Saturday, June 4, 2011

dunia blogging semakin memBUSUK


oh siapakah aku untuk berkata begini ? aku tak sehebat mereka, abang ben, yuyu n hanis zulaikha, cik epal..dan mereka-mereka yang lain...aku baru lagi di sini...baru nak menapak, baru pandai berjalan, baru hendak memulakan larian, itupun asyik terjatuh...tapi sudah berani kata macam ni, memang nak kena penerajang atau penampar, atau mungkin menjadi se gelemer mereka....yang sedang hangat diperkatakan....oh oh

tapi, aku tetap mahu melontarkan kata hati...melontarkan pendapat aku....terbaca satu entry yang berkisar macam tu....yang mengatakan dunia blogging semakin membusuk....betul kah ? benar kah ? sejauh mana kata-kata ini boleh kamu terima wahai blogger2 sekalian ? 

aku bukanlah hakim untuk menjatuhkan hukuman, tersilap bicara buruk padahnya, gelemer plak jadinya...haha...dunia blogging semakin membusuk....dan yang busuk tu sebenarnya yang best...yang bagus....tak caya ? pisang semakin busuk semakin bagus untuk kesihatan....kalau tak caya leh click SINI....ada orang kata tempoyak durian tu busuk, tapi itu yang lazatnya...budu dan belacan...pun busuk...tapi sedap....

samalah macam dunia blogging ni...yang busuk itu sedap...biasalah rencah kehidupan, ada baik ada buruk...ada elok ada tak elok, ada bagus ada tak bagusnya....sama juga dengan dunia blogger...apa yang berlaku....ada baik ada buruk...yang baik kita jadikan tauladan yang buruk jadikan sempadan...kadang2 kalau tak berlaku kita tak tahu, tak expect, tak sangka, tadek pengalaman, tapi bila dah berlaku, kita tahu apa akibat, apa kesan...elok ka tak elok ka....kalau elok, teruskan, kalau tak elok, lain kali tayah la carik pasai dok buat mende sama na.....orang yang pandai takkan jatuh ke dalam lubang yang sama...

aku dok mengata engkau, engkau balas balik, kata balik kat aku....kita dok cakap orang, tapi kita tak sedar, kita pun sama jugak, sampailah ada yang tegur...itupun kalau kita terima teguran, kita renungkan balik, kita fikirkan balik...aku tak salahkan sesiapa, sebab kita manusia....tak berapa nak sedar diri kita, sebab tak nampak diri sendiri...ye lah kan mata kita dok pandang orang je....bukannya cermin tu dok depan kita 24 jam, mana kita nak nampak....sebab tu...bila dah terjadi, kena pappp atas batang idung, cek balik diri kita, cermin balik diri kita....

okeylah, nak stop entry ni kat sini....tapi sebelum tu ada satu kata2 dari aku....
maafkan aku andai ada yang terasa...bukan niat untuk mengata, sekadar coretan rasa hati...kita manusia tak pernah sempurna, orang lain lah yang jadi cermin diri kita...=D

2 comments:

meaw said...

andai dunia ada asam garam pahit manis,dunia blogging pon ada asam garam pahit manisnya,so...kita kena berani menempuhnya :D

p/s: happy blogging tau <3

nini said...

yes...yang penting keberanian =D
happy blogging juga buat kamu ms meaw =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....