Saturday, February 27, 2010

JOM present.....

Suka present ? sesetengah orang seronok bila kena present dan sesetengah orang tak suka. segala macam perasaan ada. takut, cuak, gelabah, malu dan semuanyalah bercampur dan menjadi satu. tambahan lagi kalau kena present dalam bahasa yang kita kurang mahir. macam aku, of koz la in English. kalau cg English aku zaman sekolah sekolah dulu dengar kompom tak ngaku aku anak murid dia...huhu...cam sedih je bunyinya...

oklah...actually juz nak lontarkan pandangan ikhlas dari hati berdasarkan pengalamanku sendiri.
untuk subject BEL aku kena present. satu sem tu ada dua presentation. ala subjectnya pun presentation skill kan, so opkos la kena present. aku tak tau nak present apa. tajuknya bebas. bila dah bebas, aku pula yang blur tak tau nak present apa.

last untuk first tajuk aku men bantai2 je. hentam je nak buat tajuk apa. then aku bagi tajuk tu kat lecturer. ok...my title was approved. tu baru tajuk. belum lagi start present. tapi....otak aku macam beku gila time nak buat draft untuk tajuk tu. memang tajuk tu menarik, bak kata lecturer aku, tapi bagi aku.....pun menarik gak sebenarnya cuma aku aku tak berminat dengan tajuk yang aku pilih. but i have to proceed coz have not enough time and idea apa tajuk mau pilih lagi. dan sehinggalah ke hari ni, draft tu masih belum siap2 lagi...ahahaha

tapi untuk tajuk kedua ni, aku tak sure menarik tak tapi aku suka. REVERSE PSYCHOLOGY. memang aku berminat dengan psycho2 ni...so macam tak sabar tuk present for da second title plak...boleh lak macam tu kan....mencurah-curah ke ladang gandum pula tu idea datang....wah...seronok gila...

so for da conclusion : kalau nak present, pilihlah tajuk yang selesa dengan kita dan kita suka bukannya yang menarik tapi kita tak suka. nanti susah nak bawa coz tak de feel.....tapi kena hati2 juga janganlah sampai kita present SYOK sendiri je. means kite je yang suka ngan apa yang kita present dan audience bosan nak gila....hm....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....