Sunday, June 26, 2011

disebalik kemenangan SEPAH

sepah juara maharaja lawak...semua orang tahu itu...argh...tak puas hati....hahaha...sebab lagi suka jozan...ok baiklah.....tak pe jozan kalah, yang penting dia tetap manang di hati ini...wah gitu kan...kalau dah suka, kalah ke, buruk ke, hodoh ke, tetap manang di hati ini...tetap juara di mata ini...gitu kan...


sebenarnya, apa yang berlaku dalam maharaja lawak ni....boleh la kita amik jadikan sebagai renungan dalam kehidupan kita...sambil-sambil tergelak, sambil-sambil layan....yang baik kita jadikan pengajaran dan paling penting motivasi untuk kita terus maju dan berjaya...=D


kadang-kadang kita gagal....kadang-kadang kita kurang berjaya....dan kita terus putus asa....padahal waktu untuk kita berusaha masih ada....macam sepah......selama ni, yang dok atas jozan je....expect menang pun, jozan la kan...sekali....haish....boleh plak dia menang.......selagi ada masa, selagi tu ada peluang untuk kita berusaha untuk berjaya......


jadi...bila kita gagal....tak kiralah, dalam exam ke, dalam kehidupan ke, yang paling penting.....berapa kali kita bangun balik setelah jatuh.....dan sebenarnya bila kita jatuh tu, bukan kita akan terus jatuh....tapi jatuh kita memberi ruang untuk kita berfikir dan merenung kembali......dan betulkan kembali di mana silapnya....


okeylah, nak stop kat sini dulu....tapi nak stop dengan ayat ni....memang pernah tulis dalam entry sebelum ni, tapi aku suka ayat ni....

-KITA BUKAN GAGAL....TAPI BELUM BERJAYA....-

11 comments:

rel='nofollow'>Noxkidz said...

aku nak gune ayat ni pulak

"KALAU DAH KALAH , MANE BOLEH MENANG"

HAHAH JGN MARAAA..

rel='nofollow'>zeeck said...

huuhu i lovin it....dunia nie bulat...kite akan rase semua jenis kehidupan..dan ia mematang kan kite...bsyukur dengan ape yang kite ade dan kite xkan rase kegagalan...ade hikmah semua nye...
tenang dan senyum ;)

rel='nofollow'>azam said...

biasalah ada pertaNDINGAN ...ada menang ada kalah......siapa menang jgn ingat akan selalu menang.....

rel='nofollow'>azam said...

salam singgah dan follow-follow

rel='nofollow'>nini said...

azam n zeeck : betul3....=D


nockidz : hahaha...kalau dah kalah....still boleh menang...tak kire...menang dihati saya...haha...=p

rel='nofollow'>GaRy™ said...

gary pun nak aplikasi gak la... hari tuh putus asa pasal pertandingan blg kreatif tuh... tapi skarang dah semangat balik!!!! hehe~

rel='nofollow'>nini said...

gary : yeah....semangat2....jangan cepat putus asa...=D tak kisah berapa kali jatuh tapi berapa kali kita bangun balik....=D

rel='nofollow'>bunga said...

haha..bunga mmg sokong sepah n jozan..tapi lebih pada jozan..tapi apa yang dilihat sepah mmg patut menang sbb dua2 persembahan agak seimbang..jozan persembahan kedua mmg mantop..pertama jer kurang..tapi jozan tetap no satu bagi bunga..hehee

rel='nofollow'>nini said...

bunga : betul.....jozan tetap no 1 di hati..haha

rel='nofollow'>PinKy MoMMa said...

rzeki tak berpihak pada mereka..
mungkin ada rzeki besarrrr punya di ari mendatang..cewahhhh ;)

yg penting kena berusaha menjadi yg terbaik dr smalam...

rel='nofollow'>nini said...

betul akak...bukan rezeki mereka...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....