Thursday, July 10, 2014

review asus zenfone 4

assalamualaikum wbt...
waalaikumussalam wbt...

ni dia asus zenfone 4 rm299....
dengar rm299 yes memang mampu milik....
sebab bajet untuk tab rm500

salesboy tu plak dop promote giler punya beshhhh
katanya fon ni memang gempak...function dia macam samsung rm1k tu....
tu dia......dia punya perbandingan....hebakkk kannnn sampai aku jatuh chenta...
sape tak berkenan kalo harga murah tapi function sama dengan enpon mahal....

bila aku tanya nape...dia cakap sebab jenama ni baru lagi...
so harga di tengah murah..pasni maybe akan mahal...

highlight fon ni...

corning gorilla glass 3...means screen dia memang tahan lasak...
ni perbezaan corning gorilla glass 3 ni dgn screen yg lain...
sumber:google

camera 5mp....kira okey la...terang dr fonepad 7 yg pernah aku story sebelum ni...and memang gambar okeylah...cun....




android 4.3 jellybean...okey...latest jugaklah and laju la internet dia..

dual sim....


harga ni masa aku survey rm299...esoknye aku beria cerita kat kawan aku sampai dia berkenan terus kami p cari.....sedeynya....dah tak dapat harga tu....harga dah jadi rm399....sakit ati weyh...

kami pergi giant, pastu tanjung......last kami pergi mydin ....padahal giant tu sebenrnya lokasi dia sebelah mydin ajer okey......cari cari dan cari memang harga dia rm399....

tergerak hati pergi kat keday boy yang promote aku malam sebelum tu...nasib baik ada....dok bodek2 dia...last2 aku pun sambar satu....sebab takut harga dia naik lagi...sebenarnya nak jual balik kat abh aku sebab sebelum ni dia pon tengah dok cari hp...hihi...

so takat ni abah aku guna okeylah....puas ati...

free charger and 1 battery...means kami ada 2 battery la..:-)so far battery dia tahan walaupun main game....

tapi tak de plak free brg2 lain...kot la nak dapat earfon free kan...harapan je lah.

okey sampai sini je review zenfone....korang yang pernah pakai zenfone asus acaner lak...acu komen sikit....byk pon tak pe...

salam ramadhan


5 comments:

rel='nofollow'>nuyui a.k.a miss YUI said...

hai mcm best ja kalau hrga 299 lg..huhuh

rel='nofollow'>Hafiz Hafizol said...

Nak beli jugak nak beli !!

rel='nofollow'>uncle gedek said...

gorilla glass?

apasal la letak nama tu...? haha

Anonymous said...

buat masa sekarang masih guna handphone lama, sayang nak selalu tukar handphone baru... tapi dengar harga dan function macam best je.

rel='nofollow'>Qaseh Vee said...

saya tgh usha zenfone 2 yg baru launch tu utk gantikan nokia x de kamera rm100++ tetiba lak rezeki menang contest dapat aser smartphone ... postpon le zenfone 2 jwbnya ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....