Sunday, April 17, 2011

GUNUNG KINABALU - pencarian

Pencarian aku bermula dari aku sem satu lagi....sibuk aku tanya abang-abang n kakak-kakak senior pasal gunung kinabalu nih...sibuk tanya itu ini, begitu begini...memang menunjukkan minat yang sangat mendalam...

cerita dari seorang senior, dorang pernah buat trip mendaki...so mungkin takkan buat lagi....biasalah, mesti nak buat trip yang lain plak kan...takkan nak buat yang sama je.....frust =(

sem 2...sebilik ngan kak N...kak N p gunung kinabalu, kebetulan ada kosong...tu pun ikut group course apa ntah yang arrange....aku memang confirm la tak dapat join sebab tym tu aku dah plan ngan kengkawan nak g poring...melepas lagi =(

pastu, kawan aku janji, tak pe part 5 dorang ada plan p mountain climbing...aku orang pertama yang menyibuk walaupun dia course lain...tak kisah, yang penting aku dapat pg...nak sangat2.....finally.....trip dorang cancel...argh...sedey lagik =(

pastu sem 4...banyak plak brochure yang aku kutip sepanjang aku study kat sini...maklumlah, budak tourism konon... =p pastu belek2 brochure, terjumpa satu travel agent pamphlet yang pastu ada hp no...wallah...convenient sebab aku boleh mesej je..tayah nak call or p travel agent tu....ok baiklah...dan aku pun memulakan misi bertanya itu dan ini....

finally, orang tu memberi persetujuan nak jumpa aku....dia tanya lagi kat mana...ape lagi, aku cakaplah, kalau kat Indah Permai (IP) je boleh ? Dan dia on...wallah..senang cerita...IP tu dekat je ngan UiTM, kalu naik bas rm 0.50, kalau jalan kaki, pun boleh tapi confirm penat dan berpeluh la....sebab agak jauh,...tapi okey kot...sebab turun bukit bukan naik bukit, but then still akan penat juga... =p

dan lepas jumpa ngan dia, dia story itu ini, begitu begini aku pun kompom...RM 180 per pax....minimum 8 orang..okey...aku akan cari orang...yg penting aku dapat g... =))))
wah senyum dah melebar...impian hampir tercapai... =D

TBC

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....