Friday, August 5, 2011

buli ba kalau kau.....

aku suka dialek....aku suka belajar bahasa-bahasa negeri orang nih....
tym kat sabah dulu....
perkataan pertama yang aku belajar...

buli ba kalau kau......
ni aku belajar dari jia....
masa tu kami ngah berlatih kawad kaki di tengah malam untuk supermits...
hahaha...
dok ulang-ulang aku sebut perkataan ni....
sampailah aku boleh sebut dengan betul....
dengan berlagu-lagu lagi aku boleh....


masa aku part 6...
aku dah terer cakap sabah....
kalau aku sembang dengan kawan aku guna dialek sabah...
sat g dorang akan tanya aku orang mana...
bila aku cakap, aku orang terengganu, dorang cakap aku tipu...
kalau aku suruh dorang teka aku orang mana....
dorang akan cakap aku orang tawau....
hahahaha....

aku suka cara orang tawau bercakap....
lembut dan berlagu.....
erk pada mulanya agak kasar, tapi camana nak cakap eh 
dia kasar dalam lembut...eh lembut tapi kasar...
ah ntahlah, tak pandai aku nak explain....
kalau dengar sendiri mungkin korang boleh inteprete sendiri....


aku terer cakap sabah ni pun...
sebab budak m....
nak kawan ngan aku, tapi tamo cakap semenanjung....
so bila aku sembang ngan dia, memang aku cakap sabah...
lama-lama terer....
da boleh jadi orang sabah da...=p


okeylah nak stop kat sini....semua tu kenangan....tapi ada sesuatu dalam kenangan tu.....
ada pengajaran.....
aku rasa kalau aku kena campak kat jepun dalam masa 3 tahun 
mesti sekarang aku dah terer cakap jepun.....=p

7 comments:

rel='nofollow'>nuRuL haNis said...

sama lah ,kita. anis org johor. tp, HB org tawau. jadi, bila bercakap pun berlagu. kdg2 org x caye anis org semenanjung. pekat sgt sabahan nya. kalah my HB. hehe!

rel='nofollow'>WuMing said...

Boleh cakap macam iklan sebuah bank kat TV tu ker...

rel='nofollow'>Cik Bell said...

betul tu nini..kita kena cmpak negeri asing..kompom dpat A punyer la bahasa dorg..hehe

Kak ipar kak bell org sabah..belaja dari dia je la..

rel='nofollow'>joe_sakura said...

wallaweh...lau org LAHAD DATU lak cner??lembut or kasar bhsa gaya ckpnye??hehehehe..

rel='nofollow'>Abang Stalker said...

sy ske dgr tp x reti nk ajuk. :D

rel='nofollow'>nini said...

hanis : hb tu hubby ke ? hehe...

kak bell : mesti terer cakap sabah kan...

joe : lahad datu....nda taw la...hehe...biasa2 ja kot...=p

abang stalker : pelan-pelan ajuk...lama-lama mesti pandai...hihi...=D

rel='nofollow'>nini said...

Wuming : yang iklan bank tu bukan sarawakkah ...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....