Wednesday, November 9, 2011

Saya nak berenti kerja sebab......

saya nak berenti kerja.....sebab ada masalah kat tempat kerja....

saya nak berenti kerja.....sebab tak berngam la dengan bebudak tu....

saya nak berenti kerja.....sebab bos garang sangat.....

saya nak berenti kerja....sebab...bla bla bla bla....



kekadang.....sebab-sebab biasa je, kita nak berenti kerja.....sebab ada masalah....macam-macam masalah.....keputusan kita...nak berenti, nak cari kerja lain....hello kawan...kalau cari kerja lain pun...sama gak...ada gak masalah....kalau masalah tak sama macam kita kerja sekarang, mungkin akan dapat masalah yang lain.....mungkin masalah yang ringan atau mungkin lagi berat dan lagi hebat....konklusinya, mana-mana kita pergi kita akan tetap berjumpa dengan masalah...percayalah......



masalah untuk dihadapi dan diselesaikan.....paling penting masalah tu yang akan menjadikan kita matang, yakin, hebat dan bermacam-macam lagi betuk yang positif....tayah cakap, rasanya korang pun tahu kan....dan masalah tu bukanlah untuk menjadikan kita sebagai pelarian.....lagipun, kita ni manusia.....kalau tak kena atas batang idung, kita tataw....cakap mudah, kalau dah kena kalau dah rasa, baru kita tahu......


oklah nak stop kat sini dulu....
masalah untuk jadikan kita lebih hebat bukan untuk jadikan kita pelarian....=D



2 comments:

rel='nofollow'>Not so Randy said...

So end up apa? aritu bukan cakap dapat offer astro tu tp ada yg lebih bagus kan? sekarang nak berhenti pulak? tp betul, face it! ;p

rel='nofollow'>❤ eyeme ❤ said...

saya nak mintak kerja sbb saya dah nak abes belajar :D

sape-sape yg nk berenti tu, meh sini bagi saya kerja anda.
i love challenges hokey! hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....