Monday, May 23, 2011

aku dan rotiboy....

lepas je abis interview kat kfc...aku p giant...saja gedik nak cari kerja kat giant...cam besh je interview...so nak try kat giant lak konon...pastu p amik borang kat opis sebelah pejabat pos. pastu aku tanya dorang, apa kerja kosong yang ada...dia cakap, (encik guard) awak tulis je apa yang awak nak...haiyoooopp...mana la aku taw apa yang ada...datz y la aku tanya...hadoi....aku tulis manager boleh ? hahahaha....

pastu aku g isi borang siap...aku tumpang kerusi roti boy. roti boy ada jawatan kosong....da la aku memang teringin nak kerja kat fnb kan...so aku pun p la tanya akak kaunter tu. sekali dia tanya aku macam-macam. paling tak leh blah, dia tanya aku awak nak kerja lama mana. hadeh...camana aku nak jawab erk. aku baru je abis, mestilah nak kerja sampai aku dapat kerja lagi bagus...tapi tadek lah cakap cam tuh kan. aku sengih2 je la. haha...pastu dia bagi borang suh aku isi. pastu terus interview.

soalan biasa. dah hapal. kenalkan diri anda. pastu dia suh explain pasal roti boy. opsss...yang ni siyes, aku lupa nak study...bukan lupa aku memang tak pernah prepare pun, mana aku nak taw lepas isi borang terus kena interview serba sedikit kan. aku bantai je la jawab ntah papew. banyak la jugak yang dia tanya tapi aku lupa. lagi satu soalan yang aku ingat dia tanya nape dia kena amik aku kerja. yes...ni pun soalan2 yang biasa ditanya dalam interview gak. 

pastu dia tanya aku bila available. aku cakap 1 jun. sekali dia cakap, saya nak awak kerja esok..(hari ni) aku tercengang kejap...terus je cakap ok. hahaha...dan aku terus tak hantar borang giant tu. hahaha...tapi aku memang da lama teringin nak kerja kat bakery, sebab zaman dulu kala pernah berangan nak buka bakery, datz y aku nak amik culinary, tapi impian terhalang bila tym aku nak sambung degree, kitowang tak leh tukar kos. juz boleh amik minor je. minor pun, minor la. 

so...hari ni...aku dah selamat dah balik dari kerja, terus update, ikutkan ni citer semalam, tapi aku penat sangat, so aku update arini je...=D

Kadang-kadang apa yang tidak disangka, itulah yang menjadi...dan kadang-kadang itulah yang terbaik buat diri kita =D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....