Friday, September 2, 2011

mengada-ngada....nasib baik ko cantik....=p

betul lah mi aku cakap...
seronok rupanya bagi duit raya ni...
paling seronok bila bagi duit raya pakai duit sendiri...
excited je nak masukkan duit dalam sampul raya tu...
tukar duit baru...
baru lah cun...
duit buruk tak main la kan....


pastu tetiba rasa cam nak cek balik....
aik, cemana lah boleh terlebih letak ni...
terlebih dua tiga keping lak tuh....
haish...
kalau satu je tak pe la...
makanya, beberapa sampul gak yang terlebih masukkan duit raya...
sesape yang dah dapat terlebih tu kira untung la ye....


tetiba aku terpikir plak...
duit je baru, tapi menyusahkan.....
melekat-lekat plak...
kena lebih berhati-hati supaya tak lebih tak kurang...
bukan kedekut, tapi takut karang....budak kecik bergaduh adik beradik...
si adik dapat lebih, si kakak dapat kurang....
kesian plak.....


kalau duit buruk...tadek plak dia nak lekat-lekat....
macam manusia plak kan...
kalau yang cantik tu...
mengada-ngada nya lebih plak...
yang tak berapa cantik tu, tadek la mengada-ngada sangat...


ups....sorry la yer...
termengata plak...
ni kisah betul lah...
kisah kehidupan...
tapi tak semestinya semua yang cantik tu mengada-ngada....
ada gak yang cantik, elok budi bahasanya....
kalu yang cam ni, untunglah jadi bini....
kalu yang cantik tapi mengada-ngada tu...
sabar je lah...


oklah nak stop kat sini dulu....
biarlah tak cantik, asal hati baik....=p

4 comments:

Irsyad Syah said...

sy support apa yg kak ckp...
terbaikk arr..
thumbs up! :)

nini said...

hehe....cam ada pengalaman je...-=D

Irsyad Syah said...

hahhaa..
maybe ada pengalaman kot..
tah laa...
:)

hanna.dotter said...

cntik ngan elok budi bhasa?
weh.jgnla puji2 aku cm gini.kahkahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....