Friday, July 28, 2017

Lesung pipit = cantik

Assalamualaikum wbt...


Seperti statistik yang dilaporkan oleh The Daily Health Gen, hanya 20% daripada manusia di dunia ini yang memiliki lesung pipit. Ia sebenarnya adalah satu jenis ‘kecacatan’ pada otot wajah yang amat dicemburui ramai.

Tu dia...kecacatan yang dicemburui ramai...haha...sebab, di mata kita kita ni...
Lesung pipit = cantik

Gituuuu kannnn =) 

Korang nak anak korang cantik ?? I mean ada lesung pipit....

Masa pregnant tu, suruh suami atau sesiapa sahaja cucuk pinggang u olls...kalau belah kanan, nanti lesung pipit akan ada di sebelah kanan dan begitulah sebaliknya...

Mungkin kalau cucuk dalam, lagi dalam lesung pipit tu...
Tapi ada syaratnya....korang tak boleh tahu atau pun sedar mereka cucuk tu sebab nak anak ada lesung pipit...gituuuu...kiranya kena unplanned la...

Sejauh mana kebenaran petua ni ?? 
Hahaha....adik saya cucuk pinggang saya....banyak kali juga lah, lepas tu sengih sengih. Pelik saya tau...sampai saya cakap...kau ni dah kenapa....
Lepas tu barulah dia beritahu perkara yang sebenar...

Hasilnya ?? Yaya ada lesung pipit, tapi saya tak nampak....mungkin sebab tak dalam atau mungkin sebab tak menjadi...haha..

U olls pernah ke buat macan tu ?? Atau Ada tips untuk dapatkan lesung pipit tu...
Jangan cakap p beli lesung kat kedai pulak yer...gahaha

Thursday, July 27, 2017

Si tembun

Assalamualaikum wbt...




Pipi ni kan...ramai betul yang geram...
Saya sendiri pun pernah gigit pipi dia akibat kegeraman yang amat sangat...hahaha...maafkan ummi nak...

Sehingga ke hari ini, saya jaga pipi yaya ni tau...itu pun adakala terlepas...
Maksud saya, saya tak bagi orang gigit pipi anak saya...
Sebab nanti kalau cubit pipi dia jatuh dan dah tak cantik lagi...
Kalau orang cubit, laju ajer mulut saya melarang....tapi ada juga waktunya mulut saya terkunci...

Haihhhh...sakit hati kite tau...
Dia cakap comellllnyerrr awak...tapi dicubit pipi anak kita...amboiiiiii....
Menahan nahan sabar aje saya ni...
Kalau dibiarkan tak gebu la pipi yaya..hahaha

Kenapa ek...orang suka cubit pipi...
Kot yer pun geram...tu anak orang bukan anak awak...ekekeke..
Kesian mak dia tau, marah kan kecik ati pulak, tapi kadang kadang ai tegur jer...hahaha

Korang ada idea nak menghalang pipi gebu anak korang dari dicubit ? Share jom =)

Wednesday, July 26, 2017

Simple but yummy...

Assalamualaikum wbt...

Godek godek fb yang lama...terjumpa pula resepi ni..macam sedap ajer...


Sedap kan...

Kalau korang pernah buat resepi ni boleh la share sama =) maybe ada tambahan untuk resepi ni yang menjadikan rasa dia awesome....gituuu

Tuesday, July 25, 2017

Baju nana

Assalamualaikum wbt....



Nana si yaya...hahaha...dipakaikan baju...sebenarnya nak ajar yaya pakaikan baju pada nana...haha...tapi nampaknya aktiviti itu tidak menarik perhatian si yaya ni..so kita main benda lain...hahaha

It juz a soft toy tapi kalau kreatif boleh main macam macam...

Ajak nana makan, suap nana, tidurkan nana, jangan sebut mandikan sudah..karang dia bawak p toilet sebab nak mandikan betul betul haruuuu oiiiii...hahaha

Korang ada idea games nak main dengan kanak kanak umur 2 tahun ni...jom share =) 


The new me

Assalamualaikum wbt..

