Sunday, May 15, 2011

kenapa...aku benci cikgu ????


click SINI kalau nak join.

aku benci cikgu...kenapa ? banyak sebab 
so hari ni aku nak listkan semuanya....

  • tak pernah tak bagi kerja rumah kat aku...nak nak add math....
  • tak pernah tak marah aku kalau aku buat silap...pe salahnya biarkan je kesalahan aku tu...parents aku okey je kot.....cikgu nak marah2 nape lak....
  • tak pernah tak mengajar dengan lemah lembut sopan santun, syik nak meninggi suara je...
  • tak pernah tak buat kelas tambahan....kelas tambahan, kelas tambahan, kelas tambahan....tym cuti, cuti ah, nape nak wat kelas tambahan lak....
  • tak pernah nak bagi markah tinggi kat aku...
tu antara sebab2 yang buat aku benci cikgu masa aku budak2 zaman sekolah dulu....cikgu suka bagi latihan add math, padahal dia da taw aku tak pandai. nape tak bagi je latihan bm, best n sonot sikit aku nak blaja. pastu, kalo aku wat salah, tu pun nak marah-marah...rilex2 dah a....chill je....ngajar pun nak tinggi suara je, aku taw la aku tak paham2, wat salah ulang2 tapi cuba cakap lek lok, kelas tambahan tu, macam wajib...aku nak spend tym dengan family pun tak leh, markah lak always rendah je....ala, sikit2 tu, tutup mata dah la cikgu...lagi 1 markah je kot nak lulus...tu pun nak berkira...

yeah....tapi tu dulu....tym aku tak matang, tym aku pk nak enjoy je, tym aku rasa malas nak belajar, tym aku rasa buku n study tu macam musuh utama aku...tapi sekarang...bila aku dah dewasa..wah dewasa ke...erk...aku dah faham kenapa cikgu buat suma benda yang aku tak suka tu...nape cikgu nak jugak paksa2 aku, padahal dia tahu bukannya makin aku sayang kat dia, makin benci adalah bila kena paksa cam tuh....baru aku sedar......

semua yang cikgu buat tu untuk kebaikan aku.....cikgu tak pernah berkira....padahal dorang lagi perlukan masa nak spend dengan family....cikgu bagi markah sikit sebab dah nye, aku memang tak layak dapat markah banyak, canew nak bagi.....dah tu suh wat latihan add math aku malas buat...ngajar ngan lemah lembut, aku tak pernah nak ingat, bila marah lekat plak kat dalam otak cam gam gajah....

sebenarnya....apa yang kita tak suka, itulah yang terbaik buat kita....
terima kasih cikgu...kalo cikgu tak buat semua tu, tak tahulah camana saya sekarang....SELAMAT HARI GURU !!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....