Monday, May 23, 2011

cerita kreatif aku bersama ben ashaari

sape nak join leh click gambar k. 

Dia langsung tidak mempedulikan bebelan kawan-kawannya, Cik Eka, Aidanatasya,  Zacky, dan Azzah. Malas dia melayan semua itu. Mereka tidak akan faham kehendak hatinya. Dia tahu, Tinta Hati, Jay,  Qaseh Johanna, dan ramai lagi temannya tidak akan bersetuju dengan tindakannya. Cik Eka sudah geram dengan dirinya dan sibuk menekan-nekan nombor telefonnya. Entah siapa yang dihubungi Cik Eka, tidaklah dia mahu tahu. Biarlah. Biar apa kata mereka, dia tetap dengan keputusannya. Bukan sejam atau duajam dia di sini. Sudah hampir enam jam dia disini. Menunggu dan terus menunggu. Tadi....dia keliru dengan kata hatinya. Tapi kini dia yakin dengan kata hatinya. Sebab itu dia sudah bertekad. 

Tadi, dia terserempak dengan kokser kokdam,dia yakin kokser kokdam yang memberitahu mereka cik eka, aidanatasya, zacky dan azzah tentang niatnya sehingga mereka berada disini. sakitnya hati, hanya tuhan yang tahu. rasa macam nak bagi penampar Yana Yassin kat Kokser Kokdan. Tapi apakan daya, dia tidak mampu. 

lama dia merenung tiket di tangan. kali ini dia nekad. dia mahu juga. dia tidak mahu lagi peduli kata orang. kalau dengar kata orang, sampai esok pun dia masih di sini. train sampai....dengan penuh bergaya dia melangkah. laungan, bantahan, herdikan kawan2 langsung tak dipedulikan. 

tiba-tiba Encik Bedak Sejuk menarik tangannya. bengang gila dia dengan mamat tu. mahunya dia terajang encik bedak sejuk, tapi sempat dihalang oleh Cik Najihah. ntah macam mana budak berdua tu leh ada sekali kat sini dia pun tak tahu. dia dah tak boleh nak pk. dia dah bengang campur sangat sakit hati dengan kawan-kawannya. kenapa dia tak dibenarkan meneruskan hajatnya. argh...menci taw....

last2....dengan penuh bergaya zacky mendukungnya dan membawanya ke suatu tempat tanpa mempedulikan mata-mata yang memandang. kawan-kawan pun ikut sekali. langsung tak marah perbuatan zacky. sakit hatinya makin bertambah.

ni tempat yang betul. sat g train ko datang. kata zacky. dan semua kawan2nya mengangguk.

dan....dia tersengih2 sebab dia memang first tym naik train kat kl sentral...mana taw, ingatkan boleh je naik train mana2...kawan2 pun satu, cuba bagitaw lek lok.....ni tak, sorang nak cakap, sume nak cakap. telinga aku ada satu je kot.....mana nak dengar semua....last2 aku tutup telinga ngan walkman.....

P/S: citer ni rekaan je...zaman skang ni mana de orang tataw nak naik train...anggap je la, 'dia' dalam citer ni watak pompuan kolot zaman dulu kala, tengok dengar walkman lagik tym tu....huhu

kadang-kadang......benda tak logik tu la yang berlaku.....dan bila ia berlaku kita akan terkedu....tak percaya ianya berlaku....=P

6 comments:

Belog MTT said...

toinkkk toinkkk~MTT dtg baca cerita kreatif... :)

Lulu caldina said...

wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

kotak bulat said...

best..heheh

Cik Cempaka said...

haiiiiiiiii

salam perkenalan

datang jejalan kat sini

rajin giler korang wat entry ek

nini said...

belog mtt : chomel je word toing2 tu, terus terbayang kamu melompat2....hehe

lulu n kotak : me kaceh

cik cempaka : =D

♥ hudahassan ♥ said...

cerita yg best :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....