena paksa jawab)

    and paling best....pagi tadi....opismate memang tak tau aku pakai bio essence ni (baru sminggu je pon) sorang adik yang suka sangat dok tegur aku itu ini begitu begini...cakap...eh, kulit akak makin cantik....pakai apa tak tau...bukan nak bagitau...memang aku tak bagitau pun, aku diam senyum-senyum ja...tukar topik...hahahahaha.....

    so maknanya betullah tu kot, radiant youth skin ni menepati janji..ehem.....dia cepat serap....berminyak sikit...


    and.....the best thing.....
    firms and lift shapes v face....
    not my pic..gugel saja


    siap ada bagi pembaris nak ukur...tapi aku tak reti guna...hahahaha

    krim dia pun best...cepat serap......tapi rasa cam mint gitu...ah, tak reti nak explain....korang try sendiri la..hahaha...

    kesan ??? 
    tak dak orang lagi tegur cakap, wah muka nini dah kurus...so aku tak tau la jadi ke dak mende alah ni...hahaha...

    overall...sebab aku baru lagi pakai...baru 8 hari, termasuk hari ni...
    secara psychologynya...sebab produk ni mahal...lepas tu duta dia pulak sangan santek dan cunssss....so bila aku pakai...tetiba aku rasa aku sangat cantek.....hahaha

    *sume gambar di atas google aje, aku mintak mahap, nak amek gambar seniri tempek kat sini tapi godek blootooooth kat laptop tak jumpa plak...len kali a neh...=p

    biarla orang nak kata kita huduh, tapi kita tetap rasa kita cantik...kira okeylah tu kan....kan ke beauty is the eye of beholder...ehem.....=D

Sunday, May 5, 2013

saya comel tak....???

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...


kalau ada orang yang kurang cantik tanya kita...
saya cantik tak ?
atau 
saya comel tak ?


kita...mesti.....ter...ke...du seketika....
nak jawab 

er tak cantik sangat...biasa je....karang takut kecik ati pulak...

kalau jawab 

ya, cantik....awak sangat cantik...takut dia perasan lebih-lebih pulak...

susah kan....hahaha


okeylah, bukan nak kutuk orang lain....
aku sendiri yang p tanya dia..

tadi, awak tengok saya comel tak....?
hahaha...bukan nak gedik mengada-ngada atau perasan....cuma..nak tahu je, sebab aku pakai satu produk ni...baru lagi pakai...baru empat hari...tapi sebab produk tu memang umphhhh bagi aku, tu yang dok gedik tanya...

lambat je dia balas mesej aku...pas tu dan dan aku gelak sorang...mesti dia tengah pk nak jawab apa...ya lah, aku tak la secantik siti nurhaliza...tapi manis tu ada...ehem...

finally dia balas comel...pakai pe...???
hahaha...

ok tang pakai pe, nanti aku story lain...nak buat review sekali....sebab aku sangat suka produk tu...dah lama teringin nak beli, hari tu je finally aku p guardian terus amik, and bayar...taleh tunggu lama-lama...nanti aku letak balik...hahaha

Saturday, May 4, 2013

samsung corby II - pakej komunikasi belia

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt....



selepas beberapa bulan...lama weh...nak dekat dua bulan...
baru nak dapat enpon free rm 200....
hahaha...selebihnya kena bayar...

ni dia punya enset...aku punya enset tak dak stok okeh..so aku pun duit tak berapa nak ada...so tak amek lagi....at first aku cakap, aku tak mau...lepas tu promoter tu cakap, rugi la rm 200...ek eleh, rugi apakebendenya dah aku tak bayar, duit aku pun tak luak, tak dak rugi apa aih....ekceli rugi kat depa sebab tu depa beria je nak suh aku amik jugak..hahaha...


siap cakap lagi, takpe, borang ni simpan sini, kalau nak mai ja bila-bila...pastu aku tanya, kalau bulan depan boleh ? depa cakap boleh ja...nampak sangat...takut ilang customer sorang...hahaha...=p

tu pasai enset free aku...yang gambar kat atas ni dia punya enset...aku tolong p amek....ehem....

