Sunday, March 10, 2013

bukan tak mau....tapi....

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...


Dia : kalau tahun ni tak sempat....tahun depan ajelah kan....
aku : okey...lagipun kesian kat awak banyak benda nak plan....
dia : yalah....lelaki tak sama macam perempuan....lepas kawen nak kena tanggung isteri   lagi....kalau ada rezeki....bertambah lagi tanggungan....
aku : yalah....lagipun kalau saya bekerja, duit saya, saya tamo bagi kat awak....
dia : tak nak pon....
aku : baguslah...kayalah saya, boleh shopping......


sebenarnya aku geram je kat dia.....
tapi aku cuba untuk faham...dia bukan tak nak...
tapi dia fikir untuk jangka masa yang panjang dan akan datang.....
kalau dah jodoh tak kemana kan...
haish tak menyempat....

lain betul lelaki dan perempuan berfikir.....

2 comments:

babYpose said...

kalau jawab, Inshaaallah sempat tahun ini:) ttg jodoh ni, mahu, mohon, makbul Inshaa Allah :)

cik kaki ketawe said...

insyaAllah...ada jodoh tak ke mana...betul lah tu cakap dia..lelaki besar tanggungjawabnya...semuanya terleytak di bahu dia untuk mengemudi rumahtangga...perkahwinan bukan perkara kecil..ia melibatkan penyatuan segala2nya tentang dua hati...dua dunia milik dua org yg berbeza...hoho...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....