Friday, June 10, 2011

suntikan thypoid

okeh ini kisah semalam....kisah hari rabu....makanya baru hari ni berjaya ditaip sebab terlampau penat, cam nak demam...dah demam dah hari rabu tu aku tido awal....

ingatkan rabu leh la cuti lepak-lepak, jalan-jalan ngan sepupu kecik, main ps atau kereta control...tapi kena g wat suntikan thypoid plak...hoho...baru je ingat nak stay up, tido lepas subuh je macam zaman-zaman belajar dulu....tadek maknanya, sebab mi pun nak g hospital gak, so kami gerak sekali...baiklah....kul 7.30 pagi dah gerak dah g hospital sultanah nur zahirah.... dulu nama dia hospital besar kuala terengganu...aku malas nak 

pastu elok aku beratur, bagi ic, duduk sambil baca buku tunggu kena panggil....tetiba rasa nak p tanya, pastu aku p la beratur balik, bila sampai giliran aku, aku pun cakaplah nak wat suntikan thypoid, pastu nurse kat situ pun cakaplah....kat sini tadek dik, kena wat kat klinik hiliran....hadoi...pulak dah...mi aku p amik darah tak siap agi....last2 aku call mi gtaw dia aku nak p klinik hiliran, nanti aku dah setel, aku datang amik dia...

pastu dengan semangatnya la p klinik hiliran....tapi....suntikan pemakanan kul 2 petang dik....haiyya....so terpaksalah aku patah balik g hospital sultanah nur zahirah amik mi aku.....sebab dah bengang kan, kena gerak dua tiga kali, dengan ngantuknya lagi tak usah cakap la kan...last2 aku lepak kat warung,....makan..hahaha...hilang bengang sat...pastu aku p amik mi aku....elok je, aku pergi kat situ dia dah tunggu aku....baru nak call aku konon...pastu kami balik....pas balik, aku terus je sambung tido....sebab dah ngantuk sangat2....

petang, kul 2 aku gerak g klinik hiliran...tetiba jadi baik lak pakai baju kurung, padahal nak dapatkan suntikan...at first ter pk nak pakai baju t lengan pendek je, senang nak angkat, tapi sume seluar dah basuh, so pakai je la baju kurung....aku sampai awal, so tunggu kejap isi maklumat untuk buku suntikan tuh, pastu dia bagi nombor giliran....tunggu lagi, tak lama pastu dia panggil aku...cek kuku...erk...kuku aku panjang da...so dia suh potong...malu je...=P

pas dah setel, keluar, bagi buku kat kaunter pastu tunggu jap sebelum dia panggil masuk bilik lagi satu tuk suntikan....sekali aku masuk dengan sorang lelaki...tak kenal pun sape lelaki tuh, tapi dia wat sekali la konon, lepas lelaki tu, giliran aku....tapi yang sadisnya, turn aku tuh....lelaki tuh kat dalam bilik tuh lagik....huhu

dah lah aku pakai baju kurung n terpaksa buka dari bahu sebab tak leh tarik dari hujung tangan nak suntik kat lengan....sib bek lelaki tu cam paham je kan, dia nengok kat lain...hehe...malu shaye....

tu je nak tulis....=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....