Monday, May 23, 2011

akhirnya...aku menjadi pekerja...

hari ni aku selamat menjadi pekerja kat rotiboy. ala gaji tayah tanya k...sebab memang kerja biasa2 je. bak kata akak tu, aku kena jadi cashier, tapi ntah macam mana, hari ni aku tak sentuh langsung mesen tu...erk tipu tak sentuh, sentuh untuk attendance je, serve customer aku tak buat.

so apa lah yang aku buat ? macam-macam aku buat. start masuk, potong tomato dan timun. pastu buat sandwich. pastu packing. pastu cuci pinggan. pastu susun paper bag untuk letak roti boy. pastu masukkan roti boy. pastu packing lagi. tadek la penat sangat. aku enjoy, cuma penat berdiri je.

pastu tym rehat, tetiba ada call no shah alam. dengan penuh yakin dan confident nya aku jawab kal tu. sebab aku dapat agak, kal tu dari Uncle K. yes, memang tekaan aku tepat. sebab hari tu tym finishing school, aku dapat offer dari Secret Recipe n nama aku disenaraipendekkan tuk 2nd interview Uncle K. dan Secret Recipe pun dah kal aku, tapi aku tak jawab. dan skang kompom2 la uncle K.

yang kal aku tu, en kamarul.dia salah sorang panel yang interview aku. dia tanya aku ada kat mana. n buat apa. aku cakap la aku dah kerja kat roti boy. boleh lak dia bantai gelak. ntah dia....blur aku kejap. ekceli dia kal aku untuk second interview, tapi dah aku kerja, so dia tatau nak wat camana. haha...aku siap gtaw lagi aku baru je first day, takkan tetiba aku nak berenti. sembang2 sat ngan en kamarul, last2 dia cakap, kalau awak berminat, nanti awak kal saya. aku cakap, aku memang berminat, tapi aku maybe akan call back dalam 2, 3 bulan lepas ni. haha...ye lah, agak2 la kan. mau kena lempang aku ngan manager rotiboy kalau aku mintak berenti. n yang best nye, en kamarul cakap, dun worry sebab dorang akan bukak beberapa cawangan lagi. so aku ada peluang tu lagi kalau berminat. memang minat pun. sebab yang ni, dia offer aku untuk training and development. da la aku gile training, memang minat la. 

en kamarul lambat kal sehari je. kalau tak mesti aku dah p 2nd interview kat Uncle K. tak pe lah, mungkin bukan rezeki aku kot, atau belum sampai masa aku kerja kat sana. Nantilah, agak2 aku dah boring kat sini leh aku blah...upss....tetiba teringat lak sorang lagi panel yang ensem...melepas aku...hahaha...dan dan...=P

okeylah nak stop sini...penat...sok kena kerja kul 8 am - 8pm....aku iyakan je la. selagi aku mampu, aku onn je la...ikut rentak dulu..=D

Kita merancang, Allah juga merancang.....dan....perancanganNYA jauh lebih baik dari apa yang telah kita rancangkan =D

2 comments:

rel='nofollow'>Aleen Aiden said...

woah,kerugian jugak d ctu kan.sayangnye.xpe,dah ade kabel,nnt bley la kol pasnih.hee

rel='nofollow'>nini said...

aleen : comel je word kabel tu kan...hahaha =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....