Saturday, August 20, 2011

kaunter express ni memang untuk 8 troly punya okeh...=p

Terbaca status seorang sahabat....

August 19, 2011 (Giant, K.Terengganu)
owh mak cik KEGEMARAN MASYARAKAT setempat,,
trang tang2 GEDABAK besa tulis kat situ EXPRESS LANE (LESS than 10 items only)..
barang mak cik xnak 17 TROLI plak kan..
owh,,orang len nak cepat gak mak cik oi..
adoyai..7 sem plak aku nunggu.. o.O

(sorry abang fizi, mencuri kamu punya status...ups...=p)

terngiang-ngiang cara dia bercakap tym baca status ni...

dan terbayang situasi ini....

yeah...situasi yang bikin panas.....
da terang lagi nyata tertulis kat situ 8 BARANG SAHAJA....
mungkin dia tak nampak...
atau....dia tak reti baca...
atau...dia nak cepat...
kita kena paham kan....=p



dan situasi ini amatlah menguji kesabaran....
perlu tak cashier melayan customer camni, atau suruh je dia tolak troly dia ke kaunter lain...????
tapi...kan CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT ????
kalau layan je customer tuh....baik tayah tulis kaunter express....kan kan kan...

haish...
ditelan mati mak diluah mati bapak jadinya...
erk...ada kena mengena meh ?

oklah nak stop kat sini dulu....

3 comments:

rel='nofollow'>biela bell said...

hahahha..sabor je la...geram gak dgn org camnie..

rel='nofollow'>ezzu said...

mesti cashier yg jga kat citu berat hati..ye lh kalu x layan kn customer kalu layan kn x ikut arahan plak kn...

pe2 pun sabar jer lh kau ada customer yg x faham bahasa....tau x pun mungkin customer tu x faham tulisan yg ditulis..hehehe

rel='nofollow'>Memory said...

kebanyakan yang shera pernah nampak cashier akan minta pelanggan bayar di tempat lain... tak pernah lagi shera nampak pelanggan marah cashier sebab tu... apapun, sebelum beratur kena tengok dulu barang yang dibeli banyak mana... kemudian beratur ikut kaunter yang sewajarnya... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....