Saturday, May 14, 2011

branding yourself

lagi cerita finishing school....hehe...pasal branding...branding...branding....oh teringat sorang trainer yang pernah bagi talk pasal branding, dan aku, jan n nisa panggil dia mr branding...hahaha...dan aku betul2 lupa nama sebenar dia..bagus, dia betul2 branding diri dia sampai aku ingat dia as mr branding...oh bolehkah begitu ? =p

ldk dimulakan dengan setiap group pilih satu brand n cam biasalah present la benda alah tu...simple kan bendanya...bosan kan ? yeah....agak lah...bincang n present...huhu...tak berapa nak mencabar...wah gitu kan...ayat kalo tak berlagak cam tak boleh je kan...haha...

ok, memang benda simple, tapi ada sumthing yang fasi tu nak sampaikan...biasalah, kalu join ldk, motivation camp, leadership camp etc....memang banyak games, ada yang rumit ada yang simple...dan jangan lekehkan yang simple, sebab sumtimes yang simple tu lagi banyak yang tersirat....sama macam benda alah ni.....

pic from google

pastu dia (fasi) story pasa branding.....dia cakap, kita boleh brand diri kita melalui facebook, twitter, blog, vlog dan sebagainya....erm kan sekarang zaman moden...dia siap tunjuk lagi keratan akhbar, ok aku lupa akhbar apa n bila tarikhnya, tapi tajuk dia 'risik calon melalui fb'....so u alls, fb tu jaga2 k...jangan nak buat status yang bukan2...haha..seb bek aku punya fb tu suci lagi murni...wah gtu kan...sejak berjinak-jinak dengan fasilitator, join camp sana sini ni...aku lebih carefull nak tulis status...ye lah, dah nye aku pergi add trainer merata2, kang nak minta kerja dengan depa karang, kantoi la kan....

gambar adalah hiasan semata2 dari google semestinya =D

ye, aku ngaku....memang pun dulu pernah la jugak sound2 kat fb...tettttt...tym part 4...tak matang g, sampai si kawan tu terus block aku...hahahaha...tapi skang dah matang dah..bahaya lah buat benda2 cam tuh, fb, twitter, blog sumanya menggambarkan diri kita...emel pun sama...seb bek emel aku memang aku guna full name...tu yang formal punya la...banyak je emel2 lain aku yang ngarut2....tp tuk yang penting aku guna yang formal...nampak la pro sikit konon kan...wah gitu...haha...padahal masa mula2 nak wat emel tataw nak tulis pe, aku rasa cam malu nak tulis ninicomel, ninicute n sebagainya yang bunyik dia cam tuh, so aku tulis la nama sendiri....haha...

lagi ? lagi... kata fasi aku tu, t tym interview leh la jemput interviewer tu visit blog korang kan...ye la cakap je apa barang, nak la bukti..nak nak kalu budak2 yang pandai masak tu, boleh letak gambar yang dia masak, yang pandai amik gambar tu, penuh ngan gambar yang dia amik kan...dah boleh jadi portfolio dah.....=D

tapi betullah kan.....orang boleh kenal kita melalui penulisan kita...wah gitu kan....so korang rasa aku ni jenis yang camana ? erk...=p

okeh, sebelum stop, cam biasalah ye...
kadang2 kita x sedar orang sedang memerhatikan kita...sebab tulah sentiasalah jaga diri supaya kita tak dipandang serong oleh sesiapa sahaja =D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....