Friday, April 22, 2011

misteri putu mayam


okeh, gambar di atas adalah putu mayam yang di amek kompom2 la dari google....ada cerita misteri yang berlaku kat umah aku pasal putu mayam ni...mak aku beli sebungkus putu mayam, pastu dia p letak bawah meja...eh salah..atas meja bawah tudung saji ekceli...okeh, kat atas meja tu, ada 2 tudung saji, nak bagi senang, aku namakan tudung saji A dan tudung saji B...putu mayam tu mak aku letak bawah tudung saji A....

hari yang sama, adik aku belajar kete ngan uncle aku, so aku sibuk nak ikut...sebelum kuar, aku sempat tengok bawah saji tu, memang aku nampak dengan mata aku ada sebungkus putu mayam bawah tudung saji....

aku balik umah around 9 pm kot ngan Asya...pastu mak aku tanya, "ko ada makan tak putu mayam bawah saji tu ?" aku cakap "tadek.."pastu dia cakap dengan penuh sangsinya...."putu mayam hilang...." jeng jeng jeng....aku slumber lagi, "da tanya angah dan adik ke ?" mak aku cakap dah....dorang tak makan....abah aku pun tak makan...
dan bermulalah misteri putu mayam....jeng jeng jeng...untuk kali kedua...

keesokan harinya...pada waktu malam, selepas Asya balik kerja.....
"Mi, ada putu mayam bawah saji B tu ?" Mak aku heran. Kelmarin (ok kat Terengganu, kelmarin maksudnya sehari sebelum hari ini)..tadek pun....pelik pelik dan pelik...

Aku cakap...ala mi tak nampak kot...mak aku tak puas hati, sebab kelmarin dia da cari kat bawah tudung saji B, memang tak ada...tak logik dia tak nampak..sebab memang dia dah tengok betul-betul dengan mata campur mata hati jugak...tak logik...tak logik...

pastu adik aku nyibuk dalam misteri kitowang...dia cakap, "mi, nak makan lah putu mayam tu." aku dan mak aku, kompom ah larang...gilew ke apa nak makan makanan kelmarin...kompom ah basi....lagi plak, hilang dengan misteri..tak takut ke nak makan...

pastu adik aku datang balik, tym tu, mak aku dan aku dok lepak-lepak dalam bilik aku..."mi, putu mayam tu angah wat balik...." la....okeh..terhurai satu misteri kenapa putu mayam tu dok lepak bawah saji B sedangkan mak aku letak bawah saji A...

pastu untuk kali yang kedua, adik aku masuk bilik balik...."Mi....putu mayam hok marin o, angah buang, sebab semut....." dan...dengan kata-kata itu, maka terhurailah misteri yang berlaku....boleh plak angah lupa dia dah buang putu mayam tu...serabut perut ngat dia kabo, jadi dia dok ingat ah... =p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....