Saturday, October 27, 2012

tip atasi ketakutan

Assalamualaikum wbt...

Kadang-kadang...ada sesuatu dalam hidup ini kita rasa takut...tak yakin...tak berani.....
padahal bila kita dah buat...baru kita tau...lah..senang je rupanya.....

jadi...sebenarnya, apa yang kita perlu lakukan bila rasa takut...adalah melakukannya....supaya kita tak akan rasa tertekan dan kita akan rasa lega....

kita akan rasa tak selesa selagi kita berada dalam ketakutan...kita rasa tak tenang selagi kita tak selesaikan sesuatu yang kita takut....

orang yang dok main payung terjun tu pun...ekceli, sebelum depa terjun...pun depa rasa takut.....tapi lepas depa dah terjun...rasa seronok...berani...yakin dan paling penting dah tak terganggu dek rasa takut tadi..

selagi kita tak buat, selagi tu kita tatau kat mana kemampuan kita, dan kita tak akan dapat belajar apa-apa untuk upgrade diri kita....

oklah nak stop kat sini dulu...
cara paling terbaik untuk mengatasi ketakutan adalah melakukannya.....=D

2 comments:

rel='nofollow'>TeTerBanG said...

lama saya tak singgah sini. hehe... cara saya kalau nak atasi rasa takut, kena yakin diri sendiri yang saya boleh hadapi dan lakukannya :)

rel='nofollow'>✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ said...

betul tu! ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....