Sunday, November 13, 2011

tanpa sedar.....

kekadang tanpa sedar kita buat lawak kan...tadek niat pun....tak sengaja...atau....????




customer : dik, nak sandwich satu....
cashier : sandiwch apa kak ?
customer : sandwich tuna ayam. 
cashier : ???? 


--- maybe, customer tu nak sandwich tuna dan sandwich ayam kot.....=p




customer : hot coffee satu, dik.
cashier : hot coffee panas ke sejuk kak ?
customer : panas....


----oh apakah.....cashier tu tengah berangan kot....boleh plak dia tanya cam tuh kan...dan orang tu adalah aku...hehe...=p

tulunnnnnnn sakit gigi!!!!!!

argh sakit gigiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!
orang kata, banyak-banyak penyakit, sakit gigi la paling sakit....
rasa cam nak cabut sekarang jugak....tulun lah...
tapi jemari ni masih mampu menaip...hehe...
dah hampir sebulan, aku asyik merungut sakit gigi...
tapi sampai arini aku tak p klinik pun...
sebab aku malas...
sebab geram pun ada...
sebab tempat sakit tu, tempat yang kena tampal....
alahai doktor, cemanalah wat keje, cian kat diri aku sendiri....




baru je nak tido, tetiba abah aku panggil...
suruh baca sesuatu...
ingatkan apekebenda la kan...
yang penting sangat.....
rupa-rupanya 
benda alah ni


Sakit gigi menyeksakan. Berikut terdapat beberapa petua yang boleh diamalkan untuk merawat sakit gigi:

1) Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

3) Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.

4) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubanggigi dan tutup dengan kapas.

5) Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

6) Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

7) Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit.
sumber :http://101petua.blogspot.com/2010/04/petua-sakit-gigi.html


abah aku tolong searchkan tuk aku...
hahaha...sebab aku merungut sakit gigi...
pastu ubat sakit gigi yang aku beli tatau kat mana menyorok...
hehe


oklah nak stop kat sini....aku malas sikit nak cuba petua ni semua, tapi kalau tak tahan sangat aku rasa aku cubalah kot...hehe...=p

tetiba rasa cam ter suka kat.....

amaran....ini adalah entry sesaje je.....hehehe....


tetiba rasa cam ter suka kat sumone...heh heh....lepas tu aku saje gediks santai g anta mesej kat dia......kalau nak taw sape dia kena check 



ekceli banyak kali gak dia mesej aku, tapi suka ati aku je kekadang reply kekadang tak...hahaha...sebab aku perasan dia nak ngorat aku, tapi dia tamo ngaku...so aku pun wat buduh je la....sape suruh kan...ego sangat....=p


aku mesej dia gtaw dia lebih kurang camni...

'aku rasa cam suka kat sumone yang keje kat area sini gak . how a ?'

lepas tu dia reply, cakap aku tak matured lagik, kursus kawin pun tak p lagi, tapi gedik nak berlaki.....


pastu kami berbalas mesej la, sibuk aku dok story pasai mamat yang aku tersuka tuh....hahaha...pastu yang tak leh blah, dia cakap.....jangan salah pilih, karang menyesal...cian mak aku...ntah2 mak aku nak jodohkan aku ngan dia....aish sesuka ati dia je cakap cam tuh, mak aku lek lek je, tadek pun lelebey pasal dia...ahhahaha.....

tapi aku saje je story lebey2 pasai mamat yang aku tersuka konon tu...saje je main-main....hakikatnya, tadekla aku suka gila pun kat mamat tu...saje je nak nengok dia...dah sebelum ni dia selalu anta mesej kat aku, cakap rindu kat pompuan tu pompuan ni....rindu kat orang lain tapi gtaw aku....apakah....????? ok memang aku sengaja wat tak paham...biaq p la dia sana....


oklah, aku da gtaw entry ni memang nothing pun....saje je, nak tulis sekadar kenangan kisah aku dan dia.....

oklah nak stop kat sini....
 

Wednesday, November 9, 2011

peraturan tu menyusahkan.....atau...memudahkan ?????

empat bulan bekerja tanpa seorang leader cukup untuk mangajar aku macam-macam.....ramai yang tak suka bos...standard la tu...bos kan suka arah-arah orang....suka suruh buat itu ini.....nak rehat sikit pun tak leh...haish penat tau kalau bos ada....tapi kalau bos tadek, kacau bilau semuanya....aku nampak perbezaannya....bos ada dan bos tiada....




benci bos ? hahaha....aku tak pernah nak benci bos sebab aku tahu dia jalankan tugas dia....dia buat kerja dia....aku rasa kalau aku buat kerja aku secara betul pun, tadek nya kejam beno bos tu nak marah aku bagai kan...nak buli aku segala.....follow the rules....as long as kita follow the rules, rasanya its not a big deal....




masalahnya bila, peraturan yang ada untuk kita patahkan.....untuk kita hindarkan....untuk kita elakkan.....padahal semua peraturan yang dibuat untuk kebaikan bersama...even dalam kehidupan seharian pun still ada peraturan.....selagi kita ikut peraturan yang ditetapkan insyaAllah selamat.....




oklah....da lama tak blogging, tetiba malam ni aku membebel...baiklah...nak blah dulu...hope ada something yang kamu boleh amik dari entry ni......=p

Saya nak berenti kerja sebab......

saya nak berenti kerja.....sebab ada masalah kat tempat kerja....

saya nak berenti kerja.....sebab tak berngam la dengan bebudak tu....

saya nak berenti kerja.....sebab bos garang sangat.....

saya nak berenti kerja....sebab...bla bla bla bla....



kekadang.....sebab-sebab biasa je, kita nak berenti kerja.....sebab ada masalah....macam-macam masalah.....keputusan kita...nak berenti, nak cari kerja lain....hello kawan...kalau cari kerja lain pun...sama gak...ada gak masalah....kalau masalah tak sama macam kita kerja sekarang, mungkin akan dapat masalah yang lain.....mungkin masalah yang ringan atau mungkin lagi berat dan lagi hebat....konklusinya, mana-mana kita pergi kita akan tetap berjumpa dengan masalah...percayalah......



masalah untuk dihadapi dan diselesaikan.....paling penting masalah tu yang akan menjadikan kita matang, yakin, hebat dan bermacam-macam lagi betuk yang positif....tayah cakap, rasanya korang pun tahu kan....dan masalah tu bukanlah untuk menjadikan kita sebagai pelarian.....lagipun, kita ni manusia.....kalau tak kena atas batang idung, kita tataw....cakap mudah, kalau dah kena kalau dah rasa, baru kita tahu......


oklah nak stop kat sini dulu....
masalah untuk jadikan kita lebih hebat bukan untuk jadikan kita pelarian....=D



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....