Monday, May 2, 2011

tentang dia

sebelum aku meneruskan coretan aku pada pagi yang indah dan nyaman ini, ingin aku katakan di sini, aku tidak berniat untuk memalukan sesiapa, ini hanyalah satu coretan untuk memotivasikan diri aku dan kamu semua....chewah...cam ramai je baca blog aku kan...tettttt....tak kisah...koman2 pun leyh je motivate diri aku sendiri....

gambar di atas hanyalah hiasan semata-mata sebab selepas aku google gambar ni yang keluar, so aku pakai je lah gambar ni...tqvm tuk google =p

ini kisah tentang dia....hari ini aku nak namakan dia dengan nama Daniel....sebab sebelum ini da ada nama Rayyan, so cerita hari ini adalah tentang Daniel.....dah nama dia aku bagi, kompom-kompom la bukan nama sebenar, ye dak....tapi cerita ini based on true story okeh...

Daniel...dia tak lah pandai....kalau aku cakap bodoh karang kecik hati, so aku cakap kurang pandai je lah...dalam pelajaran especially....slow sikit, kekadang aku bagi arahan seribu kali pon arahan 1001 kali baru dia paham....tettttttt......

result UPSR dia...okeylah....PMR dia 1A je...SPM...ok ni aku nak cerita....

Daniel ni, kekadang aku kesian gak kat dia, yelah dah la tak berapa nak pandai, arahan pun yang ke 1001 baru nak paham, camana tu...haish...sampaikan satu tahap, mama dia dah tak berharap sangat kat dia untuk SPM dia...yelah, aku tak salahkan mama dia gak, sebabnya, mestilah mama dia nak tengok anak dia berjaya, p cam tadek harapan je kan....setiap kali exam cam gitulah jugak, tadek pun A dua tiga bijik cam anak Mak Senah hujung kampung tu, anak Mak Senah tayah cakap lah memang dah pandai....Daniel ni tak pandai, camana lak leh compare dengan anak Mak Senah...

pastu aku cakaplah kat Daniel ni lebih kurang cam nih...
Daniel, tak kisahlah pe orang nak kata, Daniel belajar je...orang pandai ni kalau dapat sraight A, benda tu normal, dah dorang memang bijak, yang peliknya, kalo dorang tak dapat sraitght A....
tapi kalo kita yang tak berapa nak pandai ni, tetiba dapat Straight A, atau berjaya, yang ni best...sebab semua orang kagum, wah luar biasa gitu...so, Daniel belajar je, buktikan pada semua orang yang Danel boleh =D pastu sume orang terkejut beruk...tu baru besh kan kan kan...

so result SPM Daniel..dia dapatlah 4A, bagi aku dah cukup okeh dah....karang kalo dia dapat Straight A karang, orang yang pandai jeles plak, pengsan terus mama dia...sape nak jawab, dia dah kutip 4A pun da cukup kagum da aku dengan dia, yelah exam sebelum2 ni mana de dia mampu kutip A....

pastu, yang wat aku kagum lagi kan....bodoh2 dia....dia berjaya gak amik lesen kete sekali je...aku ? erk...dua kali la jugak kan....tetttttt =p fail sebab aku g drift..hahaha....tadeklah, sebab aku bawak laju....haish baru test da bawak laju, camana la nih....=D

opss...balik pada cerita Daniel..lagi ? Daniel dapat tawaran interview nurse kerajaan tu...yang every month dapat elaun tu...wah murah betul rezeki budak Danie ni yang tak berapa nak pandai ni.....korang doakan la sekali dia dapat betul-betul dapat belajar kat kolej kejururawatan tu nanti ye...

itu cerita tentang dia...tentang seorang manusia bernama Daniel, yang tak berapa nak cerdik, tapi Alhamdulillah, mampu juga kutip A dalam SPM.....bodoh2 dia, amik lesen kereta sekali je, so tak semestinya bodoh dalam pelajaran akan bodoh jugak kat tempat lain...kan ke manusia tu punya bakat tersendiri......

tamat cerita dia....aku sengaja letak nama Daniel, sebab nanti mesti korang akan expect Daniel ni lelaki...lalalala....cite ni memang kisah betul, tapi da diolah balik....benda tu sume tak penting yang penting apa yang aku nak sampaikan....

Biarlah kita bodoh atau dianggap bodoh (sebab dok kelas yang kendian-kendian).....buktikanlah kehebatan kita, kita pun mampu berjaya...sebab kejayaan yang kita dapat lagi best, sebab ramai yang kagum gila ngan kita....compare ngan orang pandai yang berjaya....mende tu sume normal...tak heran pon, p kalo kita yang tak berapa nak pandai ni berjaya...walllah.....terkeluar biji mata suma orang....

oh...teringat satu lagi kisah, yang ni namakan budak ni ngan nama Eddy, aku kenal ngan dia tym aku form 3, dia form 1, kira kakak adik la nih....budak ni rapat ngan aku sebab aku selalu lepak kat library tym tuh, budak ni librarian....pastu ada la beberapa orang librarian lain yang rapat ngan aku gak, classmate aku, budak form 4, n budak kelas sebelah...kira bergeng la kitowang ni..haha....pastu Eddy ni pernah story kat aku, dia minat kat sorang budak librarian gak, form 1, tapi budak ni tak layan dia...ye lah Eddy ni kan dok kelas belakang, budak tu dok kelas depan...kelas A dan F...kan jauh tu.....cian Eddy, bukan tak hensem, rupa ada okeh, perangai pun baik je aku tengok...haha

pastu yang buat aku terkejut beruk ni campur kagum gila ngan Eddy, PMR dia dapat 7A 1B....pergh gila kagum aku ngan dia....terer la, dah la dok kelas belakang, taw je la kelas belakang camana kan ? dia boleh dapat 7A 1B, kalo kelas depan dapat 7A 1B aku tak heran, persekitaran dorang tu memang banyak membantu tapi Eddy....

so...aku tamo cakap banyak lagik...korang boleh pikir sendiri..karang aku sebut lu pikirlah sendiri cakap tiru nabil lak =P

o ye....pohon maaf sebab penggunaan bahasa agak kasar....guna lembut2 cam tak berapa nak jadi...feel dia kurang....=p

4 comments:

rel='nofollow'>M a s A z i m a H said...

waaaaaa. betul tu. kalau kita nak berjaya. ape

cara sekali pun kita akan berjaya jugak.. cuma

kene ingat. setiap kali nak berjaya pasti ade

halangan.. tapi Allah takkan bagi dugaan yang

besar sampai umatnye tak boleh nak carry on.. kan

rel='nofollow'>M a s A z i m a H said...

ni cikgu ke?

rel='nofollow'>nini said...

tak...saya student lagik =D
o ye maaf ye nak tegur sikit, jangan kecik hati lak,

kalau Allah, hamba...
umatnya tu tuk Nabi Muhammad s.a.w

rel='nofollow'>Unknown said...

dimana da kmahuan disitu da jlan.. xsmstinye kita kurang bjak kita xkn berjaya kn? btl x?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....