Showing posts with label kenangan. Show all posts
Showing posts with label kenangan. Show all posts

Monday, July 24, 2017

Kena serang

Assalamualaikum wbt ...




Adoiiii....tak pasal pasal kena serang...
Bukan salah saya pun kalau ex aka husband dia simpan lesen lama saya ni...hahaha...
Mana saya tahu ex tu simpan..dulu masa kami kawan kami ada bertukar lesen lama...sebab pada lesen kan complete macam ic jugak...ada no ic dan alamat....so kalau nak isi borang senang....=)
Lesen dia pun saya tak tahu dah saya letak mana....


Tiba tiba saya kena serang macam ni...
Saya tahu tu bukan ex saya...
I know him very well...
Yang buat saya rasa nak tergelak bila dia cakap saya betina...n suruh saya jaga maruah saya....adoiiiii......
Hahaha....

Lepas tu saya tak respond apa apa dah...silent is better

Lagipun saya rasa saya terlampau baik untuk melayan kerenah kerenah orang sebegini.....gituuuuu kannn...hahaha


Sebenarnya apa yang saya nak bagitahu, bila kita buat tak elok...kita mungkin menang pada pandangan kasar...tapi hakikatnya hati kita tak pernah tenang...
Kita dikejar bayangan sendiri.
Saya pun tak pernah terniat nak ambil atau rampas suami dia...inshaAllah

Saya dah cukup happy dengan apa yang saya ada =)

Kahwin bukan untuk berseronok atau bersuka ria atau bangga dapat orang yang kita nak
Tapi...kahwin lebih daripada tu
Kahwin tu tanggungjawab dan amanah



Wednesday, July 12, 2017

L.a coffee

Assalamualaikum wbt

Korang kenal l.a coffee ?
Dulu masa pregnant saya betul betul anti dengan kopi ni
Dulu masa bujang saya gila kopi, lepas tu dah pregnant dah kurang kopi kalau tak silap sebab dah rasa muak dengan kopi pracampur macam kopi keluaran yusmira tu atau kopi kopi yang famous kat internet macam kopi babies blinks dan sebagainya...

Lepas tu dengan l.a coffee lagi saya tak boleh, kuat sangat baunya...
Mak saya dah habis minum dah basuh dah pun gelasnya saya masih complain...cannot la dengan baunya...haha

But now...saya betul betul gila l.a coffee...
Lepas pregnant saya minum kopi sebab mengantuk...lepas tu now consume l.a pulak...
Entahlah kalau tak da l.a ni rasa macam tak lengkap hidup

Bagi saya rasa dia agak berbeza dengan kopi pracampur yang saya biasa minum
Kopi ni lawas....lepas minum masik toilet...haha
Lepas tu kalau tak makan pun kopi ni macam mengenyangkan la jugak

Dulu anti sekarang fall in love
Sebab tu orang tua tua larang kita benci kan orang kan....
Takut terjatuh sayang
Haru....
Haha

Wednesday, October 26, 2016

Aku, dia dan sesuatu

Assalamualaikum wbt

Waalaikumussalam wbt...

Ni kisah dulu....kenangan...manis kot bagi aku...haha

Kisahnya...kami memang pjj..so seminggu sekali je jumpa...
One day...balik kampung...giliran aku balik umah mak mertua...

Malam nak tido....aku bau something...
Entah lah aku tak boleh proses bau apa....
Terus aku cakap....b busuk...
Haha..slumber je...dia dengan aku dia lagi banyak berlapik kalau bercakap...
Aku tak pandai sangat lapik lapik ni...

Tak gosok gigi eh....aku tanya
Dia jawab...dah...
Habis tu bau apa...
Dia kemudian dengan baik hatinya p gosok gigi lagi sekali....
Tapi bau masih ada....
Tak pa la...aku redha...

Malam....aku terjaga....
Baru aku terfikir...
Aku rasa aku tahu bau apa.
Esok aku tanya dia...

Malam tadi kan....sy terbangun and I think I know bau tu datang dari mana....
Dia angkat kening....
Awak makan petai eh semalam..
Angguk
Sama sama gelak
Lepas ni kalau saya ada tayah la makan petai yer...saya tak de awak makan la banyak mana pun yang awak nak...hahaha



Sebelum ni hidung aku bukan la boleh berfungsi sangat....sebab resdung aku ni teruk...so deria tu dah kurang..

