Friday, August 19, 2011

kita memang kreatif pun.....=p

yeah...kita memang seorang yang kreatif....
kenapa ?
sebab kita memang hebat dalam mencipta alasan....

----------------------
kenapa tak pergi terawih ?
ala...saya kerja malam...cane nak pergi....

A, kita tukar shift la...
kalau saya kerja malam, saya tak leh p terawih la...

kenapa awak tak dapat A subjek BM nih ?
soalan dia tak betul.....mana ada saya belajar benda tu semua....

kenapa tak siap kerja rumah ?
saya bizi tolong mak saya.....
buat apa ?
jaga adik saya....(padahal adik dah besar...=p)

-----------------------

see...pandai kan bagi alasan....
mungkin kita lupa, boleh je solat terawih kat rumah....
semuanya salah orang lain, sampai soalan pun salah...bukan salah kita yang tak belajar...
dan sebenarnya....
semuanya dari kita...
nak dengan tak nak je....


oklah, nak stop kat sini dulu....
kreativiti tu bagus...tapi kalau tak disalah gunakan..=p

3 comments:

matsen said...

orang yang banyak alasan adalah orang yang pemalas..sebab malas punya pasal terjadi la alasan yg kreatif2 kan?

Cik Bell said...

org yg gagal sentiasa memberi alasan,org yg berjaya sentiasa mencari jalan memperbaiki diri :)

nini said...

matsen : sebab malas jadi kreatif...erk...hehe

kak bell : betul...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....