Wednesday, October 12, 2011

bukan cam ni lah sayang....cam tu......

setiap tempat ada cara kerja yang tersendiri...
terror mana pun kita, still bila kita masuk kat tempat tu, 
we have to follow their work culture....
masuk kandang kambing mengembek...
masuk kandang harimau.....kalau berani proceed, kalau tak lariiiiii selamatkan diri...
haha...ok mengarut....






macam kat tempat aku....
roti ada cara packing dia yang tersendiri....
masuk je budak baru, sebab aku tak sempat nak ajar...
sukati dorang je nak bungkus cemana....
dik, cara bungkus tu bersebab....
kita ada sebab nape bungkus cam ni, cam tu....
awak men bedal je ye....
pastu bila aku ada masa terluang...(wah gaya cam aku orang paling bz je =p)
aku akan check roti kat rak display....
jumpa plak yang tak kena gaya...
aku kutip suruh buat balik...
dengar macam kejam kan...
ye aku pun rasa cam kejam....
kekadang, aku bukak depan dorang n suruh packing balik 
sebab salah plastik.....
memang kejam......




tapi....
kalau tak buat cam tu, 
dorang akan buat kesalahan yang sama berulang-ulang...
penat da mulut ni cakap....
bukan cam tu, cam ni...yang dah buat ni tak pe la, tapi esok jangan buat cam ni lagik....
esok check, sama jugak masih....
sakit ati, geram semua ada....
tu pasal la aku p kutip semua yang salah suruh buat balik.....




maafla...mungkin cara aku kasar....
tapi kalau tak buat cam tu....
penat aku nak cakap ulang-ulang benda yang sama....
biasanya taktik kejam ni orang selalu ingat...
walaupun mungkin dorang akan benci aku...






kekadang kita bukan sengaja untuk bertindak kejam....
tapi untuk memberi pengajaran supaya tidak berulang lagi....
sifat manusia, senang melupakan dan mengulang kesalahan....
tapi bila dah kena denda dan menyusahkan diri...
baru nak beringat.....




oklah nak stop kat sini.....
lain orang lain cara....dan aku pilih cara camtu sebab setakat ni nampak cam menjadi je...=p

5 comments:

rel='nofollow'>Unknown said...

betul..betul...setuju sangat..orang ni kalau cakap elok2 bukan dia nak dengar..kena bagi kaw-kaw bari ingat sampai bila2..chaiyyoo

rel='nofollow'>indahhiasan said...

kena banyak2 sabar nini..dugaan kerja mmg mcm tu..cuba tegur dorang cara lembut dan mesra, insyaallah dorang akan paham dan dapat terima..

rel='nofollow'>SoLy SoLicious said...

teguran untuk tujuan mendidik dan menyedarkan amatlah digalakkan sbnrnye

rel='nofollow'>dhiera zainudin said...

kalau saya jadi kamu, saya pun akan buat macam tu. bila tegur elok2, kesalahan yg sama tetap berulang.

rel='nofollow'>biela bell said...

wah..garangnyer nini..bagos2..kdg2 kena guna cara yg camtu nak ajar org..macam senang pulak keje tu..tp knpa mcm susah sgt pulak diorg buat.huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....