Saturday, October 29, 2016

Ammara dan threadmill

Assalamualaikum wbt

Waalaikumussalam wbt


Semenjak dia pandai merangkak ni sebuah rumah dia jelajah....
Tu dia....baru la exercise namanya.....lepas tu berpeluh peluh....memang exercise sungguh la....haha

Dia memang suka bermain main dengan threadmill....
Merangkak atas threadmill....
Pegang tempat pemegang threadmill tu...sambil dengan bangganya berdiri....
Dah pegang satu nak pegang lagi satu..

Ni kalau tokki dia tengok memang kena marah.....kalau dengan ummi siap ummi dia ambil gambar lagi....tapi perari tau...perati tengok apa dia buat...tak de la biar dia main sorang sorang..
Kecuali kalau penat, aku angkut je ammara ni masuk dalam bilik...main dalam bilik je....

Bila main threadmill ni. .umminya la paling bising....
Suruh hati hati....tak tau la dia faham ke dak....
Ada satu masa tu...dia nangis...sebab dia nak turun....threadmill tu kan dia macam bukit sikit kan....yang depan tu macam tinggi sikit...
So aku cakap la kat ammara...rasa dulu...aku ambil tangan di bagi dia rasa lantai tu...agak tinggi sebab tangan dia tak leh cecah lantai....
Pastu aku ajar dia kalau tempat tinggi turun kaki dulu....aku hulurkan kaki diaa...bagi cecah lantai...hayun hayun sikit kaki dia....eh boleh gelak pulak dia...haha

So setiap kali dia nak turun aku akan cakap turun kaki dulu....
La ni dia pandai dah turun sendiri..
Hehe.....
Cuma kena perati je la...kadang di lupa juga....



Okeylah....nanti sambung lagi yer...
:-)


14 comments:

rel='nofollow'>azizah green line said...

alahh comelnyaa

rel='nofollow'>Adam said...

Comel baby tu.
Waktu usia tu baby memang lasak.
Kadang2 ibu dia yg penat dia ok je.

From:
http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.my

rel='nofollow'>Jie Susanos said...

huhu..smgt nak bersenam tu..

rel='nofollow'>nuyui a.k.a miss YUI said...

kemain dia pun nak exercise..

rel='nofollow'>dear anies said...

comel je gayanya

rel='nofollow'>Khairul Bariah said...

umur begini memang anak2 tengah melasak nak explore macam2, nini
anak2 akak pun, mmg akak biarkan mereka merasa semua ttp kena monitorlah 24jam..
bab nak turun pun sama, dari katil terutamanya..masa naik pandai, nak turun kena ajar turun kaki dulu...
dah pandai turun, laju jer ammara tu nanti naik-turun ajer kerjanya!

rel='nofollow'>siti hazreen said...

Sihat cegas gitu...boleh masuk iklan milo hehe

rel='nofollow'>Cikna said...

Kecik2 dh suka treadmill,bagus2x..;-)

rel='nofollow'>Qhaifa Nur said...

Seronoknya...satu rumah dia punya

Singgah sini...

rel='nofollow'>Orked V. said...

ammara umur berape awak? kite br je survey org nk dtg service treadmill. dah 2 thn lebih xgune. hehehehe

rel='nofollow'>Cik Itah said...

gelak2 tu suka la tu hehehehe

rel='nofollow'>Atie Yusof said...

alahai cute nya Ammara ni.. dh pandai erk..kena pantau selalu ja.. :)

rel='nofollow'>hainom OKje said...

Bakal jadi tokey gym ni nampaknya Nini hihi...
Baye Ammara ni mmg tgh lasak, maklumlah saraf otak tgh berhubung

rel='nofollow'>LYAfrina said...

hehe..comey sgt.....
tgu besar nnti la ammara

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....