Tuesday, July 19, 2011

jangan bagi baju kat pasangan.....nanti clash....

mesti ada antara kita yang percaya pantang larang kan....tak leh wat itu, nanti jadi gini....tak leh wah camni, nanti jadi begitu....macam-macam lah pantang larangnya....orang kata biar mati anak jangan mati adat...hamoi ko sampai cam tuh sekali sayangnya kat adat...erk adat ngan pantang larang ni ada kena mengena ke....


okey....nak masuk part cerita...
kisah zaman dulu kala....
ada seorang kawan, biar aku namakan dia dengan nama Lily...percaya sangat dia dengan pantang-larang ni...erk tapi...dia tak cakap dia percaya..dia cakap cam nih, bukan percaya nak elak je dari terjadi...haish apakah.....kadang2 naik menyampah pun ada...oh maafkan aku ye Lily...hehe


satu hari aku letak tangan atas bahu dia...letak sebelah kanan je...macam best je buat cam tuh kan...sekali dia cakap camnih...mana boleh letak sebelah kanan je cam nih, kalau letak cam nih, kena sentuh bahu sebelah kiri jugak....

pastu aku yang memang tak suka percaya benda-benda yang bagi aku mengarut tuh tanya balik...asal lak ? pastu dia jawab...nanti bodoh.....dan dengan penuh kejamnya aku jawab...sebab aku dah geram....kalau dah bodoh tu, bodoh jugak....argh jawapan gila kejam...maafkan aku.....tu la...sebab dah geram kan...percaya no ngan benda2 cam tuh.....haish....



lagi...ni pun kisah dengan dia jugak.....tak leh bagi baju kat pakwe atau makwe....senang cakap kat pasangan la...sebab nanti cepat putus atau dalam bahasa omputehnye clash.....huh....banyak la dia punya clash....dah tadek jodoh memanglah clash...apa kena mengena dengan baju plak...dan aku dengan penuh selamba popeye nya, makin banyak aku bagi baju kat pakwe aku...okey je...sampai skang tak putus-putus pun lagi....hope dapatlah sampai ke jinjang pelamin kan....pastu boleh aku buktikan yang benda tu tak betul dan tak pernah benar sama sekali....


pernah kami makan ramai-ramai...dah makan ramai-ramai, bersembang tak hengat...nasi dah abes pun, sembang lom abis....so still meneruskan perbualan tanpa membasuh tangan.....biar je tangan tu kotor sambil jari dok main-main dalam pinggan....ada jari yang dah bersih lagi sebab dok main ngan ais...haha...pastu lily cakap....kalau lepas makan tak basuh tangan...biar tangan kering cam tuh je...nanti mak mertua tak sayang....pergh....terus berlari budak-budak ni kecuali aku....aku rilek-rilek je g basuh tangan, bukan sebab percaya cakap dia, sebab dah nak balik bilik dah....


ada lagi beberapa kisah aku dan dia pasal benda-benda alah ni....tapi di next entry k....=D

3 comments:

rel='nofollow'>Alya Esprézzo said...

erkk..hahha betul ke cerita nie??

rel='nofollow'>adeeb khairudin said...

haha. senanye pantang larang orsng dulu2 je. saje nak bg takutkan kite n ajar lebih besopan. hak hak

rel='nofollow'>ZF said...

btol ZF pown dah banyak bagi baju kat makwe ZF xde pa2 pown...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....