Friday, June 10, 2011

kenapa saya panggil kamu kakak...

nape saya panggil kamu kakak....? padahal kamu muda dari saya setahun...sebab....saya rasa saya muda...hahahaha....leh tak cam tuh ? =P

okeylah, ekceli ada sesetengah orang yang lagi muda dari aku, tapi aku panggil dorang kakak. kak sue, akak kat tempat kerja aku, akak ke ? erk ekceli kak sue muda setahun dari aku, tapi aku still panggil dia akak....sebab ? for me, she is my senior and supervisor....so even dia muda dari aku, aku tetap panggil dia akak sebagai rasa hormat kat dia yang senior dari aku kerja kat situ...lagipun bila aku dah panggil dia akak, so dia tak segan nak arah aku itu ini...aku ikut je la...haha...sebijik cam adik-adik yang ikut arahan akak dia...so ego sebagai orang yang lagi tua tu kurang la sikit...biasalah, manusia ni, bila kita lebih, ego pun lebih sikit...lebih umur, ego sebagai orang yang lagi tua tu ada la jugak....tapi bila dah panggil dia kak sue, so aku tak rasa aku kakak, aku rasa cam aku adik je...hahaha....so kuranglah sikit ego tu kan...=p

masa aku jadi pm, semua orang aku bantai panggil akak...sebab ? still sama, aku rasa aku muda...tetttt...haha..ok ok jangan marah, aku gurau je, tapi tak salah kalau aku nak perasan kan...lalalalala...ekceli, aku suka tengok reaksi dorang tuh...ada sesetengah orang, bila tahu kita lagi bawah dari dia, i mean aku lagi muda, pandangan dia pada kita dah lain...bila aku cakap aku lagi muda dari dorang, sat g wajah dorang cam menggambarkan 'oh dia ni baru 20 tahun....bawah aku rupanya....' ceit, bajet cam bley baca je air muka orang...haha...tapi betul, kalo korang tak caya, korang leh try....

sebenarnya.....aku panggil depa akak, sebab aku hormat.....tak semestinya dia muda dari kita, tak leh panggil akak, akak tu maksudnya, dorang lagi senior dalam bidang tu, bak kata seorang kawan, abang fizi. dia ni pun aku lekat panggil abang sebab aku respect dia as senior...sebab aku tak tau sangat pasal pm pm bagai nih...aku tanya dia nape nak kena panggil akak atau abang even sebaya....dan aku suka jawapan dia....kami panggil kakak atau abang bukan sebab umur tapi sebab pengalaman dia dalam bidang tu....like sangat dengan kenyataan tu....

okeylah, nak stop dulu.....ngantuk dan penat....tapi sebelum tu nak cakap cam nih, 
kadang-kadang kita rasa kita hebat, tapi sebenarnya ada lagi ramai orang yang lebih hebat dari kita....=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....