at first dia nak amek kaler pink, sebab aku suruh..haha..
tapi sebab ada kaler putih je, oklah, aku pon malas nak tunggu dah, dah dua bulan lebih kot nak dapat enset ni...huhu....
harga dia rm 299...
so, sepatutnya dia kena tambah rm 99 ja la kan...
tapi sebab banyak sangat cekadak, dia kena tambah sampai rm 147.50
simkad rm 8.50
lepas tu nak aktifkan simkad rm 10
lepas tu nak aktifkan pakej komunikasi belia rm 30
and paling penting kredit dalam sim tu ada rm 45.00 =D

aku rasa, dia memang sengaja suh aku topup rm 40 tu.....sebenarnya nak cas, tapi mau kena marah kan kalau nak cas ntah hape hape, so depa cakapla nak aktifkan pakej konon...sebab, aku dengar dia call kawan dia suh reload kat enset ni..hahaha...
ok ni cuma aku punya pandangan je la....=p

lepas tu, kalau ada anything problem tentang enset ni masa dalam waranty, kena bayaq rm 20....

tu ja la kisah enpon free rm 200 ni...

so sesape yang rasa nak barang free ni banyakkan bersabar yer....aku pun sampai dah lupa kat enset ni, sampai dah tawar hati...hahaha...tu pun promoter tu yang tepon cakap enset dah boleh amek..tu pun, tak dak warna yang aku nak...tu pun lama gila servis dia cam siput...hahahaha...

oklah.....benda free memang banyak cekadak...=p

btw...thanks goverment bagi rebat rm 200 ni, kalo dak, berangan je la nak pakai enset touch screen...walaupun skang dah murah, tapi tetap berkira nak beli..hahaha...

Friday, May 3, 2013

MR MUSCLE - untuk gadis yang rajin...ehem

Assalamualaikum wbt ...

Waalaikumussalam wbt...


ni MR MUSCLE  untuk orang-orang yang rajin gahal, tonyoh, cuci bilik air macam aku...
erk...bukan tak rajin, cuma terlampau bz sampai tak sempat..ehem...=p

mende alah ni best...sembur-sembur je kat tempat kotor, tak yah sental dah...biar je nanti putih, bersih, berkilat gitu.....

pada suatu hari...ececeh...cam penglipulara la plak....
mr muscle ni tertumpah atas towel aku....
aku plak lupa nak cuci...sebab nak cepat...

sekali aku tengok....towel kaler biru dah bertukar jadi warna putih....
kuat gile mr muscle ni...
sesuai la ngan nama dia mr muscle...haha..

so, kalau nak cepat and tak de masa nak sental toilet, guna je mr muscle...
tapi bau dia tak best sangat =D

Tuesday, April 30, 2013

perasantan betul la....

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...

kisah aku dan perasan...ehem


bos : nini rasa okey dak kalau pakai samsung galaxy ?
aku : ok je....
bos : bukan pe...senang sikit nak buat kerja....yang besar ke kecik sikit eh ?
aku : erm..ntah la, saya ni bab gajet-gajet ni kureng sikit...
bos : nanti senang sikit nak buat marketing kan....
aku : tapi saya ni, tak boleh pakai enset canggih manggih, sat g jatuh ke pecah ke susah plak.....
bos : sape nak bagi kat nini...
aku : ketawa....

ok aku perasan....memang la tak mau bagi kat aku....tapi aku yang akan guna benda alah tu tuk wat keje kan...(cover) hahahaha.......



lepas pmr...result okey sikit...so family aku akan bagi something nak bagi semangat dan galakan untuk terus success...ececehh....

semua mak sedara dah bagi present......yang sorang ni tak bagi paper pon lagi....

kat umah nenek...kami kumpul ramai-ramai....auntie yang belum bagi apa-apa hadiah ni tetiba hulur duit RM 50.....

aku senyum lebar sampai ke telinga sambil ucap...terima kasih.....

autie aku balas "ni bukan nak bagi kat akak....ni auntie nak suh p beli gula.....hadiah akak nanti ye...."

dah...semua pakat gelak kat aku....wajah aku comel je sebab ada blusher semulajadi....hahaha


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....