Tapiiiii tang petai ni...boleh pulak aku terbau...hahaha

Saturday, May 18, 2013

aku, zhulian dan 'bakal' mak mertua

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...



produk ZHULIAN


Mak dia masuk hospital....lelah katanya...
so aku ni, punyalah nak amek hati kan..ehem ehem ehem...
 p la melawat....ajak adik aku teman...


segan jugak at first, tapi dia cakap...tak pe pergilah..
so aku pergi ajelah....dia tade pon....
at first aku ter pk jugak...
nanti nak sembang apalah dengan mak dia kan...
yelah, mak dia kan sakit, mesti aku tengok ko, ko tengok aku....

masa p tu...
jumpa mak dia, cam beselah perkenalkan diri..
mak dia pun tau pasai aku, cuma gitulah, tak pernah sembang lagi...

bawak sembang, tanyalah pasal sakit dia tu..
eh eh... mak cik ni ramah pulak...
panjang pulak ceritanya...
aku pun dengar aje lah...
lepas tu masuk part ZHULIAN...
korang tau zhulian ? yang aku tau zhulian ni jual barang kemas aje...
rupa-rupanya zhulian ni jual macam-macam....
dari barang kemas sampailah personal care, healthcare, cosmetic dan lain-lain...


pastu dia tanya aku...
aku cakap, kerja biasa aje mak cik....kat kedai borong...nak kata buat marketing tak jugak, nak kata cashier tak jugak, saya buat aje apa yang ada...hehe...
sebelum ni kerja kat kedah, marketing la....
na kau, dengar aje marketing....terus la dia ajak aku join dia....
masuk zhulian ni...erkkkkkk
nak tersedak....
tapi layankan aje...
dan lagi dok pk....kalaulah dia suh masuk zhulian baru leh jadi menantu dia habislah akuuuuu....

sembang pasal zhulian ni, memang tak berenti la...
anak mak cik tu datang pun, dia bleh buat tatau aje, dia nak jugak cerita pasal zhulian ni...
aku pun asyik dok kerling jam aje..ehhehehe....nak mintak diri....

overall pertemuan dengan 'bakal' mak mertua berjalan dengan lancarnya......

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

nak suh orang suka kat kite ????


layankan aje bila dia bercerita...bagi can...walaupun kita dah tahu cerita tu, kita dengar aje...seskali mengangguk...lepas tu tanya macam-macam, tunjukkan minat kita, benarkan apa yang dia kata.....

orang suka bila kita dengar cerita dia daripada mendengar cerita kita.....so jadilah pendengar yang baik...biar dia kuasai perbualan.....korang akan dapat curi hati dia lah...

hehehehe....


nak tahu lebih lanjut...boleh baca buku HOW TO WIN FRIENDS AND INFLUENCE PEOPLE....=D

Tuesday, March 12, 2013

peminat (2)

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...


dia ada hard disk....sibuk aku nak tengok...yelah aku nak amek cerita...

dok kat hostel, tanpa cerita memang bosan, dok berdating dengan buku aje....biasalah dulu aku skema...=p

sayang betul dia dengan hard disk dia...bukan aku curi pun, aku amik cerita pon depan dia.....

dia cakap, dalam tu ada gambar awek dia...so mana boleh bagi aku....

aku cakap, bukan aku nak curi pun awek ko, aku pun tak nak tengok dan kenal awek ko...aku nak amek cerita je.....diulang...amek cerita.....

still kedekut.....macam biasa, kami lepak kat dewan makan cluster a je....so dia konon-konon lelaki prihatin aku p beli makanan......

peluang dah ada, hard disk depan mata....aku capa hard disk...dan dengan pantas aku buat kerja sebelum kena tangkap lagi.....

tapi..

aku terkedu......

gambar awek dia yang dia buat macam wallpaper tu kat harddisk dia.....sebijik muka aku....
ya memang gambar aku.....bila masa ntah dia candid.....yang pasti gambar tu dalam kelas....


dia datang....selamba...muka cool...

aku relaks.....padahal dah bedebar....

tanya dia....bila ko curi amek gambar aku ?

selamba dia jawab...dalam kelas, ko bz sangat buat kerja....



p/s : ni semua cerita lama....masa aku belajar dulu...aku tulis balik, sebab semua ni kenangan untuk aku.....dia masih lagi kawan aku sampai sekarang...

peminat

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...


dulu, ada sorang kawan...suka kat aku..ehem....

pinjam laptop aku....lepas tu semua gambar aku dalam laptop tu dia edit....

tunjuk kat aku...okeh, sangat kagum...bila aku mintak dia tak mau bagi...

padahal tu gambar aku..mengada betul.....

kami main laptop....dia p beli makanan.....

aku godek-godek laptop....aku amik semua gambar aku simpan dalam recycle bin....

dia mai, kami sembang-sembang depan laptop sambil godek laptop...

ntah macam mana ntah, dia p bukak recycle bin.....terus ternampak semua gambar aku yang dia kedekut nak bagi tadik.....

dia pandang aku...aku buat tatau je lah...


penuh gambar aku.....

gambar aku dengan kawan aku 




Monday, March 11, 2013

romantik sangat (2)

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...


sebelum ni ada cerita kisah aku yang ala-ala romantik konon kan....erk romantik ker ???? 

actually, tak dek la comel atau kiut atau sweet sangat pun....buat cam tu, sebab teringat dulu ada sorang kawan pernah buat kat aku....tak sangka lak terjadi kes yang sama....ehem....


