Friday, April 1, 2011

editorial

ya aku bukanlah budak AD, atau budak mascom...aku cumalah budak tourism yang kalau aku bgtawu orang, saya budak tourism..mesti dorang akan reply...wow bestnya..boley jalan2...ye la sangat kan...hahaha....tergelak sendiri =p

masa nak sambung degree aritu beria aku nak tukar kos, nak amik kulinari...wah makanya tak pandai masak...baiklah...tak pandai masak, sebab tu la nak belajar erk....tapi ntah kenapa ntah, tym batch aku kami taleyh tukar kos....paling2 pun boleh amik minor in culinary je..ok baiklah, saya terima seadanya...huhu...

tapi yang paling bestnya....erk best ke...tak best ekceli...kami belajar management je...so bila orang tanya, wah budak kulinari....masuk kitchen, mesti pandai masak kan...ye banyak la awak punya pandai masak...kalau saya pandai masak pun, sebab saya belajar sendiri okeyh, bukan sebab saya amik kos ni...sebabnya kami langsung tidak diajar tentang itu semua...masuk kitchen pun idak....makanya part 6 baru ada can masuk kitchen...dapat la jugak masuk kan...tapi still juz for food styling subject purposes and of course still bukan sebab masak memasak...semuanya bout mengambil gambar makanan dengan catiknya....walaupun makanan itu tak sedap....ala2 macam org yang tak berapa nak lawa...tetiba jadi bidadari masa kawen...ups...sorry...terlebey sudey... =p

okey...back to da topic...banyak benda yang aku belajar yang bila ak nilai balik cam tak related dengan tourism nye kos je kan....tu la pasal...tetiba sem ni, aku kena jadi budak ad...baiklah..sebab kami kena skecth editorial work n buat editorial work...n aku pilih buat magazine cover....dan kompom2 la sebab tadek kemahiran aku plagiat betul2 dari internet...nasib baik diri ini memang suka melukis, nak kata ada bakat tu tak tawu la ada tak...tapi lukisan tu kalau tengok adalah rupa kan...tadek la lukis orang, bila kanak2 tengok dia cakap akak lukis monyet kan.... =p

yang skecth punya gambar tataw aku letak kat mana sebab bila aku amik gambar n tengok balik, macam nak termuntah tengok pasta tu...macam banyak sangat...hahahaha
dan ni aku setelah di edit pakai adobe photoshop...dan secara jujurnya, sem ni lah aku baru belajar mengenali wat is adobe and camana nak gunakan dia...walaupun tak terer tapi dah boleh guna la...reti la jugak kan...





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....