Tuesday, May 4, 2010

saya rindu dia


Saya amat rindukan kawan saya. Entah kenapa. Saya pun tidak tahu. Padahal dia pernah lukakan hati saya. Betullah ayat ni

untuk bencikan seseorang tengok saja pada keburukan dan kejahatan yang pernah dia buat pada kita, untuk sukakan seseorang lihat sahaja pada kebaikan yang pernah dilakukan pada kita walaupun kebaikannya hanya sekali...tentunya sakit hati itu tiada padanya.....

mungkin saya terkenangkan kebaikannya walaupun kebaikannya bila diteliti balik, dianalisa balik rasanya satu je kot….hm tak pe lah lagi bagus sekurang-kurangnya tiada benci buatnya. Bila tiada benci tidak lah sakit hati saya bila memandang wajahnya bila terserempak di mana-mana dan tentunya saya mampu melemparkan senyuman manis buatnya.

Okeh, itu satu cerita. Cerita kedua, saya berasa seronok kerana seorang lagi kawan yang saya rindui akhirnya telah menegur saya. Gila lama dia merajuk. Sampai saya kecil hati dengan dia. Oh…..sekarang siapa yang merajuk dengan siapa ni sampai saya kecil hati balik dengan sikapnya. Adakah ini yang dinamakan rindu seorang sahabat.

Dia ni, saya tahu, ramai orang tak suka dia. Tapi sejahat-jahat dan seburuk-buruk dia saya amat respect dia in terms of friendship. Sepanjang berkawan dengan saya, saya rasa dia boleh jadi kawan yang baik. Sama dengan seorang lagi teman saya. Bila bercerita, katanya ramai orang bencikan dia. Tak saya nafikan sebab saya tahu tentang itu. tapi saya juga respect dia sebab perkara yang sama, biarlah rmaai orang bencikan atau musuhi dia tetapi saya kenal dia dan tahu dia bagaimana. Sejahat-jahat dan seburuk-buruk dia saya respect dengan sikap friendship dia.

Kata orang, siapa kawan kita menggambarkan diri kita. Betullah tu. Juga berlaku pada diri saya. Ada seorang teman, banyak kisah banyak cerita yang berlaku. Macam-macam. Biasalah mulut orang, kat sini lain, kat situ lain, pusing-pusing salah faham. Semua ada. Tapi saya pun tak tahulah kenapa dan mengapalah dia baik sangat sampai biar sahaja semua yang berlaku itu. kalaulah itu terjadi pada saya..alahai tak tahulah. Dan saya perasan dengan tiba-tiba sahaja saya jadi macam dia. Sampai satu tahap saya rasa macam saya baik sangat. Kisahnya, si kawan namanya A ada mengata saya. Tak tahulah rasanya kami tak pernah ada masalah pun. Okey, saya Cuma ada masalah dengan B dan B rapat dengan A. Mungkin sebab sakit hati saya selalu perli-perli B dekat facebook…hahaha facebook saya agak sentap okey waktu itu. so mungkin sebagai kawan yang baik sekali dengan si A pun sakit hati dengan saya. Tapi entah malaikat baik mana ntah yang menyuruh saya bagi tips ataupun hint untuk salah satu paper time final. Saya pun tetiba rasa confius kenapa saya menjadi baik begitu. Mungkin sebab saya berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang saya ceritakan yang banyak benda berlaku tapi dibiarkan sahaja. Dan kawan ini pun saya nampak friendship dia amatlah tinggi.

Sekarang saya rasa saya tahu nilai friendship. Dan saya rasa saya tidaklah sehebat mereka dalam persahabatan itu….

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....