Wednesday, December 23, 2015

Makan sepinggan dengan suami

Assalamualaikum wbt
Waalaikumussalam wbt...


Alhamdulillah....dah 9 bulan jadi isteri orang.
Dan sepanjang 9 bulan ni jugak la inshaAllah kalau jumpa husband makan satu pinggan.....orang pjj ni lain sikit....bersyukurlah kalau korang kena tinggal ngan laki korang atas alasan kerja...sebab bila jumpa dia punya feel lain...hahaha...

Makan sepinggan bukan senang.....kalau balik umah mak mertua..kena perli tu wajib ah memula kawen kan....siap cakap lagi...nak tengok je sampai bila kami macam tu...inshaAllah....ikutkan hati sampai ke akhir hayat la nak makan sama2....nanti ada baby ajak baby makan sekali.....gituuu kan...


Nampaknya kena prepare talam la pas ni...leh makan satu keluarga...wah heaven....tak perlu nak basuh pinggan banyak2...hahaha.....

Masa raya aritu....kami pi umah nenek husband aku....kami makan sama2.....nenek dia tak puas hati tengok kami....dia cakap sepanjang aku idop aku tak pernah jumpa orang macam ni...ni baru laki bini betul2......hahahah....pastu dia cakap...nanti tak berebut makanan ka hangpa makan lagu tu...hahaha..dah biasa nek...memang cam ni la kami makan...start lepas kawen sampai la ni.....


Kalau makan sorang bila husband ada rasa lain je....kalau aku lapooo sangat pernah aku makan dulu...nanti dia merajuk...sebab makan dulu tak tunggu dia..baiklah pastu aku tak buat dah....ayaq pon kami kongsi satu gelas...senang kerja aku...prepare satu set je...makan sekali....kalau makan asing haruslah prepare 2 set makanan kan.....


Dannn sebab kami ni ala2 suwwweeettt konon bak kata sepupu aku yang first tym tengok kami makan sepinggan....sampai mak ngan abah aku pon dah start makan sesama...hahaha...dulu tak de nye depa nak makan sekali....mak aku prepare makanan tuk abah aku..abah aku makan sensorang....hari tu aku habaq mak aku...abah lom makan....mak aku cakap dia tunggu mi makan sekali....aku sengih2....wahhh ada perubahan yang baik....mereka dah start makan sesama balik.....kannnn bagus gitu.....takkan masa muda je nak manja2...haruslah manja2 sampai tua kan.....bukan dengan orang lain...dengan bini sendiri ponnnn.....


Semoga kami istiqomah makan sepinggan.....eh korang jommmm makan sepinggan dengan suami korang...nanti makan sedulang satu keluarga....rasa lah nikmat dia.....lainnn sangat tau...


Eh lagi satu....walaupun kami beli dua bungkus nasi......nanti kami makan sekali jugak...nanti tambah lagi satu bungkus gitu....tapi keburukan makan sepinggan ni....ampa tak sedaq la ampa makan banyak mana.....kalo suami tu jenis sopan santun makan....kompom la bini dia yang ter makan lebih had...hahaha


Ok bai

6 comments:

rel='nofollow'>Unknown said...

kdg2 pun memang sepinggan gan asben.. hehe

rel='nofollow'>OKje said...

Mmg suwitlah korang....ai like.....
Tp kalau mak nak buat mcm you all, mcm dah tak sesuai jer....nanti depa kata buang tebiat ke apa hihi...

Kalau mak, rasanya kena cari dulanglah besaq sikit maklumlahhh hihi

rel='nofollow'>iloveyoumummyiloveyoudaddy@gmail.com said...

Sekali sekala memang seronok makan sepinggan dengan asben..rase bahagia je..hehe

rel='nofollow'>Liyana Anuar said...

wah wah...ala2 suwett tu..huhu..sy ngan suamii jrg mkn sepinggan..malu org tgk..huhu :p

rel='nofollow'>Hami Asraff said...

Sweet suami isteri itu wajib. Hehe.

rel='nofollow'>Syamimi Saad said...

Jrng mkn sepinggan kt umh. Klau kt luar tu kdng ada jgk. Hee. Wife mkn separuh dlu. Pstu bg hsbnd spruh lg. Hee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....