Thursday, August 20, 2015

nama je la gelemer...tapiiii

Assalamualaikum wbt...

Waalaikumussalam wbt...



kisah 1 

aku : comeynyeee si tecit ni.....grrrr...gerammm...sape nama dia ni ?
mama sitecit : arriana raisha...
aku : panggil pe ? (sebab nak panggil...)
mama sitecit : ai panggil dia cik we (sebut dalam bahasa trg okeh...) je..
aku terus pandang mama dia....amboihhh nama anak punya la lawa....sekali panggil cik we jer....
mama sitecit : kadang-kadang panggil we je....cuba panggil...
aku pon panggil.....haah la..memang dia toleh...memang mama dia panggil dia we...sian ko we...nama punya la lawa...sekali kena panggil cikwe je....hahaha...aku ingatkan panggil la sha ke...raisha ke.....hohoho



kisah 2

aku ni pantang tengok budak kecik...mulalah gedik nak main...main la dengan budak tecit nama darwish.....comey nama dia....

papa darwish : sape ntah nama dia...lupa dah...?
aku tercengang-cengang tengok papa dia...sambil tanya...nama sape..?
papa darwish : tu...
aku : ni..budak kecik ni...?
papa dia angguk...
aku : nama dia darwish....
papa darwish : nama susah sangat....darwish...firash darwish.....

hamek ko nak...papa ko sendiri cakap nama ko susah sebut...hahaha....tu la nak nama gelemer kan..len kali bagi nama abu ali je senang....erkkk...hihi

7 comments:

rel='nofollow'>nuyui a.k.a miss YUI said...

heheh nma pnjg2 pggl pendek gak =)

rel='nofollow'>Nurzakiah Hanum said...

ermmmmmmmmmmmmm

rel='nofollow'>Aisy Nasiha said...

Haha. Kelakar pulak kisah nama2 ni ya. InsyaAllah akak mmg letak nama anak ringkas dan sekali sebutan je ssbab mmg fiikirkan masalah macam di atas.. tak kita buat, orang lain yg buat.. tp rasa pelik bercampur kelakar bila bapanya sdiri yg kata nama anak susah sebut..camne tu

rel='nofollow'>Mummydearie said...

Hahaha. Biar benar bapa lupa nama penuh anak. Tapi memang trend zaman sekarang ni nak letak nama anak panjang berjela. Kalau tak cukup 3 patah perkataan, macam tak complete aje nama anak. Yang kesian, budak-budak tulah.

Nama anak-anak saya senang aje walaupun dua patah perkataan. Senafas dah habis sebut :)

rel='nofollow'>Sue PeLik said...

nama ali pun dah sedap kalau di gabungkan dengan nama yang menrik kan..teringin jugak nak letak nama ali kat anak tgok2 orang lain dh letak dlu. tak jadi. kiki abu?? tak nak laaa heheeheh

rel='nofollow'>arora ateh said...

Sayang kan kalau nama cantik maksud pun baik tapi sudahnya panggil lain..hilang makna tu nnt

rel='nofollow'>arora ateh said...

Sayang kan kalau nama cantik maksud pun baik tapi sudahnya panggil lain..hilang makna tu nnt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....