Tuesday, May 3, 2011

lagi cerita Danish ....

hari tu aku bawak Danish, Ilham dan Azim tengok pameran haiwan berbisa...ni kali kedua, suka betul si Danish ni dengan benda-benda cam ni....lelaki sejati betul...pastu kami pusing-pusing muzium....o ye pameran tu diadakan kat muzium Terengganu...tau je lah kan...muzium tu kan ke yang terbesar di asia tenggara, memang penat la budak kecik 3 orang tu berjalan....paling penat Azim la...cian dia...

tapi Azim ni kelakar, nak jugak tengok mayat yang ada kat dalam muzium tu (mayat tipu, kat ruang kematian kalo tak silap)...hahaha....lepas tu mulalah dia takut...gila pucat muka dia...aku suruh dia baca bismillah banyak-banyak....pastu dia tanya macam-macam....pasal kematian....lepas dia dah okeh, sibuk plak dia tarik tangan aku pergi tempat tu balik....tapi dia tutup muka, sambil melaungkan takbir...kuat plak tu...sengih2 pasangan kapel yang tengok aku dan Azim tym tu....tu la, dah tau takut, nak jugak tengok ulang-ulang....

dah penat jalan-jalan, kitorang pun balik...masa dalam kereta, Ilham tanya macam-macam kat Danish...Danish ni plak marah-marah...kompius aku kejap dengan si Danish ni, napelah nak marah-marah bagai.....aku tak masuk campur, juz dengar je perbualan dorang...Danish siap cakap bodoh lagi kat adik dia...haish marah tul budak ni....tapi tu la, Ilham ni, Danish marah-marah pun dia nak jugak tanya lagi macam-macam benda yang dorang tengok kat muzium tadik...hehe...

last-last, aku tanyalah kat Danish, Danish nape marah2 ni...? cian Ilham tanya, dia nak tahu....pastu Danish jawab,,,'orang penat ni tahu dok ?' hahahaha...oh...penat rupanya dia...yelah dah berjalan seluruh muzium terbesar konon tu, sape tak penat. aku pun penat.

aku pun cakap la kat dia....kalo penat bagitahu la Ilham, abang penat ni....nanti la kita sembang eh....Danish diam je....Ilham plak sibuk cakap...'tahu abang ni...cakaplah, kalau abang kabo gitu, Ilham dok tanya ah.'

tu cerita Danish....cerita kita ? hahahaha....korang kalo penat cakap...kalo tak suka cakap...kalo benci cakap....supaya orang tahu...apa korang ingat orang lain boleh baca korang nye pemikiran...tak leh...kalo boleh dah aman dah dunia nih...

setengah orang tak leh study bila bising, sekali roomate wat bising lak....hadeh...kalo korang tak bagitahu, mana dia nak tahu...betullah, pandai2 lah dia...takkan tak pandai respect orang, dah nampak aku pegang buku.....mana dia nak taw korang tak leh study dalam keadaan bising...sebab dia lagi bising lagi senang dia nak masuk....kan kita berbeza.....so....gtaw la apa yang anda rasa...kalo pendam je...sakit hati, tu yang boleh meletup tu, paling tak best, terus melancarkan perang dan bergaduh bertahun2....jumpa je masam muka, bagus kalo lawa...makanya....

senang je aku cakap kan...makanya, bukan senang nak cakap apa yang kita rasa...sebab aku pun tak reti nak tegur orang...oh entry ini untuk diri sendiri, supaya aku lebih kuat memberitahu apa yang aku rasa...apa yang aku tak suka....tapi sem ni, roomate aku paling best, sebab dia paham apa yang aku tak suka...aku memang tak leh study dalam keadaan bising pun...dan dia memang sangat menghormati aku...thank you sara....tapi memang aku ada beritahu dia pon...camana ? tunggu entry lain k....

=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....