Sunday, September 25, 2011

ko ni, suh jaga troly pun tak leh...huh ....(3)

dia keep hantar mesej...
tapi kekadang mesej ntah papew je...
story pasal awek tu cun, kengkawan aku lawa...
pekena ntah....
tapi ada gak la...
sekali dua mesej dia caring je...
ceit...nasib baik aku tak tersentuh...sebab....
aku memang tadek feeling langsung kat dia...
sorry la yer...

n one day...
aku tanya dia...
juz curious....nape ko tetiba dok mesej-mesej aku a ?
dia reply...lebih kurang cenggini la....'aku nak ngorat ko...tapi ko tak minat aku...wuwuwuwu....'
pastu aku reply balik....aku lupa cemana tapi lebih kurang cenggini...
'tayah la, aku memang tak minat pon...ko kan da ade awek sarawak tu, kazen ko yang cun tu, aku ni kedekot, (dia cakap aku kedekot), tudung tak labuh, pakai t-shirt lengan pendek, gigi berlubang....'
pastu dia balas.....aku gurau je la....bla bla bla....
aku balas balik.....'mi cakap hati dan perasaan tak leh dibuat main...karang ada yang berharap dan ada yang kecewa....sebelum apa-apa jadi, baik aku stopkan dulu'
lepas tu dia tak balas balas mesej aku...hahahaha....


lepas tu dia ada datang kedai aku....
aku nampak dia, aku wat derk je, tersu suruh kak lin jadi cashier...
aku tamo layan dia...
tapi kak lin tolak, sebab dia malas...haha...
last-last aku tolak si era plak...
era pun p la jadi cashier layan dia...
dan dan dia bawak si era ni bersembang...
aku taw, sebab tu aku malas nak layan dia...



pastu masa dia lepak dengan makanan dia aku tak p pun kat meja dia...
dok lepak n sembang ngan dia macam selalu....
pastu tetiba abang lan ajak aku buat stock take...
biasanya kitowang buat kat meja kat luar tu gak...
betul-betul sebelah meja dia....
sibuk je aku buat stock take tu...
semangat gitu kan...
sebab aku memang suka buat benda alah ni...
macam fill in da blank je aku rasa...hahaha


asyik dok buat, tetiba dia cakap kat aku...
nini, tolong jagakan troly ni....
aku angguk je....
pastu dia blah....aku sambung balik kerja aku...
tak lama kemudian dia datang balik...
tetiba dia tanya...
nini, mana troly aku ? nape ko tak jaga ? ko ni tak amanah la....
'ha troly ko ilang....?' aku terus je nengok ke arah tempat yang dia letak troly dia yang penuh barang tadi...
haah memang tadek....
selamba je aku cakap....'sorry...aku tak perasan lak troly tu ilang....sorry eh...'
pastu aku sambung balik buat kerja aku.....
pastu dia sibuk dok merengek-rengek cakap aku itulah inilah....papew je lah...
tapi aku tak layan pon...
pastu dia kal someone, konon2 gtaw troly dengan barang2 da ilang....
pastu dia cakap, konon2 minta aku ganti balik sume benda alah tu sebab aku yang salah...
pastu dia letak fon, n mintak ngan aku 50 ringgit...
aku selamba je jawab...sorry tadek la...
pastu dia da bengang ngan aku kot, dia amik seplastik tisu n pukul aku...
tercengang-cengang aku sat dengan perangai dia...
segan ngan abang lan pun ada...haish....


pastu dia blah....tolak troly betul-betul depan aku...
aku senyum-senyum je la....hahahhaha
ntah papew je dia kan....


oklah nak stop kat sini....
entry ni nothing.....cuma untuk kenangan di masa hadapan....=p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....