Thursday, August 11, 2011

bukan senang nak menegur.....

bukan senang nak menegur orang.....
nak nak si mulut laser macam aku...
kekadang tu, main serang je.....
erm....tadi aku tegur amin....
sebabnye...dia asyik dok mengulo je...
aku tak kisah dia nak hilang, nak g jalan-jalan...
yelah, aku bukan bos pun...
sama je, staff jugak...
gaji aku dengan dia pun sama je...
cumanya, tadik tetiba aku tegur...
sebab aku tengok roti banyak...
aiman sorang-sorang je yang kena buat semuanya...
amin hilang....
kesian la....
kalau nak mengulo pun...
agak-agakla....
da setel sume keje, p la nak p mana pun....
nak  karaoke pun...aku tak larang.....

pas je aku tegur dia...
tetiba dia cam hempas semua benda...
macam marah aku pun ada....
erm....ye la, mungkin silap aku...
tegur orang pun, sesuka hati, sesedap rasa....
jujur cakap la..memang aku tak reti nak tegur-tegur orang ni...

nasib baik, lepas berbuka tadi dia dah okey dengan aku....
dah bercakap balik ngan aku....
takut gak aku, kalau marah dia
membawa sampai esok...lusa...tulat....
hurm...tak seronok suasana kerja
gaduh sana gaduh sini....

oklah nak stop dulu....
tapi nak cakap cam ni.....

kadang-kadang....niat kita memang baik nak menegur....tapi...adakala cara kita kurang betul.....sebab tu tak berapa nak menjadi teguran tu...jadi makin buruk....maknanya....kalau nak tegur orang, kenalah tengok orangnya dulu macam mana...=D

3 comments:

ShErA said...

sokong... tapi paling sukar nk tegur org yg mmg tak makan saman bab teguran ni... asyik dia je btl...

Cik Bell said...

yup..betul2..nak tgUr seseorg kne tgok dlu cara dia camne..bru ikut kesesuian cara kita nak tegur dia..klu tak harammm nak dengar.huhu

nini said...

shera : kalau yang tu da malam nak tegur da...haha...

kak bell : da tak berani nak tegur amin...haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....