Saya ingat saya kuat...rupanya tidak..
Perempuan ni pelik, kadang kadang dia sanggup stalk sampai dia sakit hati...hihi...
Saya ingat bila saya stalk dan hati saya tak terhiris dan saya boleh tersenyum tu maksudnya saya cool...hahaha..

 Cool la sangat...ekekekeke
Fb saya setahun yang lalu...tengok tu...nama adam lagi...hahaha
Saya tukar nama la, saya unfriend kawan kawan, saya buat fb baru...and last....saya tak buka akaun fb terus...hahaha

Sebabnya saya tak kuat tuk saja saja buka fb nanti tangan saya p search orang yang saya tak suka...adoiiii....parah betul saya ni kan...haha
Kalau dah benci tu sepatutnya jangan ambil tahu..ni sibuk nak stalk...ekekeke....

Saya pernah uninstall whatsapp saya dan saya hanya main telegram sahaja
Sebabnya, saya tak dapat nak tahan diri daripada stalk whatsapp perempuan tu..hahahaha...

Lepas tu saya yang sakit hati....yesss...ada yang kata bodoh macam tu...tapi itulah hakikat yang saya lakukan....

Saya ambil masa juga untuk install balik whatsapp dan delete nombor dat girl....ha...baru hati ni tenang....ahahaha...

Sebenarnya bila berlaku sesuatu macam tu, orang macam saya perlukan sokongan keluarga yang berterusan. Tak boleh biarkan keseorangan sebab bila sendiri maka banyaklah hasutan hasutan yang membawa pada sebuah tangisan...

Kalau dok lepak ramai ramai saya masih mampu bergelak ketawa act as nothing happen. 

Ada jer orang yang tak faham bila saya tak buka fb, bila saya uninstall wassap..
Sebab bagi dorang, susah la nak.berhubung dengan saya bila saya tak de wassap, announcement dalam group family saya tak terima...
Senang cakap....masa tu saya tak boleh kawal diri saya sendiri untuk tidak stalk...so cara dia saya kena uninstall wassap. So saya uninstall la wassap. (Saya pilih untuk uninstaall wassap compare than delete fon no perempuan tu...hahaha)
Ada yang kata tak payah la stalk.....pakai je wassap macam biasa...
Entah lah susah saya nak cakap...sebab hanya orang yang pernah alami dan pernah buat macam yang saya buat je yang akan faham. 

Even nak delete nombor telefon pun susah. Nak delete gambar lagi susah. Betul betul memerlukan kekuatan yang sangat tinggi. Hihi..saya cuma mampu delete gambar kenangan dalam fon aje...dalam hard disk masih ada gambar gambar kenangan. Biarlah saya bukan selalu buka pun hardisk tu. 

Hari ini saya rasa saya dah sihat sepenuhnya kot..inshaAllah =) 

Sebenarnya saya nak share sesuatu...hihi...tapi panjang pulak mukaddimah dia kan...hahaha

Juz my opinion here..based on apa yang saya lalui =) 

Basically...ingat Allah, baca quran banyak berzikir =) 

Kalau dengan tukar nombor fon, delete fb, delete wassap tu buat hati.kita tenang...buatlah....mungkin nampak kita nampak macam lari daripada masalah ...tak pe nanti bila kita dah ready kita boleh hadap dengan cool..

Masa je yang mampu mengubat hati yang tersakiti...sabar dan terus bersabar...oh ye..paling penting bersyukur dengan apa yang kita ada =) 
Bahagia tu tak semestinya kena ada suami kan...bahagia tu bila kita pilih untuk bahagia dan bersyukur dengan apa yang kita ada...
Terlampau banyak pemberian daripadaNya, tapi adakala kita terleka...yg ada kita tak nampak yang tak de tu yg kita nak...hihi

Kalau dengan jadi "the new me" boleh buat kita okey, why not....hahaha...saya sendiri pernah benci nama nini...hahaha....so saya guna nama lain...but now dah ok kot dengan nama tu...hihi...

Nanti saya share lagi kalau ada tips yang saya guna...
Eh kalau u alls pun ada tips boleh he share sekali....cara kita tak sama tapi matlamat kita sama....ubat hati sendiri...hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....