Sunday, March 10, 2013

buku nyeng

Assalamualaikum wbt...

Walaikumussalam wbt....


Dulu masa dok kat Johor...ada jugaklah masalah berbahasa....hehe...
aku pun cakap daripada sangat laju kepada sangat perlahan dan agak lambat...erk....tu sebab nak translate dulu loghat negeri sendiri kepada cakap luar....(konon)


satu hari....

auntie  : dahsyatnya...sampai nyeng buku...belajar sangat....
aku : erk....kalau nyeng ni, kat sini panggil apa eh ?
auntie : haha...tak tahulah, tunjuk ajelah buku ni.....dorang tahu la...



nyeng = lunyai

10 comments:

rel='nofollow'>NoEn said...

nyeng tu loghat negeri mana?

rel='nofollow'>nik ros said...

nyeng.tak pernah dgr. belajar loghat baru

rel='nofollow'>babYpose said...

Nyengg hehe...

rel='nofollow'>deno said...

nyeng tu mcm rosak kan.. deno pun slalu guna ayat tu.. biasanya dneo guna untuk brg2 atau buku.. hihi^^

rel='nofollow'>Mieza Jhaa K said...

Hancur nyeng buku..hehe...

rel='nofollow'>Hatimi Tahirruddin said...

eh nini org mana ye? sy pon baru first time dengar nyeng....

rel='nofollow'>Miss Volvo said...

nyeng? 1st time dengar pkataan nyeng hehe

rel='nofollow'>Miss Volvo said...

nyeng? 1st time dengar pkataan nyeng hehe

rel='nofollow'>Maria Menado~ said...

nyeng ye.. oo... kite panggil lunyai aje. hehe.

rel='nofollow'>Iha Zaliza said...

nyeng ye.. first time tau jugak ni.. nanti nak try tanya orang tua iha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....