Sunday, June 12, 2011

disebalik kemenangan PIALA FA (2011)

aku tak tengok pun bola...minat pun idak...huhu...tapi bila dah menang mestilah seronok...ye dak...cian abah aku, tadek geng nak tengok bola, sebab kami sume pompuan yang tak berapa minat bola...haha..terpaksalah dia tengok kat luar ramai-ramai...kat dataran shah bandar...oh sesape yang jadi laki aku mesti dapat jadi anak emas abah aku, sebab dapat teman dia nengok bola...=p

ok...mukaddimah panjang sedepa....apa nak story pasal bola nih..? memandangkan sume dah excited, nak la story sikit-sikit pasal benda alah ni....mulanya kelantan dah gol....1-0....sedih je, terengganu kalah.........pastu, terengganu gol...means, 1-1, dan finally terengganu gol lagi...menjadikan 2-1 dan kemenangan itu berpihak pada negeri kesayanganku ini...=D

sume orang dah tahu pasal tu....benda ni kadang-kadang atau mungkin juga selalu berlaku dalam kehidupan kita, cuma mungkin kita je tak sedar....bila mana kita tewas...kita terus lemah dan lemah...padahal ketewasan dan kegagalan itu cikgu yang berguna untuk hidup kita....contoh simple aku bawak ye kawan-kawan...

mesti korang pernah dengar nama ni kan...THOMAS EDISON...dia pencipta pertama lampu.....bukan sekali atau dua kali dia gagal tapi banyak kali...sehinggalah pada satu hari seorang wartawan menemuramah beliau dan bertanya, "Edison kau gagal sebanyak 5000  kali dalam eksperimen. bukankah kau hanya membuang masa dengan eksperimen ini ?" jawab Thomas Edison, "aku bukan gagal sebanyak 5000 kali, tetapi aku dapat mencari 5000 cara yang tidak dapat digunakan dalam membuat mentol lampu."

see....kegagalan itu merupakan cikgu yang paling berguna dalam kehidupan,.....banyak yang kita dapat daripada kegagalan itu, kalaun kita jadikan ia sebagai satu yang positif yang dapat mencetus semangat kita untuk menuju kejayaan....dan....bila kita gagal....tidak bermakna, kita akan terus-terusan gagal...kita masih ada peluang untuk berjaya, sebab kejayaan itu untuk semua orang yang berusaha mencapainya.....walaupun last minute macam TERENGGANU =p

okeylah, nak stop sini dulu...tapi sebelum tu, ada kata-kata ni untuk sama-sama kita renungkan....

kejayaan kadangkala melalaikan....berhati-hatilah....kegagalan kadangkala melemahkan, terimalah dengan positif =D 

3 comments:

rel='nofollow'>Tinta Emas said...

Kdg2 keajaiban akan berlaku..Hanya Allah sahaja yang mengetahuinya...

Anonymous said...

usaha tangga kejayaan..
orang selalu kata jgn pandang ke masa lalu tapi masa belakang tulah yang mengajar kita untuk berjaya dlm hidup..erkk apa yang aku membebel nie.

rel='nofollow'>nini said...

tinta emas : yerp....sebab tu kita kena selalu berdoa =D

Aku : yerp.....betul la tu...setujuuuu..hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....