Tuesday, July 12, 2011

cita-cita si anak kecil

sape-sape nak join leh click sini k...=D


masa kecik-kecik dulu.....cita-cita macam-macam....tak main la nak keje kat pasar malam...kalu tanya cita-cita, ngan penuh yakin je jawab...nak jad arkitek....tapon, prof, tapon lecturer...koman-koman pun cikgu....tu paling rendah la tuh.....tu masa kecik-kecik....


pastu masa besar sikit, dah nampak minat kot mana, nak jadik plak macam hm tuah iskandar, tapon dr fadzillah kamsah...oklah, senang cakap....motivator la.....


pastu....bila dah sambung belajar....nak bukak bakery la pulak...erm...berangan tu seronok je...nak jadi itulah inilah.....pernah aku cakap....baik aku jadi artis...supaya sume benda aku boleh jadi...berlakon jadi doc, jadi cikgu, jadi itu jadi ini...sume boleh...

tapi bila da nak abis belajar....bila orang sekeliling bz body  amik berat konon  tanya aku lepas ni nak keje ape...dengan penuh kompiden aku jawab.....nak jual pasar malam je....muahahaha...padan muka...nyampah aku, asyik dok tanya macam-macam....sebab aku taw skang ni susah nak carik kerja, dan aku sendiri pun tataw nak keje pe...so bila orang tanya memang tu je jawapan aku.....pastu kalo ada yang ambil berat lagi tanya, nak pakai kete pe, aku jawab nak pakai kete kancil je.....(sebenarnya nak lancer) ...hehe...


dan sekarang ? sekarang aku seolah-olah masih mencari...kesian kan aku ? terlampau banyak yang aku nak jadi...sampai tataw nak fokus apa...so aku juz ikut je jalan kehidupan aku..erk...skang ni aku kerja kat kedai roti...kalau aku ada rezeki boleh jadi bos...Alhamdulillah...hehe...adakah ini pun angan-angan...erk...


tak salah berangan....tapi biarlah yang mampu dicapai....takut kalau terlalu tinggi, bila jatuh sakit....

6 comments:

Cik Bell said...

hahaha..
jadik artis tros la kan.
boleh jadi semua..mnarik2..

btw salam perkenalan + follow u ;)

muz said...

haha betul tu jadi artis dapat jadi semua kan, emm syukurlah sekurang2 nya awak ada pekerjaan, mungkin kat luar sana ramai lagi kawan2 kita yang takda pekerjaan kan...

BTW thx for join ye... :)

nini said...

BELL n MUZ : jadi artis, terus tercapai semua cita-cita...nak jadi datin pun bole...haha =D

Cik Bell said...

sama-sama la kita jadi blogger berjaya yer ;)

an nyek said...

jgn jadi angan2 mat jenin sudah...tp tak salah berangan...dr angan2 lahir cita2...hehe...teringat lak bila sekola rendah cikgu tny cta2 ape...

nini said...

angan2 mat jenin tu bahaya....jatuh terus mati...eheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....