kisahnya.....


masam darjah 6...
sekolah kat johor....

tingkatan 1, sekolah kat kampung sendiri...
so akan berpisah dengan kawan-kawan sekolah rendah....

sebelum berpisah, ada sorang boy tu bagi pensel....comel gile...pensel tu ada corak teddy bear....dia bagi 12 batang....dalam 12 batang tu, ada satu yang togel...i mean dia dah koyak dah kulit pensel yang bercorak teddy bear tu.....

aku perasan pensel tu lain, tapi aku buat tatau je....


sebab dia kawan baik aku...so aku simpan pensel tu dalam kotak pensel khas...tak guna weh...sayang konon...=p


tingkatan 1....tingkatan 2......bukak almari, tengok ada lagi pensel teddy bear yang kawan aku bagi....

tetiba rasa nak belek-belek....

dan....pensel yang togel tu sebenarnya ada ukiran......'nini i love you'




Sunday, March 3, 2013

teman sepergaduhan harmoni

Assalamualaikum wbt....

Walaikumussalam wbt....

zaman sekolah dulu...aku ada 'teman sepergaduhan harmoni'.....hehe...
kami ni pantang jumpa mesti ada je yang kami nak gaduhkan......
nama sebenar dirahsiakan...tapi aku panggil dia mr mawi....
masa tu mawi sedang meletopppp kot....hehe


classmate : pasai pa ko panggil xxx tu mr. mawi ?
aku : sebab dia tak suka mawi....
classmate : oh...kes nak sakitkan hati la ni....
aku : lebih kurang la...suka tengok mulut dia cam itik bila aku panggil camtu...hehe
classmate : nasib baik dia tak panggil ko siti nur haliza......ko kan tak suka siti...hahaha
aku : err

Wednesday, February 27, 2013

sampai di sini jodoh kita....

Assalamualaikum wbt....

tahun lepas tukaq enpon dengan kawan..aku baru je beli enpon tapi dah tukar ngan dia...means, aku ada dua enpon, satu yang baru satu yang lama, tapi yang tukar dengan dia tu yang baru....saja gedik-gedik....

pada satu hari...aku kal dia banyak kali tapi dia tak jawab.....

risau gak..ececeh...risau tu....yelah tepon banyak kali tapi tak berjawab kan...takut anything happen kat dia....


sekali.....dia kal aku guna nombor lain...nombor kawan dia.....dia cakap dia terhilangkan enset baru aku........

aku pun terimalah dengan hati yang redha...nak buat camana, tak dak rezeki la kot.....walaupun tu enset baru....tapi....bukan jodoh kita kan enset.....

-----------------------------


seminggu kemudian.....

aku mesej dia pakai enset lama aku....oh ya, aku pakai dua nombor, sebab nombor favourite aku nombor sabah....mak aku bising, mahal katanya...so aku pakai la nombor semenanjung satu, sabah satu...yang sabah tu upax, sebab tu sayang...haha...


mesej aku dan dia....

aku : awak....nak gtau ni.....
dia : apa ?
aku : tapi awak jangan marah tau....
dia : ok...
aku : enset awak ilang .....
dia : kat mana ?
aku : dalam lubang jamban.....
dia : hahahahahahaa


aku ingatkan dia marah..sekali dia gelak besar...
bukanlah niat aku nak balas dendam sebab dia dah hilangkan enset baru aku....
tapi nak buat camana....jodoh dia dengan enset dia tu tamat kat situ aje...

aku nak amek enset tu balik...aku tak sampai hati....
kalau ambik pun mesti dah rosak....
jadi aku biarkan dia berkubur di situ........


oh ye..jom jenguk kawan-kawan yang aku dah review....

ok bai....

pahit manis belajar.....

Assalamualaikum wbt....

buat kawan-kawan yang stay up....


dulu aku pun selalu stay up....

best belajar pagi-pagi....tenang je...

ditemani segelas nescafe....=D





paling best : bila dapat jawab exam dengan lancar dan jayanya...

ok bai


Sunday, January 15, 2012

Nim's Island vs Mr Labuci

Nim's Island....
aku pernah tengok movie ni...
lepas tu aku tertengok iklan dia...
tapi aku lupa kat tv berapa...
selalu aku tunggu iklan dia kat tv3...
sebab aku betul-betul nak tengok movie ni lagi...
tapi tak de...
rupa-rupanya movie ni kat tv9
patut la...




tadik aku beria nak nengok cerita mr labuci
sementara tunggu mr labuci, aku bukak tv 9...
terjerit aku nengok nim's island...
cerita yang aku tunggu-tunggu




best sangat ke movie ni sampai aku beria nak tengok...
erk sebenarnya ada kenangan ngan movie tu...
datz y la aku beria nak tengok...
hahahaha....




oklah nak stop kat sini dulu...
kekadang semua benda di sekeliling kita menyimpan seribu kenangan kan kan kan....=p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....