Tuesday, August 18, 2015

Kita nampakkk....tapi kita tak tahuu

Assalamualaikum wbt

Waalaikumussalam wbt

Dah lama gila tak updateee.....memang layan bluesss je...hihihi....
Baby selalu dijadikan alasan semua benda..sian baby tak bersalah....hahahaha....


Juz nak share something.....Alhamdulillah sepanjang 5 bulan kawen......baru lagiiii....kalau pegnent 5 bulan....anak dok dalam perut lagikkk....hihi....

Banyak benda yang aku belajar.....especially tentang sikap....aku ni bengkeng atau garang...grrŕ.....tak berapa nak sabar....hihi...semua benda nak cepaaaattt ajeeer.....syukurrr sangat dapat somi yang sangatttttlah penyabar.....omaigod....sampai kekadang aku sendiri sedih mgam sikap aku...uwaaaa.....buruk perangai...rasa terharu bila dia sangat sabar ngan perangai aku....so sekarang ni...inshaAllah dalam usaha...berubah kearah kebaikan gituuuu....
Ye la memang la kawan tu sabar...karang hilang sabar dia....aku lak yang terlopong hahaha....


My fren baru kawen.....n selalu cerita husband dia garanggggg...n selalu tanya husband aku camana.....husband aku tu usha ditanya memang dia tak tau apa maksudnya garang....hihi...memang jensis yang cool steady rilek je...kawan aku pernah cakap sampai rasa menyesal kawen ngan laki dia...
Well apa yang aku boleh cakap sabar lah....kekurangan dia kat situ.....kami pon nampak okay....hakikat kami je tahu kekurangan kami kat mana.....so kena banyakkan sabar....


Kadang kita nampak orang kaya...kita tak tau...dia kerja siang malam nak jadi kaya...tak de masa tuk family.....sakit demam penat lelah...kita tak pernah nampak semua tu...kita nampak kaya dia je.....


Kadang kita nampak laki orang kerja best...gaji besaq....umah besaq....kita tak tau laki dia macam mana..makan hati ke tidak ke....berjauhan dengan laki ke idak ke....

Semua yang berlaku ada kelebiha  dan kekurangan....bersyukurlah dengan kelebihan dia....bersabarlah dengan kekurangan sebab kita tak semua sempurna....

4 comments:

Cik Puan Eka said...

yup betul tu.

Sebenanya idup suami isteri ni saling melengkapi apa yg kurang.

:)

CikMai said...

kadang-kadang terbanding diri dengan orang lain yang lebih senang, padahal kita tak tahu apa yang ditarik dari dia sampai dia jadi senang macam tu.Kan...

Allene typicalmommy said...

btul...

Mummydearie said...

Apa yang mata kita nampak tak semuanya betul. Kita nampak luarannya aje, dalamannya tak tahu macamana. Tengok orang kaya kita kata dia bahagia. Tengok suami isteri romantik bukan main di khalayak ramai, kita kata dia bahagia. Tapi yang sebenarnya, cuma mereka yang tahu kehidupan mereka tu macamana.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....