Tuesday, April 26, 2011

sila JANGAN BACA !!!




at first nak tulis tajuk entry as ENTRY LUCAH...haha...pastu aku teringat plak enrty Enchek Nine
http://www.myetech9.com/2011/04/seo-bukan-caranya-gunakan-perkara-lucah.html
...dan dengan itu terpaksa cancelkan tajuk itu...haha....dan sekarang masih sedang berfikir maw buat tajuk apa yang sesuai tuk entry ni...at first nak tulis betul2 tajuk dia, tapi kata nak citer pasal reverse pscyhology kan..so tajuk pun kena la reverse juga...lalalala

apalah reverse psychology konon...cam terer je nak psycho orang pepagi bute ni kan, da la esok da ada xm...makanya baru first paper...baiklah...=D

oh..soalan belum berjawab...lupa...reverse psyhology kalo in malay psikologi terbalik...ataupun psikologi songsanG....maksudnya (guna ayat yang aku paham, p tataw la korang ley paham tak ngan ayat aku nih =p ) apa yang kita cakap, tak sama dengan apa yang kita maksudkan....kita maksudkan terbalik...erk..paham ke...? haha...

okeylah, aku bg contoh la senang....masa kita kecik-kecik dan berwajah comel cute miut tu, dengan montel dan pendek...ops...sorry...=p kite nak panjat pokok...da berdiri depan pokok da...dengan penuh semangat waja....pastu mak kita cakap

'JANGAN PANJAT....NANTI JATUH....' mesti kita nak panjat jugak kan...tol tak ? p kalo mak kita cakap cam ni 'PANJAT LA POKOK TU, KARANG JATUH, PATAH KAKI, BOLEH TOLONG HANTARKAN P HOSPITAL.' elok je lepas tu kita dengan tiba-tibanya menjadi anak yang paling baik, terus masuk rumah tengok tv...acececeh....

see...bertapa power nya reverse psychology kan...kalu nak baca lagi sal reverse psychology, kat http://theinexplicableme.wordpress.com/2008/11/04/ibu-saya-pakar-psikologi-terbalik
pun ada story best pasal dia....


tu kalo psikologi terbalik tu menjadi la...biasanya memang menjadi....tapi kalo tak menjadi...contohnya macam ni...

perempuan : nak wat camana saya ni tak cantik pun...
lelaki : bagus taw tak pe !!!

atau macam ni...

A : saya bukan cam awak, awak pandai...saya ni bodoh je...
B : haah, awak bukan setakat bodoh je bengap, @#@#$&^ etc suma ada....

dui...kalau camni....siapakah yang terpsycho.....? hahaha

3 comments:

rel='nofollow'>Farhana Jafri said...

yupp.. reverse psycho mmng ssuai klau nk mndidik org tp kalau yg dialog kat bwah tu.. alamatny perang dnia kedua la.. hahaha.. nice entri! ^^

jemput singgah ANASAURUS :)

rel='nofollow'>Diyanieee said...

org sabah ka nie?
sorry, ternampak blog archive.. hehe

rel='nofollow'>nini said...

haha...tq...study a dulu org yang nak d pscyho, takut kte kena balik...haha =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....