Monday, May 30, 2011

SALMA juara mentor.....

hari ni nak cakap pasal mentor...aku tak ikut pun  program ni....tetiba bila dia separuh akhir aku nengok plak kan...tu pon aku tengok ika je...ntah, rasa cam suka ngan persembahan ika, sebab aku rasa tersentuh masa fiq konon-konon mati tu...haiya...pandai kamu, sampai saya boleh rasa itu macam o...hoho...pastu ika n shiha dapat p final..wah sukenye...pastu tetiba ada kejutan konon.....salma pun dapat g final gak...erm ok...at first dia kalah, tapi tetiba dia dapat g final....mungkin rezeki dia...kalau dah rezeki, dapatlah...kalau bukan rezeki, makanan dalam mulut pun boleh jatuh.....

pastu masa final, salma yang gagal at first tu, boleh plak jadi juara, padahal masa separuh akhir dia paling last okeh, pastu markah dia dengan shiha n ika jauh gila beza....dia dapat 85, shiha dapat 63, ika dapat 56....see...jauh kan salma lari tinggalkan budak berdua tu...ada orang kata tu propaganda tv3...kalau pk balik cam betul gak..biasalah bisnes....otak bisnes kena kreatip, tak kira la pergunakan orang ke tak, yang penting duit masuk ma...ok tamo cakap pasal ni ekceli....

aku nak cakap benda lain ekceli...ok lets start now.....kadang-kadang kita kalah, kita tewas, kita gagal, kita jatuh....tapi tak semestinya kita akan terus jatuh....sebab kadang-kadang jatuh kita, tewas kita, gagal kita, kalah kita adalah permulaan untuk kita mengorak kejayaan...macam salma kan...at first dia gagal....tapi finally dia juara...dan markah dia lagi banyak daripada yang orang lain....

dan yang berjaya....tak semestinya kita akan terus berjaya....sebenarnya, bila kita berjaya, kita berada dalam zon yang bahaya....kenapa ? sebab bukan mudah untuk kekalkan kejayaan itu....bila kita terleka sedikit je, kita boleh jatuh merudum....atau mungkin sebab kita terlampau bangga dengan kejayaan, pun, kita boleh jatuh tergolek2.....dan, jatuh kita, sangatlah sakit, sebab sebelum ni kita di atas, tetiba kita jatuh bedebuk ke bawah...dari tempat yang tinggi...sakit o....jadi, sekiranya kita berjaya, bersyukurlah dengan kejayaan kita tapi jangan sekali-kali sombong, sebab kejayaan tu bukan dari kita sorang....ramai penyumbang kejayaan kita sebenarnya, tapi jarang kita sedar....mak ayah yang tak pernah lupa mendoakan kita, kawan-kawan yang banyak memberi semangat, orang sekeliling yang banyak membantu tanpa kita sedari.....

apa pun yang berlaku dalam hidup kita...gagal atau berjaya...hargailah ia...sebab kedua-duanya memberi sumbangan yang besar pada diri kita....kalau kita gagal, ia adalah semangat untuk kita melebihkan berusaha, dan kalau kita berjaya, ia adalah satu hadiah atas penat lelah kita selama ini....

sebelum aku stop, aku tutup entry ni dengan persembahan yang aku suka...=D





3 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

moga jadi atis yang baik =)

AMMAR YASIR said...

Nak jadi juara jugak

nini said...

MOHAMAD : mudah2an kan =D

AMMAR : join mentor jugak lah...hehe...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....