Thursday, August 25, 2011

tayah la limpang-limpang kat surau.....

kalau kat tempat kerja...
lepas berbuka...
kena cepat-cepat pergi solat maghrib...
kalau lambat...
sesak....penuh orang...tak selesa....
erm....nak kata kecik je surau...
tak jugak....boleh tahanlah suraunya...
cuma kadang-kadang....
geram.....
dengan sikap sesetengah manusia...
ye...taulah, penat gamaknya...
nak rehat-rehat, nak limpang-limpang....
tapi...kot ya pun...
agak-agak la ....
makanya ramai pulak orang nak solat tym tu kan...
so tak perlu ko berlama-lama...rehat-rehat...santai-santai kat situ....


yang bercermin pun satu...
cerminnya satu....
kalau nak pakai berlilit sana sini....
sampai tujuh jam....
erm....orang lain pun nak jugak guna...
sekejap pun tak pe la...
nampak muka secoet pun tak pe la...
asal tudung tak senget je...
tapi tu lah.....kekadang tu buat cermin macam sdn bhd punya...


oklah...entry ni memang entry membebel pun...
sama macam entry sebelum ni....
tapi ini yang berlaku...
mungkin boleh amik sedikit renungan....
kot la, pernah buat cenggitu....
so...lepas ni boleh la sama-sama ubah...
aku pun gamaknya, tak sedar....
ter rehat lelama kat surau tym kemuncak...
atau ter lama mengadap cermin...

yelah, kita kan selalu ter lupa.....
sampailah kena ada orang tegur...baru nak sedar...=D

6 comments:

WuMing said...

Kalau dah berlilit sampai 7 jam ni kira satu shift dah ni..

Gurau saja... He..he..he..

Sabar nini...sabar

Cik Bell said...

amboi..sampai 7 jam yer dpn cermin.
cermin pun boleh naik menyampah tgOk.hihi

CikNyz said...

Assalamualaikum..lama rasenyer CikNyz tak jenguk belog ni… maaf sbb CikNyz bz dgn kije ..dikesempatan ni CikNyz nak ucapkan

Selamat berpuasa & Selamat hari Raya
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/selamat-hari-raya.html

ikuti jugak entry pasal Gunung kinabalu dari Part1-Part 4
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/ciknyz-gunung-kinabalu.html

iMBobo said...

sabar ye..tegur je baik2 :)

nini said...

wuming dan imbobo : yeah kena teruskan bersabar...hehe..

kak bel : hehe...tu namanya hiperbola kak bel...=p


ciknyz : congratz....nak tengok gambar...boleh...? hehe

ShErA said...

pernah sekali shera masuk surau tengo penuh org tido... bila msk waktu solat langsung tak nak beranjak... nk solat pun tak ada tempat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....